2025-05-25, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
"Patrik Sjöberg festar" på Youtube. Inte en skymt av en ölburk/vinflaska men ändå trevlig stämning. Hmm
Det kanske är för att dom precis kommit hem från krogen och har tillräckligt med alkohol kvar i sina kroppar... Fint folk dricker på lokal och inte i hemmiljö.
Citera
2025-05-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Det kanske är för att dom precis kommit hem från krogen och har tillräckligt med alkohol kvar i sina kroppar... Fint folk dricker på lokal och inte i hemmiljö.

Tänkte lite att det kanske finns nån pojkvän alt. släkt, dumpling därute som kanske inte blir jätteimponerade av festen men sånt är livet men du verkar vara en förstående person Stina.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-05-25 kl. 13:36.
Citera
2025-05-25, 14:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Nu far du med osanning igen.
Det där festklippet är inte 1-2 år gammalt, det är betydligt äldre än så. Och att dom är tonåringar är något du bara gissar, det vet du inte. Dom kan lika gärna vara 20-25 år.
En ålderskillnad på runt 40 år är väl inget för en pedofiljägare..
Citera
2025-05-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja det är ju liksom det som är kruxet med denna typ av metoder som Dumpen använder. Man lyckas skapa helt osannolika scenarion och så får man kanske folk att verkligen tro att det är så här det går till. Vad vill jag då ha sagt med det? Jo, risken är att man silar mygg och sväljer kameler här samt att man ger en helt förvrängd bild av det som påstås vara verkligheten. En smällfet gubbe med vårta på näsan och 5 centimeters-kuk visar upp sig på bild och film och en fjortis svarar genast "Gud va snyg du är" och strax efter detta så avtalas plats för en sexdejt. Men frågan är om detta verkligen ger en rättvisande bild av det verkliga pedofilproblemet?

Bra att du förstår men Dumpenfolket

Däremot är det skitkul att läsa loggarna där Dumpen runkar upp nån byfåne och han kallas skitsnygg för var så säker det kommer stå där och det har hittills aldrig slagit fel.
Citera
2025-05-25, 18:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ett barn eller minderårig har ingen behållning av att vara kompis eller prata med någon man som inte är i sin närhet.
Och du det även händer att män i deras närhet förgriper sig på dem så är det bra att de vet att det finns sådana män och kvinnor, så att de kan informera sina föräldrar om det händer.

Man informera barn om att man ska se upp för bilar i trafiken trotts att de flesta aldrig har kört på någon människa
Ett barn kan sakna någon att tala med, och att skrämma dem så att de tror de flesta vuxna är ute efter dem kan beröva dem någon att anförtro betydelsefulla saker.

Bra att informera att alla inte är att lita på, men bör göras med omsorg, det jag är emot är hur information från Dumpen kanske tas emot.

Genom att informera om hur trafik fungerar kan man minimera risker. Och ska då inte behöva skapa ängslan om barnet tror de uppfattat rätt. Att säga "akta dig för trafiken" kan skapa ängslan då barnet inte till fullo förstår vad riskerna består av. Just detta kan jämföras med Dumpens TikTok som faktiskt signalerar farliga män som suger upp barn likt Stora Stygga Vargen, och att det inte finns möjlighet att avvärja sig om man pratar med män.
Citera
2025-05-25, 18:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Underhållnigsmässigt får Dumpen A+ men när det gäller kopplingen till verkligheten så blir det F-. Extremt få av gubbarna på Smilla Larssons blogg hade ens fått ett svar av en riktig fjortis. Kolla själv hur dom ser ut, feta, flottiga mm och jag lovar dig att inte en enda fjortis hade blivit kåt på ett sånt där gammalt vrak med gravidmage.

Vrak med gravidmage, haha. 😂 Jag ger Dumpen 9,5/10 på underhållningsvärdet, jag tror att jag ska hålla på att skratta ihjäl mig åt gubbarna emellanåt. Dina egna inlägg här är heller inte så tokiga ur komedisynpunkt. Men som sagt för att leverera en verklighetsbild så undrar jag liksom du hur pass övertygande Dumpen är. Finns det verkligen så många fjortisar som är sugna på att stämma träff med Berra 65 med 150 kilo, microballe och hängpung?
Citera
2025-05-25, 20:55
Medlem
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Från andra tråden, jag undrar verkligen vad terapeut-Stella har för utbildning för att kunna verka som Dumpens ansikte utåt , "vi minsann kompetent personal som bedriver vård!!!!" SLÄPP IN OSS TV4 SOFFAN IGEN.

Nu hänger vi ut dig och förstör ditt liv samt för dina anhöriga men lyssna nu på snälla söta rara mig och sök vården ändå eru bussig? Sån dubbelmoral och falskt, gör det helhjärtat som PHS: "DU ÄR PEDOFIL OCH SKA FÅ STRYK".

