2025-05-25, 17:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Absolut, och det var just Biden-regimens auktoritära styre som föranledde det direktiv från Trump-administrationen som vi nu diskuterar. Ett styre där vanliga katoliker stämplades som terrorister och där människor dömdes till fängelse för att de ber utanför en abortklinik.
Det är redan dementerat att de inte "bara bad böner utanför en abortklinik".

Begriper inte hur du kan fortsätta ljuga. Skäms du inte inför Jesus?

" Those pardoned physically blocked patients from entering health care facilities, stole fetal tissue from clinics, and injured patients and health care workers."
https://reproductiverights.org/trump...ients-clinics/

Din 89-åring i stilla bön blockerade tillträde i kliniken för reproduktiv hälsovård enligt den artikel du länkade till.
Demonstranterna hade "fysiskt hindrat patienter från att få tillgång till sina läkare, utan hänsyn till de allvarliga medicinska behoven hos de kvinnor de blockerade från att få tillgång till reproduktiv hälsovård”.

Din tant Edl blockerade tillträdet genom att sitta framför en ingång med en dörrstopp inkilad under dörren så att dörren inte kunde öppnas inifrån, medan Idoni använde ett cykellås för att kedja fast sig framför en andra dörr.
https://www.justice.gov/archives/opa...-access-clinic

De hamnade innanför skranket och dömdes av domstol - inte av katoliken Biden.

Sen får du bestämma dig vilken fot du ska stå på ang ditt gnäll om stackars katoliker som offer:

Den motsättningen är via evangelister.

Hur ska de kunna enas om sin teokratisk vision?

"Any attempt to claim or create a Christian theocracy is a grave danger to our democracy."

“The trouble with a theocracy is everyone wants to be Theo!“

https://baptistnews.com/article/no-pastor-jeffress-and-others-america-is-not-a-christian-nation-and-heres-why-it-matters/#.YsPJtezMKNY'

Den evangelikala handpåläggningen på Trump i Ovala Rummet nyligen inkluderade bland annat* Paula White.
Paula är till höger med händerna på Trump:
https://www.peoplefor.org/sites/defa...?itok=4W1MH4dg

◾Robert Jeffress, evangelikal pastor i First Baptist Church of Dallas, tillika tv-evangelist som når 1 200 tv-stationer i USA, 195 länder och är medarbetare på Fox News.

Judar, mormoner, muslimer, och hinduer "kommer att hamna i helvetet om de inte accepterar Kristus". Romersk katolicism är satanism enligt Jeffress och Obama "banade väg för Antikrists framtida styre".

Han påstår att Wall of separation (den konstitutionella muren mellan kyrka och stat som skyddar religionsfrihet) är en myt och USA är en kristen nation.

◾David Barton, som förespråkar myten att Amerika grundades som en "kristen nation".

Kongressens talman Mike Johnson (med NAR flaggan på kontoret) är hans anhängare:
Bartons arbete "har haft ett så djupt inflytande på mig och mitt arbete och mitt liv", sa Johnson 2021.

Barton insisterar att konstitutionen och hela regeringssystemet är baserat på Bibeln.
https://www.peoplefor.org/rightwingw...n-david-barton

◾William Wolfe, chef för Center for Baptist Leadership är självutnämnd kristen nationalist och har även skrivit en bok om denna målsättning.

Wolfe var gästforskare vid OMB-direktören Russ Voughts Center for Renewing America, som identifierade kristen nationalism som en prioritet för Trump-administrationen.

Russ Vought är som sagt den som Trump utsett till chef för OMB tillika arkitekten bakom Project 2025.
https://www.peoplefor.org/rightwingw...-meeting-trump

Återkommer till resten.
Senast redigerad av develi 2025-05-25 kl. 17:47.
Citera
2025-05-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De hamnade innanför skranket och dömdes av domstol
Jag ifrågasätter inte att det finns ett domslut. Jag ifrågasätter rimligheten i domslutet och rimligheten i lagstiftning som domslutet bygger på. Att Alexei Navalny blev dömd i rysk domstol, eller att Nelson Mandela blev dömd i sydafrikansk domstol, gör det med automatik att de moraliskt sett är skyldiga och förtjänar sina straff?

Tror du på riktigt att en 89-årings böner utanför en abortklinik gör att kvinnorna som den dagen bestämde sig för att gå till kliniken ifråga och ser en skröplig gammal Gulag-överlevare inte har något annat val än att fullfölja graviditeten? Att åklagare hänvisar till en kontroversiell lagstiftning som missbrukats av Biden-regimen för att sätta dit politiska meningsmotståndare och som kongressen nu överväger att avskaffa gör inte saken bättre.

