2025-05-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Maktbalansen är helt havererad...

För att folk inte vill att män hatar och begår mord på kvinnor?
Citera
2025-05-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Snälla svara på frågan: Vad är jag tillåten att göra som du inte är? Om du inte vill svara kan du väl åtminstone vara bussig och vara tyst?
Du är tillåten att göra karriär, medan jag är hemma och föder barn, och ammar. Du kommer att få mycket högre lön än mig… Själv satt jag som ensam kvinna i en styrelse och insåg att det diskuterades många viktiga frågor i bastun, dit jag inte var inbjuden…
Citera
2025-05-26, 16:22
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Du är tillåten att göra karriär, medan jag är hemma och föder barn, och ammar. Du kommer att få mycket högre lön än mig… Själv satt jag som ensam kvinna i en styrelse och insåg att det diskuterades många viktiga frågor i bastun, dit jag inte var inbjuden…

Då hade det varit dig till gagn att ha varit känd som en bastusköning så du hade blivit inbjuden.
Citera
2025-05-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera

Att män mördar kvinnor visar väl snarare på vanmakt. Männen har större våldskapital och använder det när kvinnan vinner argumentationen eller försätter mannen i underläge på andra sätt.

Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.
Citera
2025-05-26, 16:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Kanske, tror dock det blir svårt att komma åt våld i nära relationer och incels hur mycket resurser man än har.

Incels går ofta under radarn just pga att de agerar ensamma. Anton Lundin Pettersson eller Rickard Andersson tex.

Och våld i nära relationer... Tja. Oftast handlar det om kuvade kvinnor som stannar kvar trots misshandel. Tills det en dag leder till hennes död.

Skyddade boenden och så, absolut. Men i slutändan handlar det om vuxna individer. Hur pass mycket ska man ingripa där?

Våld i nära relationer är bevisligen mycket svårt att rå på. Det har satsats mycket på att få ner mord på kvinnor i nära relationer men inte lyckats alls. Men självklart ska man fortsätta försöka.

Incels tror jag dock man kan göra något åt. Det handlar om att fånga upp dessa individer redan i plugget. För att lyckas med det är det jävligt viktigt att olika myndigheter och institutioner snackar med varandra. Ta bort den där jävla sekretessen som gör att en skola inte kan lämna ut uppgifter till psykiatrin och tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Då hade det varit dig till gagn att ha varit känd som en bastusköning så du hade blivit inbjuden.
Vet inte helt vad det är? Nåt finskt bastuväsen? Men det handlade nog inte om mitt utseende…🤭 var nog mera taktik!
Citera
Medlem
"våldsbejakande extremism med kvinnohat som grund där man uppviglar och tar till våld i syfte att skrämma och minska kvinnors makt och utrymme”."

Detta är en väldigt vag formulering, men som jag misstänker INTE riktar sig mot islam, d.v.s. S, C, V och Mp:s valboskap. Mer sannolikt är att man vill säkerställa att inget parti, vare sig från USA eller Sverige kan stoppa kvinnors inkvotering i företag, banker, myndigheter, försvaret eller polisen.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Detta är en åtgärd för att kriminalisera kritik av t.ex. feminism och mångfald. Det kommer klassas som kvinnohat och därmed terrorism.

Polisen och underrättelsetjänsten ska övervaka och beivra otillåtna åsikter.

Vi såg det med mannen som fick huset stormat av polisen när han protesterade mot att barn sexualiseras av drag queens. Detta är ytterligare en eskalering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Att män mördar kvinnor visar väl snarare på vanmakt. Männen har större våldskapital och använder det när kvinnan vinner argumentationen eller försätter mannen i underläge på andra sätt.

Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Fast det är ju inte våld i nära relation det här syftar på eller generellt kvinnohat utan organiserat hat mot kvinnor. Annars skulle nog nästan varannan man kunna fällas för terrorbrott och det skulle ju bara urvattna ordet terror.
Citera
2025-05-26, 16:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera

I snitt mördas 15 kvinnor varje år av nuvarande eller tidigare partner. runt 75% av alla som mördas varje år är män.

Det är inget strukturellt problem att "män mördar kvinnor" Det handlar om enstaka fall.

Visst skulle det vara underbart om ingen blev mördad men det kommer aldrig att hända. Mördare har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

Det finns många kvinnor som hatar män och det finns många män som hatar kvinnor, det går inte att styra över sina känslor men de flesta kan tack och lov kontrollera sina känslor.
Citera
2025-05-26, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Detta är en åtgärd för att kriminalisera kritik av t.ex. feminism och mångfald. Det kommer klassas som kvinnohat och därmed terrorism.

Polisen och underrättelsetjänsten ska övervaka och beivra otillåtna åsikter.

Vi såg det med mannen som fick huset stormat av polisen när han protesterade mot att barn sexualiseras av drag queens. Detta är ytterligare en eskalering.

Kolla på senaste avsnittet (tror jag) från Locus Eaters podcast på youtube och avsnittet som heter why they build a dystopia

Kortfattat är det nuvarande liberala systemet installerat ovanpå människors vilja och istället för att lyssna på människor som säger att hela eller delar av systemet inte fungerar så försöker de göra om alla människor så de fungerar i systemet istället. Systemet är perfekt så det kan inte vara fel på systemet det måste vara fel på människorna.

Det är under den processen som liberalismen övergår i tyranni vilket vi ser nu
Citera
2025-05-26, 16:37
Medlem
Blondinss avatar
Hur blir du, som inte håller på med kvinnohat, påverkad av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in