2025-05-25, 19:58
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Har du testat produkterna frn WS? Visst det r frn DK men har iallafall tagit emot 5 paket i Bring skp och leveranstiden har varit 2 dagar max i samtliga fall.

Personligen har jag senaste 5 ren rkt det mesta av weedet som slts p darknet (arch) men vill nog hvda att det jag kpt frn weedshop hllt ganska identisk kvalite med darknet tminstonde.

Nu rker jag enbart rent weed i bong och har ingen erfarenhet alls av THCA hasch frn WS.

Dock kpte jag ngot hasch frn TT nr dom fanns men upplevde inte effekten av det ngot vidare.

Jag ska titta p WS. Tack

Rker du THCA weed frn WS eller rker du enbart frn darknet?
Citera
2025-05-25, 20:09
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag lser oftast hur njd du r med THCA. Visst r det ett fint substitut men inte mycket mer.
Drfr undrar jag vart handlar du ifrn? Jag har kpt massor av hasch/isolat/grnt frn KI, ST, Swizz, CBDpuff, och inte ngot har varit n srskilt bttre n random standard p gatan.

Allts det r inte dligt hasch men jag frstr inte hur alla kan hitta dunder verallt. Jag vet ju att du rker ofta och skriver mycket hr. S jag mste frga chefen sjlv

Ass jag har testat thca-buds, de var skrp. En gng var de hyffsat. Men aldrig nt jag rekommenderat.

Men static frn ki var... bra. Vad ska jag sga. Bgge sorterna de haft. Inget "static" sklart. Men bra. Pusher street ocks.

Som nu. Kpte nt "banana strawberry" drysift. Var det enda jag kunde hitta som inte var mousse. Hade varit s mycket njdare med nt av det jag skrev ovan. Det gnger 100 jmfrt med nt mousse.

Isolat har varit som att stta guldkant p allt vanligt grs/hasch jag rker. Helt perfekt. Liksom vad, precis samma sak sljs i Kalifornien under namnet "thc kristaller". Det r bara vi som mste vara mrkvrdiga med vr lagstiftning. Har absolut ett existensberttigande. Srskilt om man har tillgng till terpener och kan gra nt koncentrat av det. Tror folk wastar sitt genom att bara frska rka det rent.

Live resinet som finns d och d r typ det bsta som hnt. Vill f mig att skaffa en puffco. Effekten p det r perfekt, ven om jag r totalbng p riktigt rka. Snart kommer det nog nnu bttre koncentrat.. o riktiga buds. Ska bli kul.

Citat:
Ursprungligen postat av shnagfnay
Kanavape-fallet skyddar CBD-import, inte THC eller THC-A.

Grok:

"Consumables from hemp with ≤0.3% THC (Regulation (EU) 2021/2115, Article 4(4)) can have higher THC/THC-A (e.g., 99% THC-A isolate) due to processing, but their legality depends on national laws, not EU cultivation rules. Sweden bans consumables with any THC/THC-A (2019 ruling B 3879-18), as THC-A converts to THC when heated. Raising the cultivation limit to 0.4% THC wouldnt conflict with consumable rules, as theyre separateSweden would still seize THC-A isolate or edibles. The EUs 0.3% limit is for farming, not consumables. The Kanavape case (CJEU C-663/18) protects CBD, not THC-A. See https://eur-lex.europa.eu for the regulation or https://www.domstol.se for B 3879-18."

Sluta prata med grok. EU kom fram till att hampa med upp till d 0.2% (nu 0.3%) thc r att betrakta som "cbd". https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...ex:62018CJ0663

Plus fri rrlighet med varor inom eu.

THC-A r lagligt drfr att det inte r narkotikaklassat. Precis som thc-b. Det har ingenting med thc att gra p det sttet.

Det hr har prvats, dom som sljer fr tillbaka sina prylar. Sen det hr beslutet har det varit ppen marknad.

Och eftersom grnsen r 0.3% thc - du kan kpa lagliga thc-kakor du blir svinhg p inrikes. Drickor med. St hade gummisar ett tag. Finns massa sidor inom EU ocks.
Senast redigerad av OdCaBo 2025-05-25 kl. 20:17.
Citera
2025-05-25, 20:16
Medlem
Tja, jag har lst p om THCA de senaste veckorna hr p forumet vilket fick mig att bestlla och testa med 5g isolat frn WS.DK. Kpte ven 5g Cbd-buds frn UN med det. Jag som r "stor-rkare" och rker i princip enbart hasch blev jag nd vldigt hg, p ett stt jag oftast inte blir. Kndes lite annorlunda i knslan men funkar riktigt bra som ersttare i denna torka som r just nu.