Citat:
Hur ska de kunna enas om sin teokratisk vision?
Det fina med en konstitutionell demokrati som USA är just att de inte behöver enas om någon ”teokratisk vision”. Det var därför som författningsfäderna var så angelägna om separationen mellan kyrka och stat så att inte staten skulle kunna styra vad människor får eller inte får tro på. Därför är det inga problem att katoliker och metodister och baptister och evangelikala har olika teologiska uppfattningar därför att de mesta av deras vision är sådant som bäst implementeras genom kyrkan och predikandet av evangliet och inte genom staten. De frågor som går att driva politiskt, exempelvis stoppa lagstiftning tillåter abort framt till förlossningen eller som förbjuder bön utanför abortkliniker, där råder relativt stor enighet bland olika kristna grupperingar.

Citat:
Den evangelikala handpåläggningen på Trump i Ovala Rummet nyligen inkluderade bland annat* Paula White.
Paula är till höger med händerna på Trump
Det sorliga är i att din världsbild så är bilden du hänvisar till en jätteskandal. The smoking gun om man så vill. Människor som ber för presidenten? Åh nej! Handpåläggning? Ve och fasa! Du hade blivit chockad om du varit med när delegaterna från de olika delstaterna hade sina överläggningar om hur konstitutionen skulle formuleras, det var ibland rena rama väckelsemötena med både bön och Bibelläsning, något som inte minst Benjamin Franklin insisterade på.

Citat:
Återkommer till resten.
Ja återkom gärna med svar på mina frågor om på vilket sätt direktivet från vita huset tvingar ateister att konvertera eller medverka i böner eller gå till kyrkan eller vad som helst som inkräktar på religionsfriheten istället för att slingra dig.

Jag vet inte hur jag kan förklara det här på ett sätt som gör att du förstår, men till skillnad från i Sverige är kristendom okontroversiellt i Amerika. Även om tidigare ansedda universitet numera är tillhåll för konspirationsteorier och historierevisionism är det för gemene man konstaterande att Amerika är en nation byggd på kristna värderingar och principer ganska okontroversiellt.
Citera
2025-05-26, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte att det finns ett domslut. Jag ifrågasätter rimligheten i domslutet och rimligheten i lagstiftning som domslutet bygger på.
Lagen har ingen pensionärsrabatt.
Citat:
Tror du på riktigt att en 89-årings böner utanför en abortklinik
Du har kört med stilla bön utanför och ljuger som en häst travar. Jag har redan lämnat fakta av ÅK.
Stackars Jesus, han roterar väl som på ett grillspett ang hans anhängare...
Citat:
Det fina med en konstitutionell demokrati som USA är just att de inte behöver enas om någon ”teokratisk vision”.
Håll dig till ämnet.
Du drog in att Biden jagar katoliker. Jag svarade att det dels avgörs i domstol och jag visade då att den evangelikala prosten Jeffress som nyss gjorde handpåläggning på Trump i Ovala Rummet anser att katolicism är satanism.
Därav undrar jag vem som ska vinna Trumps gunst. Eller om nu de radikala avarterna lyckas dra jämt och dela på gubben.

Tre kristna fraktioner kämpar om makten i den nya administrationen: de oberoende karismatikerna typ Paula White som talar i tungor och yrar, katolikerna inklusive högerextremisten Posobiec och Hegseths rekonstruktionistiska rörelse.
Sistnämnda är emot förstnämnda till exempel via sin patriarkala inställning om att kvinnan tige i församlingen.

Eller så kanske extremisten Vought (Project 2025) vakar över dem som en osalig ande ihop med den kristna nationalisten Wolfe?
Citat:
Det var därför som författningsfäderna var så angelägna om separationen mellan kyrka och stat så att inte staten skulle kunna styra vad människor får eller inte får tro på.
Wall of separation innebär att stat och religion är åtskilda - inkl kyrka och kristendom.

Det betyder att det hindrar Hegseths pastorer eller Wallnaus gren att dominera regering eller samhällets olika sfärer som de suktar efter.
Seven mountain mandate och dominionism vill säga.

Religionsfriheten vann en seger nyss via högsta domstolen.

Att det vore mot grundlagen om St. Isidore of Seville Catholic Virtual School får stöd via skattebetalarnas pengar.
Att det bryter mot Oklahomas konstitution, lagen och den federala etableringsklausulen.

