2025-05-25, 19:58
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Har du testat produkterna från WS? Visst det är från DK men har iallafall tagit emot 5 paket i Bring skåp och leveranstiden har varit 2 dagar max i samtliga fall.

Personligen har jag senaste 5 åren rökt det mesta av weedet som sålts på darknet (arch) men vill nog hävda att det jag köpt från weedshop hållt ganska identisk kvalite med darknet åtminstonde.

Nu röker jag enbart rent weed i bong och har ingen erfarenhet alls av THCA hasch från WS.

Dock köpte jag något hasch från TT när dom fanns men upplevde inte effekten av det något vidare.

Jag ska titta på WS. Tack

Röker du THCA weed från WS eller röker du enbart från darknet?
Citera
2025-05-25, 20:09
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag läser oftast hur nöjd du är med THCA. Visst är det ett fint substitut men inte mycket mer.
Därför undrar jag vart handlar du ifrån? Jag har köpt massor av hasch/isolat/grönt från KI, ST, Swizz, CBDpuff, och inte något har varit nå särskilt bättre än random standard på gatan.

Alltså det är inte dåligt hasch men jag förstår inte hur alla kan hitta dunder överallt. Jag vet ju att du röker ofta och skriver mycket här. Så jag måste fråga chefen själv

Asså jag har testat thca-buds, de var skräp. En gång var de hyffsat. Men aldrig nåt jag rekommenderat.

Men static från ki var... bra. Vad ska jag säga. Bägge sorterna de haft. Inget "static" såklart. Men bra. Pusher street också.

Som nu. Köpte nåt "banana strawberry" drysift. Var det enda jag kunde hitta som inte var mousse. Hade varit så mycket nöjdare med nåt av det jag skrev ovan. Det gånger 100 jämfört med nåt mousse.

Isolat har varit som att sätta guldkant på allt vanligt gräs/hasch jag röker. Helt perfekt. Liksom vadå, precis samma sak säljs i Kalifornien under namnet "thc kristaller". Det är bara vi som måste vara märkvärdiga med vår lagstiftning. Har absolut ett existensberättigande. Särskilt om man har tillgång till terpener och kan göra nåt koncentrat av det. Tror folk wastar sitt genom att bara försöka röka det rent.

Live resinet som finns då och då är typ det bästa som hänt. Vill få mig att skaffa en puffco. Effekten på det är perfekt, även om jag är totalbäng på riktigt röka. Snart kommer det nog ännu bättre koncentrat.. o riktiga buds. Ska bli kul.

Citat:
Ursprungligen postat av shnagfnay
Kanavape-fallet skyddar CBD-import, inte THC eller THC-A.

Grok:

"Consumables from hemp with ≤0.3% THC (Regulation (EU) 2021/2115, Article 4(4)) can have higher THC/THC-A (e.g., 99% THC-A isolate) due to processing, but their legality depends on national laws, not EU cultivation rules. Sweden bans consumables with any THC/THC-A (2019 ruling B 3879-18), as THC-A converts to THC when heated. Raising the cultivation limit to 0.4% THC wouldn’t conflict with consumable rules, as they’re separate—Sweden would still seize THC-A isolate or edibles. The EU’s 0.3% limit is for farming, not consumables. The Kanavape case (CJEU C-663/18) protects CBD, not THC-A. See https://eur-lex.europa.eu for the regulation or https://www.domstol.se for B 3879-18."

Sluta prata med grok. EU kom fram till att hampa med upp till då 0.2% (nu 0.3%) thc är att betrakta som "cbd". https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...ex:62018CJ0663

Plus fri rörlighet med varor inom eu.

THC-A är lagligt därför att det inte är narkotikaklassat. Precis som thc-b. Det har ingenting med thc att göra på det sättet.

Det här har prövats, dom som säljer får tillbaka sina prylar. Sen det här beslutet har det varit öppen marknad.