Blandade 1g isolat med 5g cbd buds, tyckte det var perfekt mngd. Problemet dremot var att isolatet fastnade inte riktigt med budsen vilket gjorde s att det var mycket pulver ver. Jag tnkte drfr p att lsa upp isolatet med nn vtska och lgga till lite terpener ocks fr lukt/smak s man kan drefter spreja upp rkat och lta det torkas och sugas upp.

Min frga till er r d ifall nn har testat detta och isfall, vad ska man spda ut isolatet med?

Vet att det spelar inte s stor roll d jag kan bara hlla ner pulvret som r ver i jointen men vill att mitt rka ska se och smaka s bra ut som mjligt. Tack i frvg fr svar och hjlpen!
Citera
2025-05-25, 20:28
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Sluta prata med grok. EU kom fram till att hampa med upp till d 0.2% (nu 0.3%) thc r att betrakta som "cbd". https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...ex:62018CJ0663

Plus fri rrlighet med varor inom eu.

THC-A r lagligt drfr att det inte r narkotikaklassat. Precis som thc-b. Det har ingenting med thc att gra p det sttet.

Det hr har prvats, dom som sljer fr tillbaka sina prylar. Sen det hr beslutet har det varit ppen marknad. Du kan kpa lagliga thc-kakor du blir svinhg p inrikes. Drickor med. St hade gummisar ett tag.

Jag lser lnken lite senare. Men om du lst det jag skrivit:

1. EU hampa 0.3% r att betrakta som CBD inom EU. Dock s tolererar inte Sverige det.

2. Jag har beskrivit fri rrlighet inom EU. Dock s tar svensk tull det.

3. EU har inte narkotikaklassat det nej. Men i Sverige r det olagligt, men inte klassat som en medicinskt substans. Plus att det har och gra med THC.

4. Det r lnder som har THC lagligt som sljer det till Svenska fretag.
Citera
2025-05-25, 20:41
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Jag lser lnken lite senare. Men om du lst det jag skrivit:

1. EU hampa 0.3% r att betrakta som CBD inom EU. Dock s tolererar inte Sverige det.

2. Jag har beskrivit fri rrlighet inom EU. Dock s tar svensk tull det.

3. EU har inte narkotikaklassat det nej. Men i Sverige r det olagligt, men inte klassat som en medicinskt substans. Plus att det har och gra med THC.

4. Det r lnder som har THC lagligt som sljer det till Svenska fretag.

1. Japp. Men Sverige har bara att gilla lget.

2. Japp. Och skickar vidare det till terfrsljarna/lmnar tillbaka det nr det testats. Jag vet. Vad jiddrar du om. Sjlvklart. Det kan ju misstas fr olaglig cannabis.

3. N. Hr har du en lista ver allt som r narkotikaklassat i Sverige, notera avsaknaden av thca https://www.lakemedelsverket.se/sv/l...rad#hmainbody1

Sjlvklart fr ingen slja det med medicinska pstenden eller s. Det r de ju vldigt noga med. Drfr de sljs som samlarobjekt, aromterapi etc.

De fr inte sljas som mat heller om du ville veta det.

4. Ndu.
Citera
2025-05-25, 20:52
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
1. Japp. Men Sverige har bara att gilla lget.

2. Japp. Och skickar vidare det till terfrsljarna/lmnar tillbaka det nr det testats. Jag vet. Vad jiddrar du om. Sjlvklart. Det kan ju misstas fr olaglig cannabis.

3. N. Hr har du en lista ver allt som r narkotikaklassat i Sverige, notera avsaknaden av thca https://www.lakemedelsverket.se/sv/l...rad#hmainbody1

Sjlvklart fr ingen slja det med medicinska pstenden eller s. Det r de ju vldigt noga med. Drfr de sljs som samlarobjekt, aromterapi etc.

De fr inte sljas som mat heller om du ville veta det.