Religiös och offentlig skola som ekvation går inte ihop.

Jag undrar dock om du begriper innebörden av vad Oklahomas justitieminister (konservativ republikan) säger?

Genter Drummond:
”Högsta domstolens beslut representerar en rungande seger för religionsfriheten och för de grundläggande principer som har väglett vår nation sedan dess grundande.

Detta beslut säkerställer att Oklahomas skattebetalare inte kommer att tvingas finansiera radikala islamiska skolor, samtidigt som det skyddar familjernas religiösa rätt att välja vilken skola de vill för sina barn.”
https://baptistnews.com/article/spli...harter-school/

Drummond igen:
”Detta beslut är en enorm seger för religionsfriheten.
De som utformade den amerikanska konstitutionen och de som utarbetade Oklahomas konstitution förstod tydligt hur man bäst skyddar religionsfriheten:
genom att hindra staten från att sponsra någon religion alls. "

https://baptistnews.com/article/okla...onstitutional/

Holly Hollman, chefsjurist och biträdande verkställande direktör för Baptist Joint Committee for Religious Liberty:
" Regeringen kan inte driva en religiös skola, och den kan inte heller direkt sponsra, främja eller betala för religiös utbildning.

Från början var det tydligt att det här fallet utgjorde ett allvarligt hot mot religionsfriheten. Överdomare John Roberts erkände detta i muntliga förhandlingar och signalerade vikten av vad som stod på spel.*"

Randall, VD för Good Faith Media:
”Muren som skiljer kyrka och stat åt förblir intakt en dag till.”
Citat:
Det sorliga är i att din världsbild så är bilden du hänvisar till en jätteskandal. The smoking gun om man så vill. Människor som ber för presidenten? Åh nej! Handpåläggning? Ve och fasa!
Du begrep alltså inte att jag visade vilka som hade händena på gubben?
Citat:
Ja återkom gärna med svar på mina frågor om på vilket sätt direktivet från vita huset tvingar ateister att konvertera eller medverka i böner eller gå till kyrkan eller vad som helst som inkräktar på religionsfriheten istället för att slingra dig.
Drama Queen. Jag har öht inte diskuterat tvång att konvertera eller tvingas be böner eller gå i kyrkan.

Jag diskuterar religionsfrihet. Att inte nån religion ska dominera öht i de områden som nämnts ang tex seven mountain mandate. Att allmänna skolor inte ska ha varken böner el budord.
Citat:
Jag vet inte hur jag kan förklara det här på ett sätt som gör att du förstår, men till skillnad från i Sverige är kristendom okontroversiellt i Amerika.
Du ska inte förklara ett dugg. Det är första tillägget som diskuteras.
Det är kristna nationalister runt Trump som försöker föra in sin extremistiska ideologi.
Trump ränner deras ärenden, det är win-win. Han behövde deras support inför valet och han gör payback. Han följer Project 2025 vilket talet från februari 2024 visar. Hittade ett liknande tal där han smörjer deras röv redan 2023.
Han avskyr Biden och river gladeligen ner som handlar om jämlikhet, antirasism, är antifeminism etc.
Detta gillar fanatiker om de så är högerextrema eller ultrakristna bokstavstroende som anser sig leva efter bibeln.

Han är det mest okristna som går i ett par skor men han älskar deras sjuka stöd som lojalister.

Dessa är det röd varningsflagga på.

Normala kristna varnar likaväl, det är inget som är unikt för ateister.
Det vill säga de som inte är fanatiker och predikar svavelos.
Han har inte amerikanska judar med sig heller enligt senaste polls.
Det är den ortodoxa mindre gruppen på runt 10%. Högst troligt ultraortodoxa om man benar ner det åt Netanyahu hållet.
Senast redigerad av develi 2025-05-26 kl. 15:22.
Citera
2025-05-26, 16:26
Medlem
Citat:
Du har kört med stilla bön utanför och ljuger som en häst travar. Jag har redan lämnat fakta av ÅK.
Du förstår uppenbarligen inte hur rättsväsendet fungerar om du tror att dom och skuld är samma sak, därav mina jämförelser med Navalny och Mandela. Två personer som jag får förutsätta att du tycker är lika skyldiga? På grund av ”fakta” lämnade av ÅK?

Citat:
Håll dig till ämnet.
Den enda av oss som håller sig till ämnet är jag. Till skillnad från vad du tror är alltså ämnet inte att spy galla över alla kristna utan huruvida vita husets direktiv för att bekämpa diskriminering mot kristna är rimlig eller inte.