INGEN psykolog eller vårdinrättning skulle någon vilja ta i dumpen med tång. Noll vård och många självmord som jag är rädd för kan skapa en ännu större press för pedofilerna och gör att dom går allt out med våldsdåd innan dom ändå ska dö.
Senast redigerad av Titanon 2025-05-25 kl. 20:58.
Citera
2025-05-25, 22:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Från andra tråden, jag undrar verkligen vad terapeut-Stella har för utbildning för att kunna verka som Dumpens ansikte utåt , "vi minsann kompetent personal som bedriver vård!!!!" SLÄPP IN OSS TV4 SOFFAN IGEN.

Nu hänger vi ut dig och förstör ditt liv samt för dina anhöriga men lyssna nu på snälla söta rara mig och sök vården ändå eru bussig? Sån dubbelmoral och falskt, gör det helhjärtat som PHS: "DU ÄR PEDOFIL OCH SKA FÅ STRYK".

INGEN psykolog eller vårdinrättning skulle någon vilja ta i dumpen med tång. Noll vård och många självmord som jag är rädd för kan skapa en ännu större press för pedofilerna och gör att dom går allt out med våldsdåd innan dom ändå ska dö.

Så är det såklart, seriösa vårdinrättningar kan givetvis inte koppla sig samman med dylik verksamhet. Stella kan få lite problem där. Terapi handlar inte om det som Dumpen gör, dessvärre. 😒
Citera
2025-05-25, 22:31
Medlem
1754s avatar
Dumpen är ganska så tråkig att titta på numera eftersom Sara och Patrick inte verkar sköta konfrontstionerna längre. Inte ens när dom haffar dom som ger sig på riktigt små är intressanta längre.
Citera
2025-05-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Här har ni som menar att anhöriga inte påverkas och att Dumpens stödfunktioner fungerar toppen bra.
Skall denna kvinna ringa till Sara och säga att personer hotat med att komma nattetid till deras bostad?
Skall hon ringa till Sara och prata ut om hur folk tycker att hennes familje företag skall stängas pga något en annan gjort?
Eller ringa och prata om hur hennes anställda potentiellt kommer bli av med jobbet?

De har inte gjort något men straffas HÅRT och potentiellt blir av med sitt levebröd. Något som är en konsekvens utav hur ärendet hanterats på Dumpen. Ni kan försöka skylla deras ansvar hur ni vill, men faktum är att om de hanterat ärendet på annat sätt och inte jagat upp sina följare som de gör så hade det inte påverkat denna kvinnan som via generationer haft detta turist mål som det gjort.

Hon hade kunnat bearbetat vad som hänt i det tysta och tagit egna beslut, men nej. Publiciteten förstör för henne och hennes anställda.
Det du säger stämmer i allra högsta grad.
Anhöriga blir väldigt drabbade av vad gäddorna ställer till med.

Dock så ser jag inget alternativ.
Att oskyldiga drabbas är sekundärt.
Att sätta dit gäddorna är viktigare än att man ska visa hänsyn till hur andra kommer agera mot anhöriga.

Eller du kanske tycker att man ska låta mördare gå fria med för att man vet att sätter man dit dem så kommer livet för deras anhöriga att sluta med?

Om du inte tycker det var går i så fall gränsen mellan var man behöver ta gärningsmannens anhörigas intressen i större beaktning än gärningsmannens?

För mig så är mord(inklusive dråp & vållande till annans död), människorov, våldtäkt & sexuellt utnyttjande av barn, brott som är viktigare att gärningsmannen blir kölahald än vad det är viktigt att skytta gärningsmannens anhöriga.
Citera
2025-05-26, 00:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion

Att sätta dit gäddorna är viktigare än att man ska visa hänsyn till hur andra kommer agera mot anhöriga.

Eller du kanske tycker att man ska låta mördare gå fria med för att man vet att sätter man dit dem så kommer livet för deras anhöriga att sluta med?

Om du inte tycker det var går i så fall gränsen mellan var man behöver ta gärningsmannens anhörigas intressen i större beaktning än gärningsmannens?

För mig så är mord(inklusive dråp & vållande till annans död), människorov, våldtäkt & sexuellt utnyttjande av barn, brott som är viktigare att gärningsmannen blir kölahald än vad det är viktigt att skytta gärningsmannens anhöriga.
Ja, varför man vurmar för just gäddor/pedofiler och deras anhöriga är svårt att förstå.
Varför ska det daltas med just dessa?
Vi får se om det kommer några svar.
Citera
2025-05-26, 01:05
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion

Det Dumpen mycket väl skulle kunna göra är att censurera gäddans ansikte och röst och eventuellt även ort. Vidare kontaktar Sara eller Puttrick eventuell familj och arbetsgivare. Faktum är att alla gäddor som har något att förlora kommer ställas inför en jävla massa problem efter detta. Men deras anhöriga slipper bli trakasserade av psykopater.

Problemet med detta är förstås att Dumpen till stor grad idag är underhållning för många. Mig själv inkluderad. Jag roas enormt av att se när ångesten kickar in på gäddorna. När de inser att deras liv är påväg att falla samman på grund av deras helt sjuka begär (se profilbild). Med censurering skulle förstås detta underhållningsvärde minska drastiskt och Dumpen skulle förmodligen inte längre kunna vara vinstdrivande.

Det finns liksom flera sätt att se på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in