4. Ndu.

3. THC omfattar THC-A, det gr under samma. Du kan dmas om du rker THC-A i Sverige.

4. Klla? USA gr THC-A isolatet. Minst tv lnder i EU som har THC 0.3% utan att vara som Sverige gr produkter och exporterar.
Senast redigerad av shnagfnay 2025-05-25 kl. 20:56.
Citera
2025-05-25, 21:21
Medlem
shnagfnays avatar
"Minst tv lnder i EU som har THC 0.3% utan att vara som Sverige gr produkter och exporterar."

Spanien, Italien, Poland, Czech Republic, Nederlnderna och Tyskland
Citera
2025-05-25, 21:30
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ass jag har testat thca-buds, de var skrp. En gng var de hyffsat. Men aldrig nt jag rekommenderat.

Men static frn ki var... bra. Vad ska jag sga. Bgge sorterna de haft. Inget "static" sklart. Men bra. Pusher street ocks.

Som nu. Kpte nt "banana strawberry" drysift. Var det enda jag kunde hitta som inte var mousse. Hade varit s mycket njdare med nt av det jag skrev ovan. Det gnger 100 jmfrt med nt mousse.

Isolat har varit som att stta guldkant p allt vanligt grs/hasch jag rker. Helt perfekt. Liksom vad, precis samma sak sljs i Kalifornien under namnet "thc kristaller". Det r bara vi som mste vara mrkvrdiga med vr lagstiftning. Har absolut ett existensberttigande. Srskilt om man har tillgng till terpener och kan gra nt koncentrat av det. Tror folk wastar sitt genom att bara frska rka det rent.

Live resinet som finns d och d r typ det bsta som hnt. Vill f mig att skaffa en puffco. Effekten p det r perfekt, ven om jag r totalbng p riktigt rka. Snart kommer det nog nnu bttre koncentrat.. o riktiga buds. Ska bli kul.

Tack fr svar
Citera
2025-05-25, 21:57
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
3. THC omfattar THC-A, det gr under samma. Du kan dmas om du rker THC-A i Sverige.

4. Klla? USA gr THC-A isolatet. Minst tv lnder i EU som har THC 0.3% utan att vara som Sverige gr produkter och exporterar.

3. Nej. Det gr det inte. Nu sitter du ju bara och hittar p saker fr att vara jobbig.

Kanske. Men folk har ju friats. Det hnger ju p om man "tillverkar narkotika" nr man tnder eld p det. Men hittils har ju folk friats. Butiker som sljer fr tillbaka beslagtagna produkter. Vad r det du jiddrar om?

5. Npp

Fattar inte ens vad du menar.
Jvlar vad du hller p. Ber mig om en klla nr allt du kommit med r en massa nonsens. Prova att anvnd google.
Citera
2025-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punktishh
Tja, jag har lst p om THCA de senaste veckorna hr p forumet vilket fick mig att bestlla och testa med 5g isolat frn WS.DK. Kpte ven 5g Cbd-buds frn UN med det. Jag som r "stor-rkare" och rker i princip enbart hasch blev jag nd vldigt hg, p ett stt jag oftast inte blir. Kndes lite annorlunda i knslan men funkar riktigt bra som ersttare i denna torka som r just nu.

Blandade 1g isolat med 5g cbd buds, tyckte det var perfekt mngd. Problemet dremot var att isolatet fastnade inte riktigt med budsen vilket gjorde s att det var mycket pulver ver. Jag tnkte drfr p att lsa upp isolatet med nn vtska och lgga till lite terpener ocks fr lukt/smak s man kan drefter spreja upp rkat och lta det torkas och sugas upp.

Min frga till er r d ifall nn har testat detta och isfall, vad ska man spda ut isolatet med?

Vet att det spelar inte s stor roll d jag kan bara hlla ner pulvret som r ver i jointen men vill att mitt rka ska se och smaka s bra ut som mjligt. Tack i frvg fr svar och hjlpen!

Nn som har svar till min frga? Behver svar snabbt
Citera
2025-05-26, 05:55
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:

Du gjorde ett falskt pstende och referera till ett irrelevant dokument.
Citera
2025-05-26, 06:00
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
3. Nej. Det gr det inte. Nu sitter du ju bara och hittar p saker fr att vara jobbig.
Det r exakt vad du har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in