Men däri ligger väl problemet. Att du vägrar diskutera det som är trådens ämne. Det är därför du ständigt slingrar dig genom att namedroppa personer och företeelser som i din värld är kontroversiella även om kopplingen till Trump-administrationens direktiv inte existerar.

Citat:
Du drog in att Biden jagar katoliker. Jag svarade att det dels avgörs i domstol och jag visade då att den evangelikala prosten Jeffress som nyss gjorde handpåläggning på Trump i Ovala Rummet anser att katolicism är satanism.
Det är inte jag som drog in katoliker, direktivet nämner explicit katoliker som en av de grupper som Biden-regimen satte sin måltavla på:

Yet the previous Administration engaged in an egregious pattern of targeting peaceful Christians, while ignoring violent, anti-Christian offenses. The Biden Department of Justice sought to squelch faith in the public square by bringing Federal criminal charges and obtaining in numerous cases multi-year prison sentences against nearly two dozen peaceful pro-life Christians for praying and demonstrating outside abortion facilities. Those convicted included a Catholic priest and 75-year-old grandmother, as well as an 87-year-old woman and a father of 11 children who were arrested 18 months after praying and singing hymns outside an abortion facility in Tennessee as a part of a politically motivated prosecution campaign by the Biden Administration. I rectified this injustice on January 23, 2025, by issuing pardons in these cases.

At the same time, Catholic churches, charities, and pro-life centers sought justice for violence, theft, and arson perpetrated against them, which the Biden Department of Justice largely ignored. After more than 100 attacks, the U.S. House of Representatives passed a resolution condemning this violence and calling on the Biden Administration to enforce the law.

Then, in 2023, a Federal Bureau of Investigation (FBI) memorandum asserted that “radical-traditionalist” Catholics were domestic-terrorism threats and suggested infiltrating Catholic churches as “threat mitigation.”

Som exempel på det som direktivet tar upp med våld och mordbränder mot graviditetscenter:

"Jane's Revenge is a militant, extremist abortion-rights group that encourages and claims responsibility for acts of firebombing, vandalism, and arson in the United States. The group's actions have targeted crisis pregnancy centers, a church, and a congressional office."

Citat:
Tre kristna fraktioner kämpar om makten i den nya administrationen: de oberoende karismatikerna typ Paula White som talar i tungor och yrar, katolikerna inklusive högerextremisten Posobiec och Hegseths rekonstruktionistiska rörelse.
Du menar ungefär som katoliker, baptister, ateister och hinduer kämpade om makten under Biden-regimen? Om du vill argumentera för att religiös mångfald skulle vara ett större problem i Trump-administrationen än i tidigare administrationer så be my guest, jag ser fram emot att höra ett sådant resonemang.

Citat:
Wall of separation innebär att stat och religion är åtskilda - inkl kyrka och kristendom.
Nu hittar du på igen, 1st Amendment i den amerikanska konstitutionen nämner inte någon ”wall of separation” utan lyder istället:

”Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances".

Citat:
Religiös och offentlig skola som ekvation går inte ihop
Jag blir tyvärr tvungen att rätta dig igen: ”The US Supreme Court's ruling is not considered a country-wide precedent and the justices could accept future cases related to the issue.” Att det blev 4-4 i just detta fall beror enbart på att Amy Coney Barret ansåg sig jävig mot bakgrund av sin vänskap med en av lärarna på skolan. Skulle ett liknande fall komma upp till Supreme Court igen och samtliga domare skulle döma så skulle sannolikt utfallet bli ett annat än vad du skulle önska.

Citat:
Jag har öht inte diskuterat tvång att konvertera eller tvingas be böner eller gå i kyrkan.

Jag diskuterar religionsfrihet. Att inte nån religion ska dominera öht i de områden som nämnts ang tex seven mountain mandate. Att allmänna skolor inte ska ha varken böner el budord.
Och jag försöker få dig att förstå att religionsfrihet inte alls är vad du tror att det är. Inte i USA, inte i Sverige, genom att hänvisa till såväl konstitutionen som vår svenska lagstiftning. Du förespråkar i princip sovjektisk statsateism men det är inte vad Amerika eller någon västerländsk demokrati har.

