Citat:
Ursprungligen postat av
natteknik
Varför börja snurra till det med hissolyckor och spioner? Varför inte börja koncentrera sig på tex. varför Elliot öht ger sig ut i dåligt väder. Har inte läst en enda vettiga rad här som skulle ge en någorlunda trovärdigt anledning.
Finns någon av Elliots vänner här så får de gärna kontakta mig via meddelandefunktionen.
Exakt! Jag ser ingen som helst anledning till att börja spekulera kring mord, hissolyckor och änglanummer förrän något konkret dyker upp och gör att vi definitivt kan stryka att han helt enkelt var med om en olycka och/eller försvann frivilligt.
Men frågan återstår ju; varför satte han sig i bilen överhuvudtaget? Den vintern var det några ordentligt snöiga dagar i Skellefteå, och om detta hände under den stormen som jag kommer ihåg så måste han nog rent av ha behövt skotta fram sin bil. Vilket är något man kanske inte gör bara för att sen fara ut och nöjesåka.
Jag har funderat på ifall han skulle träffa någon. I tråden spekuleras det kring ifall han skulle ha varit gay, då någon påstår sig eventuellt ha sett någon som liknar honom på Grindr. Det finns, så vitt jag vet inga som helst bevis på detta men jag har ändå funderat vidare på det spåret.
Såhär tänker jag;
Han skulle träffa någon, möjligen nån som han träffat på en dejtingapp. Kanske var han gay, eller så funderade han på ifall han var det, och hade därför inte "kommit ut" med det ännu. Pga detta visste ingen i hans närhet om den planerade träffen.
Han ger sig ut trots stormen och hinner till Jävre där telefonen dör. Kanske hade han en såndär värdelös iphone som slukar batteri så fort det är lite kallt ute. Så nu är han mitt ute i en storm med en död telefon. Kanske tänker han vända och svänger in på nån skogsväg och kör tillslut fast? Han kanske börjar gå till fots men inser att han inte har någon som helst aning vart han är, så han sätter sig i bilen igen och väntar till morgonen i hopp om att stormen då ska ha lagt sig. På morgonen har hans bil snöat över och han är nu fast där inne.
Det är många kansken och många saker som inte riktigt går ihop, men jag känner fortfarande att något sånt här är rimligare än vissa andra teorier.