Och eftersom gränsen är 0.3% thc - du kan köpa lagliga thc-kakor du blir svinhög på inrikes. Drickor med. St hade gummisar ett tag. Finns massa sidor inom EU också.
Senast redigerad av OdCaBo 2025-05-25 kl. 20:17.
Citera
2025-05-25, 20:16
Medlem
Tja, jag har läst på om THCA de senaste veckorna här på forumet vilket fick mig att beställa och testa med 5g isolat från WS.DK. Köpte även 5g Cbd-buds från UN med det. Jag som är "stor-rökare" och röker i princip enbart hasch blev jag ändå väldigt hög, på ett sätt jag oftast inte blir. Kändes lite annorlunda i känslan men funkar riktigt bra som ersättare i denna torka som är just nu.

Blandade 1g isolat med 5g cbd buds, tyckte det var perfekt mängd. Problemet däremot var att isolatet fastnade inte riktigt med budsen vilket gjorde så att det var mycket pulver över. Jag tänkte därför på att lösa upp isolatet med nån vätska och lägga till lite terpener också för lukt/smak så man kan därefter spreja upp rökat och låta det torkas och sugas upp.

Min fråga till er är då ifall nån har testat detta och isåfall, vad ska man späda ut isolatet med?

Vet att det spelar inte så stor roll då jag kan bara hälla ner pulvret som är över i jointen men vill att mitt röka ska se och smaka så bra ut som möjligt. Tack i förväg för svar och hjälpen!
Citera
2025-05-25, 20:28
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Sluta prata med grok. EU kom fram till att hampa med upp till då 0.2% (nu 0.3%) thc är att betrakta som "cbd". https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...ex:62018CJ0663

Plus fri rörlighet med varor inom eu.

THC-A är lagligt därför att det inte är narkotikaklassat. Precis som thc-b. Det har ingenting med thc att göra på det sättet.

Det här har prövats, dom som säljer får tillbaka sina prylar. Sen det här beslutet har det varit öppen marknad. Du kan köpa lagliga thc-kakor du blir svinhög på inrikes. Drickor med. St hade gummisar ett tag.

Jag läser länken lite senare. Men om du läst det jag skrivit:

1. EU hampa 0.3% är att betrakta som CBD inom EU. Dock så tolererar inte Sverige det.

2. Jag har beskrivit fri rörlighet inom EU. Dock så tar svensk tull det.

3. EU har inte narkotikaklassat det nej. Men i Sverige är det olagligt, men inte klassat som en medicinskt substans. Plus att det har och göra med THC.

4. Det är länder som har THC lagligt som säljer det till Svenska företag.
Citera
2025-05-25, 20:41
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Jag läser länken lite senare. Men om du läst det jag skrivit:

1. EU hampa 0.3% är att betrakta som CBD inom EU. Dock så tolererar inte Sverige det.

2. Jag har beskrivit fri rörlighet inom EU. Dock så tar svensk tull det.

3. EU har inte narkotikaklassat det nej. Men i Sverige är det olagligt, men inte klassat som en medicinskt substans. Plus att det har och göra med THC.

4. Det är länder som har THC lagligt som säljer det till Svenska företag.

1. Japp. Men Sverige har bara att gilla läget.

2. Japp. Och skickar vidare det till återförsäljarna/lämnar tillbaka det när det testats. Jag vet. Vad jiddrar du om. Självklart. Det kan ju misstas för olaglig cannabis.

3. Nä. Här har du en lista över allt som är narkotikaklassat i Sverige, notera avsaknaden av thca https://www.lakemedelsverket.se/sv/l...rad#hmainbody1

Självklart får ingen sälja det med medicinska påståenden eller så. Det är de ju väldigt noga med. Därför de säljs som samlarobjekt, aromterapi etc.

De får inte säljas som mat heller om du ville veta det.

4. Nädu.
Citera
2025-05-25, 20:52
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
1. Japp. Men Sverige har bara att gilla läget.

2. Japp. Och skickar vidare det till återförsäljarna/lämnar tillbaka det när det testats. Jag vet. Vad jiddrar du om. Självklart. Det kan ju misstas för olaglig cannabis.

3. Nä. Här har du en lista över allt som är narkotikaklassat i Sverige, notera avsaknaden av thca https://www.lakemedelsverket.se/sv/l...rad#hmainbody1

Självklart får ingen sälja det med medicinska påståenden eller så. Det är de ju väldigt noga med. Därför de säljs som samlarobjekt, aromterapi etc.

De får inte säljas som mat heller om du ville veta det.