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Förutom i vänsterextrema radikala ateistkretsar är vanlig kristen tro inte speciellt kontroversiellt i Amerika. Tvärtom är det en del av det amerikanska samhället och kulturen på ett sätt som vi svenskar kanske har svårt att greppa ibland. Det är därför som varje demokrat som kandiderar till president under valkampanjen låtsas vara kristen fastän alla vet att demokraternas syn på kristna är jämförbar med nazisternas syn på judar.
Citera
2025-05-26, 17:00
Medlem
Rubio är en jävla fjäskis. Spansk Ånkel Kånkel. Kommer ALDRIG bli statsminister.

Bring on BARRON Trump. Låt Melania bli first MOTHER. Han sitter säkert och plöjer U-tjub klipp nu när han inte kommit in på Harvards. Och kan fatta läget. Och vidarebefordrar till farschan.

- Du är korkad, far. Vladimir spelar dig. Stå upp för Europa! [fast det är ju lite kul, vi kan skicka fram Kaja och Leysan och ändå vara kompetenta]. EU regerar världen! [tillsammans med Kina] Who would have known. Låt Kina få som de vill. Inte fel att var tvåa i dagens läge. Tänk så många kineser som kan dra nytta av det.

Ivanka tillhör Trump Crime Family. Uppfostringsskadade hela bunten.

Men vem har inte blivit det. Respekt!
Senast redigerad av ccnut 2025-05-26 kl. 17:03.
Citera
2025-05-26, 21:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte hur rättsväsendet fungerar om du tror att dom och skuld är samma sak, därav mina jämförelser med Navalny och Mandela. Två personer som jag får förutsätta att du tycker är lika skyldiga? På grund av ”fakta” lämnade av ÅK?
Det är nåt som inte riktigt klaffar hos dig.
Fattar du inte ens vad du ljuger om?
Du ljuger och minimera vad hon gjort så att det ska låta mer oskyldigt.

Hennes korkade olagliga pro life dumheter filmades.

Kärringen satt inte utanför i stilla bön som du upprepat påstår.
Hon spärrade dörren, hade satt en kil i den.
Hon blockerade så patienter och personal inte kunde ta sig ut. I flera timmar.

Detta är inte ofarligt på en kvinnoklinik. Det är patientosäkert.

När polisen kom ombads de lämna. De idioter som inte lydde polis arresterades och på den vägen är det.
Hon bröt mot FACE act - violating the Freedom of Access to Clinic Entrances och dömdes därefter.
Citat:
Den enda av oss som håller sig till ämnet är jag. Till skillnad från vad du tror är alltså ämnet inte att spy galla över alla kristna utan huruvida vita husets direktiv för att bekämpa diskriminering mot kristna är rimlig eller inte. Men däri ligger väl problemet. Att du vägrar diskutera det som är trådens ämne.
1. Jag spyr inte galla över alla kristna.

2. Jag har klart och tydligt ringat in de kristna avarter till nationalister som är runt Trump.

3. Jag har namngivit just de som har en farlig kristen agenda.
Jag har beskrivit vilka kristna ideologiska rörelser det är frågan om.

3. Jag har även beskrivit att mer normala kristna också VARNAR för de här avarterna.

4. Jag har påvisat att Trump har, via exektiv order, tillsatt grupper som är rent bias.
Hur i helvete ska 12 kristna och en ortodox jude ha en neutral agenda när det kommer till religionsfrihet?

5. Han har skapat ett kontor där en kristen evangelist, med intet annat än hybris, leder det som ska kallas neutralt ang religion.
En grifter som horar pengar på YT i utbyte mot böner.
Allt detta är delsteg i det som Marco Rubio deltog.

Vidare blånekade Trump nån kännedom om det kristna vansinnet som heter Project 2025. Redan i tal 2023 så pratar Trump om det han gör nu och som den ultrakonservativa katoliken Rubio sjösätter omgående.

Det är ren bullshit att kristna är utsatta och förföljda.
Det är däremot självpåtagna offrerroller när deras kristna rabiata agenda motarbetats pga just religionsfrihet - att de inte fått igenom böner på lektioner och fått klistra skolorna med budord.
Det ska vara bokstavligt enligt bibeln.

Kärnfamiljen. Inga samkönade äktenskap. Noll annan sexuell läggning än heterosexuella.
Där har du klappjakten som pågår.

Du har antifeminism i paketet. Wolfe, kompisen till Vaught (project 2025) anser inte att kvinnor ska ha rösträtt. Hegseths pastor värnar om patriarkal. Kvinnor ska underordna sig mannen, ej vara präster och pastorer.

