2025-05-26, 08:39
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag har aldrig varit mycket för alkohol mer än nån öl ibland men kände en person som hade de klassiska alkohol-darrningarna. Han är nu död. För mig är det obegripligt att alkohol är lagligt medans en mild drog som cannabis är olagligt.

Tänk hur många miljoner människor och familjer som inte skulle fått sitt liv förstört om inte alkoholen funnits.
Citera
2025-05-26, 08:53
Medlem
Traveller7s avatar
Hur klarar vi att inte göra det.
Haha..

Det är pga Jesus vi dricker och inte dricker så. synderna och överträdelsen.
Ordet måste få inträde. Ljuset över mörkret.
Hur ska man göra en ingång. Bereda en väg för Herren? När vi är så förgiftade och förpestade av djävulens lögner.
Citera
2025-05-26, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Du gör det fel.

Börja med två tre bira (eller två tre glas vodka 8-9cl) per kväll, efter en-två veckor så ökar du

Fortsätt dagligen och öka successivt och efter ett par månader så kommer du tycka det är jävligt najs (och nödvändigt) att få i sig en flaska

Detta.
TS måste börja successivt och snitta på minst ett sexpack per kväll för att sedan gå över till vin/sprit, och detta under längre tid.

Man kan inte bara testa att bli alkis, utan kroppen behöver först ställas in och kalibreras för ändamålet. Nervsystemet behöver börja blint förlita sig på att alkoholen tillförs dagligen och kroppen måste behöva alkoholen för att fungera först. Släng på ett valfritt livstrauma, typ separation eller bortgång, så får man samtidigt en bra psykologisk motivation till att sträva efter den lilla gnutta av hopp och den extremt effektiva tillfälliga ångestlindring som alkohol ger.

Rekommenderas ej. Många som inte klarar av alkohol. Helt klart den drog som orsakar mest skada överlag på samhället. Det är ofta lite så att ju mer åt helvete allting går, desto mer lockande är det att ta några glas. Många som låter stress övergå i självmedicinering utan att riktigt reflektera över det
Senast redigerad av Smegmium 2025-05-26 kl. 09:24.
Citera
2025-05-26, 09:05
Medlem
Lifestealers avatar
Ett av de värsta missbruken gällande alla droger, alkohol.
Citera
2025-05-26, 09:11
Medlem
strategasiats avatar
Baksmällan? Det är bara att ta en återställare dagen efter så försvinner den. Men det är givetvis ej rekomenderat. Abstinensen som kommer sen efter ett långt missbruk är brutalt mycket värre än en baksmälla.
[/quote]

Det går ju att trappa ner lite dan efter men att köra en helfylla till och må ännu sämre än jag redan gör skrämmer bort mig
Citera
2025-05-26, 09:16
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Som rubriken lyder. Jag har vid två tillfällen prövat att dricka motsvarande 70 cl vodka (eller mer) varje dag i en vecka, och från dag 3 så är ruset ganska värdelöst, och man blir bara tröttare och tröttare ju mer man dricker.

Får man 100% glädje av spriten dag 1 (och blir energisk), så får man 80% glädje dag 2, och sen kanske 40% glädje dag 3 och framåt. Plus att man blir för trött för att göra något. Det är min erfarenhet iaf.

Men här på FB läser man ju titt som tätt om folk som dricker 70-100 cl vodka varje dag i flera år. Får ni mer glädje än mig av det? Det är ju inte en speciellt beroendeframkallande drog jämfört med till exempel nikotin och koffein, så varför gör ni det isf? För mig är det mycket skönare att bara köra på helger och få ett dunderrus varje gång.

Edit: Rubriken är kanske lite missvisande, jag undrar varför alkisar vill dricka varje dag när ruset blir så dåligt.

Ingen alkis BÖRJAR med 70 cl sprit om dagen Du är fan lika dum som i dina andra trådar.

Sjuttis om dagen är för den erfarne alkisen, som för 30 år sen började med ett par bärs eller några glas vin.
Citera
2025-05-26, 09:20
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Ett av de värsta missbruken gällande alla droger, alkohol.

