Citat:
Ursprungligen postat av
NoppigaSockar
Japp, korrekt uppfattat. Enligt folkbokföringen har aldrig någon skilsmässa registrerats.
Beppans man var ett år äldre än henne, så om han lever är han 79 år idag. Men han har ett ganska vanligt förekommande namn. Det blir svårt att hitta.
Beppan skaffade pass i december 1983. Så jag gissar att hon ändå reste utomlands en del.
Det mest intressanta är nog att söka gamla domar för att se ifall Beppan hade något som helst våldskapital.
Att söka domar är jättesvårt. Man måste precisera datum för dom och/eller ange målnummer.
Det räcker inte med personnummer, konstigt nog, eftersom domar är offentliga handlingar.
Domstolarna anävnder alltså någon sorts hemsnickrad policy, som strider mot lagen.
Jag har förgäves letat efter Stigs domar (han har säkert fått ett hundratal domar de senaste femtio åren) men jag har fått svaret att datum och målnummer krävs.
Dvs det är totalt omöjligt att kolla på domar som är äldre än 5 år. Det finns som bekant sajter som erbjuder kopior på domar men dessa domar är aldrig äldre än 5 år.
Jag har mycket att läsa ikapp och hinner fan inte med. Det händer massor i tråden!
Jag vill bara kommentera utredningen från 1999. Utredarna kan inte ha gjort en ny tidslinje, för då hade man direkt snubblat över Saba (som erbjöd BO husrum i juni 1984) och hade man snubblat över henne, hade man förhört henne. Och hade man gjort det, hade man inte slösat tid på Solnamannen, vars förhör fyller 178 sidor!
INGEN annan tänkbar gärningsman har förhörts så noggrant, förutom TH och TA.
178 sidor, pga den där harmlösa kufen? Det är ju ett dåligt skämt.
Och hur mycket intressant stoff fick man fram, som talade för att åtala honom för mord? Ingenting.