Trump och departementen rensar ut böcker om historisk rasism. Informativa böcker om Kristen rasism.

De håller på för fullt att ändra under falsk flagg.
Det låter säkert bra i vissa kristna öron och Maga fattar väl ingenting som vanligt - men faktum är att många varnar för denna glidning i USA.

Ang Wall of separation är det ett begrepp via Jefferson, en av grundarna.
Det är i högsta grad kopplat till just religionsfrihet och att separera kyrka och stat.

Begrep du ens vad orden från den republikanska distriktsåklagaren betyder frågade jag.

Ang den katolska skolan som bröt mot Oklahomas konstitution, lagen och den federala etableringsklausulen?

Drummond:
”Detta beslut är en enorm seger för religionsfriheten.
De som utformade den amerikanska konstitutionen och de som utarbetade Oklahomas konstitution förstod tydligt hur man bäst skyddar religionsfriheten:
genom att hindra staten från att sponsra någon religion alls. "

https://baptistnews.com/article/okla...onstitutional/

Genter Drummond:
”Högsta domstolens beslut representerar en rungande seger för religionsfriheten och för de grundläggande principer som har väglett vår nation sedan dess grundande.

Detta beslut säkerställer att Oklahomas skattebetalare inte kommer att tvingas finansiera radikala islamiska skolor, samtidigt som det skyddar familjernas religiösa rätt att välja vilken skola de vill för sina barn.”
https://baptistnews.com/article/spli...harter-school/
Senast redigerad av develi 2025-05-26 kl. 21:58.
Citera
2025-05-27, 09:03
Medlem
Citat:
Fattar du inte ens vad du ljuger om?
Låt oss ta en genomgång av några av de saker som du ljuger om:

The Biden administration politicized and abused the FACE Act to target and discriminate against peaceful pro-life advocates. While they received harsh prison sentences, vandals who violently attacked pro-life pregnancy centers got off scot-free. Now, President Trump has rightly restored equal protection of the law by pardoning the peaceful pro-life advocates, including Eva Edl, an 89-year-old Soviet concentration camp survivor who sat in her wheelchair at the entrance to an abortion facility. Eva faced a sentence of up to 11 years in federal prison along with hundreds of thousands of dollars in fines just for singing and praying from her wheelchair.

“The president’s pardon is a crucial first step in returning the Department of Justice to the rule of law. Under the prior administration, the FACE Act was wrongly weaponized to target pro-life activity while leaving pregnancy centers and churches unprotected. This was lawfare, not the even-handed application of law the American people deserve.”

Så min fråga igen blir: Står du fast vid din version av vad som hände? Tror du på fullt allvar att en 89-årig kvinna i rullstol kan hindra någon under hela nio månaders graviditet från att ta sig till någon av landets närmare 800 abortkliniker?

Citat:
Hennes korkade olagliga pro life dumheter filmades.
Länka gärna till videon så vi kan ta ställning till huruvida du ljuger även om detta eller inte.

Citat:
Hon bröt mot FACE act - violating the Freedom of Access to Clinic Entrances och dömdes därefter
Som sagt, en kraftigt ifrågasatt lagstiftning som kongressen nu överväger att skrota.

Citat:
1. Jag spyr inte galla över alla kristna.
Sant, du nöjer dig med att spy galla över kristna som tror på Bibeln, bön, de tio budorden eller vill se Amerika gå tillbaka till sina kristna rötter.

Citat:
2. Jag har klart och tydligt ringat in de kristna avarter till nationalister som är runt Trump.
Och genom att stämpla kristna som ”avarter” så spyr du inte galla menar du?

Citat:
3. Jag har namngivit just de som har en farlig kristen agenda.
Jag har beskrivit vilka kristna ideologiska rörelser det är frågan om.
Och den ”farliga” kristna agendan är alltså en återgång till den kristna norm som byggt Amerika i snart 250 år och som var en självklarhet för de som skrev konstitutionen.

Citat:
4. Jag har påvisat att Trump har, via exektiv order, tillsatt grupper som är rent bias.
Änne en lögn. Du har påtalat religionstillhörigheten hos de som medverkar i gruppen, människor med lång och relevant kompetens för uppdraget, och fördomsfullt förutsatt att de på grund av sin kristna tro är oförmögna att verka för religionsfrihet.

