Citat:
Ursprungligen postat av
Envar.Evige
Det är via lagar man upprättar jämikhet mellan människor men i Sverige verkar det som att de är tvärt om som gäller.
Lagar som verktyg för att skapa så mycket ojämlikhet som möjligt.
Känns som att de försöker upprätta ett samhälle där kvinnor får alla fördelar och männen allt ansvar (speciellt männen utan några större ekonomiska tillgångar) och inget av det föregående, som om det här inte redan försökts av flera samhällen som gått den rutten och misslyckats kapitalt varje gång då det inte finns någon sorts fördel alls för män i matriarkala samhällen - som då överger och går till andra (ett modernt uttryck av det här fenomenet är t.ex. alla kristna män som går ifrån deras respektive kyrkor och blir ortodoxa då den ortodoxa kyrkan fortfarande värderar manligheten och känner inget kall att skylla allt ont i världen på 20åriga män för att de kan och för att kvinnor är okränkbara och får aldrig ta del in någon kritik).
Så då är kontentan, vad är kvinnohat? Är det kvinnohat när t.ex. jag ärligt säger till en tjej att jag enbart vill ha sex med henne, har sex med henne och därefter lider örfilarna som kommer från att jag vägrar "ge oss" en chans? Jag vet att jag verkligen inte är ensam om att ha gått igenom detta mer än en gång. Rent krasst så känns det som de vill få det till att allt män gör som inte är fördel för någon kvinna är kvinnohat.
Hade en man betett sig likadant mot mig hade jag kunnat knocka honom utan att någon lyft på ögonbrynet men av någon anledning har jag ett ansvar att ta smällar från kvinnor och ännu bättre, när kvinnan slår mig/dig räknas det som våld mot kvinnor. Hahah. Det här landet är så jävla stört.
Dubbelmoralen har alltid funnits där. De är så förtryckta... så förtryckta i detta hemska patriarkala samhälle att de på bästa sändningstid kan sexuellt ofreda en ung kille (kändis) utan konsekvenser: https://www.youtube.com/shorts/2lZ8Qm8IBXo
Ponera om Bieber var en ung flicka och den blonda kvinnan var en man. Hade publiken då skrattat när Bieber sa: ''I feel violated''? Förmodligen inte. Det hade blivit ett feministiskt ramaskri.
Det är samma sak när män är ute. Givetvis finns det kvinnor som tafsar på män men män är inte lika känsliga och anmäler inte i lika hög utsträckning som kvinnor, därför förstärks diskrepansen mellan män och kvinnor i statistiken där män ser mer ut som de ''onda'' medans kvinnor ser ut som de ''goda''. Men feministerna har ju aldrig varit så bra på logik så detta hajar de inte.
Merapi vill ju att män ska vara slava under kvinnor. Män ska skydda kvinnor ifrån att bli våldtagna och män ska också betala skatt men vi begär för mycket när vi även kräver att män skyddas enligt lag i samma utsträckning som kvinnor.
Manshatet är mer subtilt och har en annan skepnad. Men räcker med att läsa Merapis, Lupacs, Jennys, Ipsis och Tomatokungens inlägg i tråden för att inse att manshatet finns där.
Kvinnor hakar upp sig på att män fysiskt misshandlar kvinnor. I många fall handlar det om att kvinnan har psykiskt tagit kål på mannen en längre tid tills han tillslut tappar det.
Feminism är ett gift.