Citat:
Ursprungligen postat av
Falta
Dumpen facebook där skriver terapeut Stella sluta trakassera anhöriga. Men Dumpens koncept är ju upplagt för att det ska bli trakasserier på anhöriga!! Vad hade Dumpen förväntat sig när man kör med uthängningar.
Jag är varken för eller emot Dumpen, men tycker det känns naivt att bli förvånad över att anhöriga blir just trakasserade..
Dumpen är moment 22 i fysisk form.
Allt dom säger eller gör motsäger sig i nästa mening eftersom dom varken bryr sig om barn eller att bedriva vård. Dumpen är ett företag som lever på pengar och jagar VINST.
Kan ju dra några exempel på deras dubbelmoral:
"Vi filmer för vår och din säkerhet"
Skitsnack, handlar endast om att exponera pedofilerna, vilken jävla säkerhet? Skulle någon gädda få frispel och bli fysisk eller om det blir för känslosamt för moralens självutnämnda hjältar så sker konfrontationerna på en allmän plats bland mängder av vittnen som kan intyga vad som hänt. Om inte annars, filma och blurra ansikten för att avblurra för polis vid eventuell SÄKERHETRISK?
"Du måste söka vård om du mår dåligt/jag bryr mig inte alls om hur dåligt du mår eller vad som händer dig"
Klassiker där Sara ska hänvisa till psykakuten när den konfronterade pedofilen inser att hela livet rasar samman varpå Patrik smidig som en ko på is häver ur sig vad han verkligen tycker och tänker om gäddorna.
Förvisso är det äkta känslor från Patrik och det är enastående men äran faller platt när den drunknar under all deras reklam med impulskontrollen och hur det uppenbart handlar om att sälja "VÅRD". Vad är dom uppe i nu? 17 självmord?
Censuren av personer som varit utsatta efter granskningen om impulskollen trots prat om att föra fram offers talan
När det uppdagades att det fifflades med pengar och att man var i maskopi med ett riktigt skojarföretag som inte hade rätt att bedriva vare sig vård eller var lämplig att hantera suicidala människor så började många ifrågasätta dumpens verkliga motiv, i synnerhet på deras facebooksida.
Detta resulterade i en massbann av folk som nämnde ekonomi eller pengar, damage controll såklart.
Men det dubbelmoraliska är att många som blivit avstängda från deras media själv var offer (Jag är själv en av dessa personer) som faktiskt undrade helhjärtat om Sara och Patrik drev detta korståg för barnen eller om det fanns andra motiv.
Det rimmar dåligt med hur ofta dumpen baserar ut att de vill ge offren en röst i samhället, men bara om den rösten spelar efter deras pipa.
Jag är vuxen nog att kunna ha två tankar i huvudet samtidigt som så många andra i den här tråden lyckligtvis också har.
Jag är kritisk till dumpen och jag hatar pedofiler.
Till dumpen vill jag bara säga, gör det helhjärtat eller inte alls, PHS har mer respekt för dom drivs inte av pengar eller vinst.
Tillsvidare så är dumpen bara ren buskis i mina och många andras ögon, intressant att följa men inget man någonsin skulle ta seriöst.