Citat:

Citat:
Det är ren bullshit att kristna är utsatta och förföljda.
Återigen ljuger du eller visar åtminstone att du inte har en aning om vad du pratar om:

”The report “Hostility Against Churches Is on the Rise in the United States - Analyzing Incidents from 2018-2023” by Del Turco — documented 436 church attacks during the first 11 months of 2023, a whopping 800% increase over six years”

FRC also documented 67 acts of violence or vandalism against pro-life pregnancy centers between the Dobbs decision leak and May 2023, 39 assaults against pro-life churches by October 2022, and 24 attacks on pro-life organizations by January 2023.

On June 7, 2022, CompassCare’s office in Buffalo, New York, was firebombed and tagged with spray paint reading, “Jane was here.”

On June 10, 2022, the Gresham Pregnancy Resource Center in Gresham, Oregon was burned.

On June 25, 2022, Life Choices Free Pregnancy Services in Longmont, Colorado, was firebombed and spraypainted with the message, “if abortions aren’t safe, neither are you.

Citat:
Kärnfamiljen. Inga samkönade äktenskap. Noll annan sexuell läggning än heterosexuella. Där har du klappjakten som pågår.
Varför insisterar du på att ljuga och hitta på saker? Ingen republikansk president har varit mindre konservativ i sociala frågor än just Donald Trump, något som han också har fått kritik för från kristet håll.

Citat:
Trump och departementen rensar ut böcker om historisk rasism.
Informativa böcker om Kristen rasism
Jag tror du blandar ihop Trump med extremvänstern som förbjuder Bibeln och litterära klassiker i skola efter skola:

Burbank Unified School District, Kalifornien
Canyon Independent School District, Texas
Keller Independent School District, Texas
Davis School District, Utah
Anaheim Union High School District, Kalifornien
Duluth Public Schools, Minnesota
East Side Union High School District, Kalifornien
Accomack County Public Schools, Virginia

Så hur förhåller du dig själv till utresning av böcker, är det okej så länge det är ni inom vänstern som gör det?

Citat:
Ang Wall of separation är det ett begrepp via Jefferson, en av grundarna.
Det är i högsta grad kopplat till just religionsfrihet och att separera kyrka och stat.
Men det är likväl inte en del av 1st Amendtment som du påstod. Och de flesta kristna håller helt och hållet med Jefferson eftersom de förstår att Jefferson ville skydda kristna från statlig religionskontroll och censur, den typen som många av de amerikanska nybyggarna flydde från i Europa. Och den typen av kontroll som vi ännu 2025 har i Sverige genom den politiska styrningen av svenska kyrkan.

Citat:
Ang den katolska skolan som bröt mot Oklahomas konstitution, lagen och den federala etableringsklausulen?
Återigen: ”The US Supreme Court's ruling is not considered a country-wide precedent and the justices could accept future cases related to the issue.” Du förstår tyvärr väldigt lite om hur det amerikanska rättsväsendet fungerar. Att det blev 4-4 när Supreme Court prövade detta fall beror enbart på att Amy Coney Barret ansåg sig jävig mot bakgrund av sin vänskap med en av lärarna på skolan i Oklahoma. Hur tror du utfallet blir nästa gång fallet prövas i högsta domstolen och samtliga nio domare får rösta?
Citera
2025-05-27, 09:19
Medlem
GustavAnders avatar
När man ser att kristna i USA stöder trump och hans administration bara bekräftar det fördomarna att kristna är ganska svagbegåvade rent allmänt.
Nåt mer antikrist än denna administration har väl aldrig existerat i USA.

Hånfulla , förakt mot svaga, medvetet elaka,
tänker bara på sina egna pengar osv osv.
Citera
2025-05-28, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
När man ser att kristna i USA stöder trump och hans administration bara bekräftar det fördomarna att kristna är ganska svagbegåvade rent allmänt.
Nåt mer antikrist än denna administration har väl aldrig existerat i USA.

Hånfulla , förakt mot svaga, medvetet elaka,
tänker bara på sina egna pengar osv osv.
Såg nyss en video där Rubio blev rejält ifrågasatt i senaten av en kvinna.

Jag fattade det som att maskerad polis gripit nån student (fr Turkiet?) plötsligt på gatan när Trump ger sken av att stävja antisemitism och att hon ifrågasatte typ dubbelmoral.

Trumps adm har ju bedrivit en systematisk kampanj för att gripa och försöka utvisa pro-palestinska aktivister, med påståendet att de ägnar sig åt antisemitism.

DHS ska börja granska invandrares aktivitet på sociala medier för antisemitism och använda det "som skäl för att neka ansökningar om immigrationsstöd".