Håller med, amfetamin, benzo och alkohol men alkohol är vanligare att se.

OnT: Kan inte heller fatta att man orkar dricka em vätska som inte bara smakar skit utan totalt förstör ditt innanmäte + du blir uppblåst och ruttet utseende.
Citera
2025-05-26, 09:21
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ju intressant att aldrig ha varit bakis. Själv kan jag säga att jag dricker för mycket. För ofta helt enkelt. Men det blir sällan mer än 3-4 dagar på raken. Men skulle lätt kunna hålla på så året runt, dricka 3 dagar, vara nykter 2 dagar t ex om jag bara släppte allt.

Men när man var yngre så hände det ofta att jag blev enormt dålig dagen efter. När man druckit för mycket helt enkelt. Sprit och vin och öl och blandat. Midsommarfester och nyårsafton.
Kom ihåg att jag var illamående dagen efter första gången jag drack i 15-årsåldern.

Jag blir heller inte bakis på det sättet. Visst kan jag känna mig rätt yr och slut i huvudet, om jag verkligen supit till, men aldrig ligga å spy och yla i soffan. Nu dricker jag visserligen inte längre, men brukade aldrig heller direkt vilka dricka på morgonen. Då är man nog rätt djupt i missbruket.
Citera
2025-05-26, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Tänk hur många miljoner människor och familjer som inte skulle fått sitt liv förstört om inte alkoholen funnits.

Tänk vad många miljoner som inte skulle funnits om alkoholen inte fanns.

Ungdomarna knullar inte ens längre. Går inte ut stjälper några bägare och umgås.

Jag träffade en som drack 6 liter vin varje dag. Det är inga större mängder om man börjar när man går upp.
Citera
2025-05-26, 09:45
Medlem
TarmeBaisses avatar
Man dricker tills man somnar. Sen kör man på nästa dag igen.
Allt för att dämpa ångesten.
Citera
2025-05-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Som rubriken lyder. Jag har vid två tillfällen prövat att dricka motsvarande 70 cl vodka (eller mer) varje dag i en vecka, och från dag 3 så är ruset ganska värdelöst, och man blir bara tröttare och tröttare ju mer man dricker.

Får man 100% glädje av spriten dag 1 (och blir energisk), så får man 80% glädje dag 2, och sen kanske 40% glädje dag 3 och framåt. Plus att man blir för trött för att göra något. Det är min erfarenhet iaf.

Men här på FB läser man ju titt som tätt om folk som dricker 70-100 cl vodka varje dag i flera år. Får ni mer glädje än mig av det? Det är ju inte en speciellt beroendeframkallande drog jämfört med till exempel nikotin och koffein, så varför gör ni det isf? För mig är det mycket skönare att bara köra på helger och få ett dunderrus varje gång.

Edit: Rubriken är kanske lite missvisande, jag undrar varför alkisar vill dricka varje dag när ruset blir så dåligt.

Vill och vill. "Inte speciellt beroendeframkallande" är individuellt - jag har både snusat och druckit, och snus var mycket lättare för mig att sluta med. Jag kan också ta en prilla nu och sen blir det inte mer. Tar jag en öl idag blir det dock två imorrn, och snart är vi uppe på ett helrör om dagen igen. Kroppen vill helt enkelt ha mer, och det är jävligt svårt att inte knäcka en flaska till. Därför slutade jag dricka helt, men det var jävligt svårt. När jag slutade snusa blev jag typ lite gnällig och seg i en vecka. När jag slutade dricka fick jag existentiell ångest och fullskaliga panikattacker i flera veckor, och ett enormt sug i månader.

Började dricka för ruset och det mentala lugnet. Fortsatte och ökade för att kroppen krävde det, och en morgon utan alkohol var mörk.
Citera
2025-05-26, 10:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Verkar som att du påstår dig vara beroende och har problem med uppehåll en vecka eller ett par dagar. Då är man en proffsalkis.
Är det det som är det jobbiga kring vad jag påtalar?

Svennealkisar kan ta uppehåll.

Så du framstår som ganska tragiskt, är det det som skaver?

Du får bjäbba med någon annan. Jag är vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in