4. Nädu.

3. THC omfattar THC-A, det går under samma. Du kan dömas om du röker THC-A i Sverige.

4. Källa? USA gör THC-A isolatet. Minst två länder i EU som har THC 0.3% utan att vara som Sverige gör produkter och exporterar.
Senast redigerad av shnagfnay 2025-05-25 kl. 20:56.
Citera
2025-05-25, 21:21
Medlem
shnagfnays avatar
"Minst två länder i EU som har THC 0.3% utan att vara som Sverige gör produkter och exporterar."

Spanien, Italien, Poland, Czech Republic, Nederländerna och Tyskland
Citera
2025-05-25, 21:30
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Asså jag har testat thca-buds, de var skräp. En gång var de hyffsat. Men aldrig nåt jag rekommenderat.

Men static från ki var... bra. Vad ska jag säga. Bägge sorterna de haft. Inget "static" såklart. Men bra. Pusher street också.

Som nu. Köpte nåt "banana strawberry" drysift. Var det enda jag kunde hitta som inte var mousse. Hade varit så mycket nöjdare med nåt av det jag skrev ovan. Det gånger 100 jämfört med nåt mousse.

Isolat har varit som att sätta guldkant på allt vanligt gräs/hasch jag röker. Helt perfekt. Liksom vadå, precis samma sak säljs i Kalifornien under namnet "thc kristaller". Det är bara vi som måste vara märkvärdiga med vår lagstiftning. Har absolut ett existensberättigande. Särskilt om man har tillgång till terpener och kan göra nåt koncentrat av det. Tror folk wastar sitt genom att bara försöka röka det rent.

Live resinet som finns då och då är typ det bästa som hänt. Vill få mig att skaffa en puffco. Effekten på det är perfekt, även om jag är totalbäng på riktigt röka. Snart kommer det nog ännu bättre koncentrat.. o riktiga buds. Ska bli kul.

Tack för svar
Citera
2025-05-25, 21:57
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
3. THC omfattar THC-A, det går under samma. Du kan dömas om du röker THC-A i Sverige.

4. Källa? USA gör THC-A isolatet. Minst två länder i EU som har THC 0.3% utan att vara som Sverige gör produkter och exporterar.

3. Nej. Det gör det inte. Nu sitter du ju bara och hittar på saker för att vara jobbig.

Kanske. Men folk har ju friats. Det hänger ju på om man "tillverkar narkotika" när man tänder eld på det. Men hittils har ju folk friats. Butiker som säljer får tillbaka beslagtagna produkter. Vad är det du jiddrar om?

5. Näpp

Fattar inte ens vad du menar.
Jävlar vad du håller på. Ber mig om en källa när allt du kommit med är en massa nonsens. Prova att använd google.
Citera
2025-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punktishh
Tja, jag har läst på om THCA de senaste veckorna här på forumet vilket fick mig att beställa och testa med 5g isolat från WS.DK. Köpte även 5g Cbd-buds från UN med det. Jag som är "stor-rökare" och röker i princip enbart hasch blev jag ändå väldigt hög, på ett sätt jag oftast inte blir. Kändes lite annorlunda i känslan men funkar riktigt bra som ersättare i denna torka som är just nu.

Blandade 1g isolat med 5g cbd buds, tyckte det var perfekt mängd. Problemet däremot var att isolatet fastnade inte riktigt med budsen vilket gjorde så att det var mycket pulver över. Jag tänkte därför på att lösa upp isolatet med nån vätska och lägga till lite terpener också för lukt/smak så man kan därefter spreja upp rökat och låta det torkas och sugas upp.

Min fråga till er är då ifall nån har testat detta och isåfall, vad ska man späda ut isolatet med?

Vet att det spelar inte så stor roll då jag kan bara hälla ner pulvret som är över i jointen men vill att mitt röka ska se och smaka så bra ut som möjligt. Tack i förväg för svar och hjälpen!

Nån som har svar till min fråga? Behöver svar snabbt
Citera
2025-05-26, 05:55
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:

Du gjorde ett falskt påstående och referera till ett irrelevant dokument.
Citera
2025-05-26, 06:00
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
3. Nej. Det gör det inte. Nu sitter du ju bara och hittar på saker för att vara jobbig.
Det är exakt vad du har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in