Det visar sig att en av de som nyss importerats fr Sydafrika är antisemit.

Charl Kleinhaus skrev på X år 2023 att ”judar är opålitliga och en farlig grupp.”

Han delade även en högerextrem YT video om att skjuta illegala invandrare.

Flera inlägg främjar konspirationsteorin om att vita människor i Sydafrika är särskilt förföljda.
https://www.theguardian.com/us-news/...isemitic-posts
Musk har spridit om white genocide på X och antisemiten Nick Fuentes jublade.
Nu jublar Fuentes över att Trump importerat 59 vita.

Trump gör allt under falsk flagg så att det ska låta mer behjärtansvärt.

Det är likadant med hans antikristenhet som Rubio, hans nya dörrmatta, agerar efter.

Trump den smorde ska beskydda kristna i sin stora famn.

Han showar om bönefrukostar, bönemöten, handpåläggning. Han tillsätter kristet dominanta grupper. Han ska minsann ta tillbaka Gud.

Med tanke på hur okristen Trump är så surfar han snarare på den kristna vågen, vilket passar hans egna agenda.
Nu letar han med ljus och lykta efter bevis på antikristenhet under Bidens era.

Trump är helt besatt av Biden, kan inte sluta prata om Biden efter ha förlorade valet 2020.
En lättkränkt narcissist glömmer aldrig en oförrätt. Han ska hämnas Biden.

Han har som en egen personlig vendetta och det återspeglas i politiken.
Samtidigt win-win för rabiata kristna nationalister.

De jobbar så samstämt - nästan likt fascisten Francos Spanien och katolska kyrkan...
Citera
2025-05-28, 20:42
Medlem
develis avatar
◾78 % av amerikanerna motsätter sig inrättandet av en arbetsgrupp som fokuserar på antikristna partiskheter, enligt en undersökning som publicerats av det opartiska Public Religion Research Institute (PRRI) .

Undersökningen av 5 025 vuxna i USA genomfördes 28 februari till 20 mars 2025.

Undersökningen visar även att de flesta oberoende väljare (56 %) höll med om att Trump är en "farlig diktator", vilket tyder på att "middle-of-the-road voters" som hjälpte honom att återinsättas överger honom.

6 av 10 håller inte med om uppfattningen att diskriminering av kristna och vita amerikaner har blivit ett lika stort problem som diskriminering av andra grupper.

◾Angående Trumps exekutiva order "anti-Christian Bias Task Force" har kristna ledare och forskare har även undertecknat ett brev.

De förkastar idén att det finns en utbredd förföljelse av kristna i USA – ett populärt påstående bland vita evangelikaler.

De fruktar att "arbetsgruppen mot kristen partiskhet" kommer att utnyttjas som ett vapen för att privilegera en tradition inom kristendomen framför andra.

"Vi är också medvetna om hur påståenden om 'antikristen partiskhet' visas ge täckmantel för vit överhöghet".

Raushenbush, som varit präst i över 25 år, tillika VD och ordförande för Interfaith Alliance,
säger att Trump administrationens ansträngningar verkar vara avsedda att "bara skydda en viss sektor av kristendomen som är godkänd på förhand av denna regering".

https://www.axios.com/2025/05/01/chr...use-task-force

Citat ur brevet:
"Far from Trump as a protector of Christians, the major threats to Christians in the United States are coming fromTrump’s own administration.

Authoritarian theocracy does not serve the interests of Christians.
We have already seen that any Christian who steps out of line with this administration will be targeted, which greatly diminishes how we can follow Christ."
Senast redigerad av develi 2025-05-28 kl. 20:47.
Citera
2025-08-31, 18:18
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Är det pga att han är kristen, som han nu återkallar visum för 80 personer, inklusive Mahmoud Abbas, vilka skulle resa till FNs 80e session i september 2025? Han vill väl inte ha en palestinsk stat, tänker man.

1. https://news.sky.com/story/us-blocks...-york-13420954

2. https://www.pbs.org/newshour/world/u...neral-assembly

3. https://en.wikipedia.org/wiki/Eighti...neral_Assembly
Citera
2025-09-03, 14:35
Medlem
Skolskytten i Minnesota drevs ju av en tydlig anti-kristen inställning men dådet hade förmodligen kunnat förhindras om inte demokraten Tim Walz, vars parti ju är känt för sin anti-kristna hållning, hade vägrat insatser för att förbättra säkerheten på kristna skolor i Minnesota:
https://www.catholicnewsagency.com/n...ent-unanswered
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in