2025-05-24, 12:43
Medlem
Även om det är "fejk" TV och allt redan är uppgjort med manus och allt så tycker jag ändå att årets upplaga har varit underhållande. Porslinsdockan vann nog för att många tyckte att hon sjöng så fint även om det var regisserat att hon skulle göra det.

De riktiga artisterna har sjungit bra även om Peter Jöback har gjort sitt bästa för att föreställa rösten så han lät som någon annan. Jag såg att det var många bilder från hans medverkan i "Så mycket bättre" i presentationen vilket inte är så konstigt eftersom TV 4 äger den serien. Jag tror det var samma år som han fyllde 50.
Citera
2025-05-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ingen behöver fundera på vem det var som var först med att säga Peter Jöback, för dvx är snäll nog att påminna oss om det var och varannan dag.
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Gulligt ändå att någon kan bli så oooootroligt stolt över sin gissning!
Självklart, gissar man rätt efter bara 10 sekunder av första framträdandet på den utan tvekan svåraste artisten medan vissa håller sig fast med andra förslag fram tills sista avsnittet då har man rätt till det Tack för i år grabbar, vi syns nästa gång!
-----------------------------------------
Racingräven = Peter Jöback 100% (Nu avslöjad)
Porslinsdockan = Lisa Ajax 100% (Nu avslöjad)
Scengångaren = Alexander Karim 100% (Nu avslöjad)
Bläckfisk = IJWTBC 100% (Nu avslöjad)
Sushin = Kishti Tomita 100% (Nu avslöjad)
Skogsjätten = ??? (Wikegård)

5 av 6 rätt i år.
------------------------------------------
Senast redigerad av dvx123 2025-05-24 kl. 16:21.
Citera
2025-05-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx123
Det behövdes aldrig någon läckt fusklista för att lista ut vem Racingräven, Scengångaren och Sushin var. Tråden har redan gått igenom hur ledtrådarna ledde till dem sen flera avsnitt tillbaka.
"Delat ut guld" och "Måns har mig att tack för sin start" var tillräckligt för att leda in på Idol spåret och slutligen Kishti efter man dyker lite djupare.

Problemet är
att vissa helt enkelt vägrade att inse det. Precis samma skara som in i det sista bara hörde Ola Salo i Racingräven trots att över 10 ledtrådar passade in på Jöback.

-----------------------------------------
Racingräven = Peter Jöback 100% (Nu avslöjad)
Porslinsdockan = Lisa Ajax 100% (Nu avslöjad)
Scengångaren = Alexander Karim 100% (Nu avslöjad)
Bläckfisk = IJWTBC 100% (Nu avslöjad)
Sushin = Kishti Tomita 100% (Nu avslöjad)
Skogsjätten = ??? (Wikegård)

5 av 6 rätt i år, och först av alla med att avslöja att Racingräven = Jöback. Vi syns 2026!
------------------------------------------

Kan man skriva 5/6?
Det var väll ändå fler än 6 masker med iår?
Då hade du väll inte 5/6 rätt?

Frågar åt en kompis
Citera
2025-05-25, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piffikrydda
Kan man skriva 5/6?
Det var väll ändå fler än 6 masker med iår?
Då hade du väll inte 5/6 rätt?

Frågar åt en kompis
Ja det fanns fler än 6 masker, och ja man kan skriva 5/6 eftersom listan är personlig och lades upp lite senare under programmets gång även om jag gissat rätt på någon/några utanför Flashback eller inte. Bör finnas någon kommentar om Serneholt eller Anis/Ugglan som jag ändrade min åsikt om strax efter jag inte trodde autotune var en sån stor del i år m.m.

Anser att personerna på listan bör skrivas upp innan den har åkt ut annars finns det inget värde i den då man enkelt kan ljuga om saken ^^. Annorlunda såklart om man kommenterat gissningen om den artisten tidigare som styrker, men så jävla noggrann orkar jag inte vara. 5 av 6, de svåra kvar och som betyder mest
Senast redigerad av dvx123 2025-05-25 kl. 03:36.
Citera
2025-05-25, 16:19
Medlem
Jahapp, då har jag också kollat på finalen nu. Synd att det inte blev en överraskning gällande Racingräven.
I starten av finalen, när de tre finalisterna sjöng en låt ihop hörde jag helt tydligt och klart Jöbacks riktiga sångröst. Inte för att de spelar någon roll, men där hörde man ändå tydligt hur han låter egentligen.
Imponerande att kunde maskera sin riktiga röst såväl ändå.

Tror Ola Salo vinner nästa år.
Citera
2025-05-25, 23:56
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Antagligen för att de sjunger bäst.
Ja, de är bäst på att förställa rösten också. Lisa Ajax var den enda jag visste av finalisterna.
Citera
2025-06-01, 20:21
Medlem
Vilka tror ni kommer att sitta i juryn nästa år?
Citera
2025-06-01, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Vilka tror ni kommer att sitta i juryn nästa år?
Inte Måns Zelmerlöw i alla fall.
Citera
2025-06-01, 23:52
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1VSLEDA
Inte Måns Zelmerlöw i alla fall.

Går rykte han bruka sjunga av med stringen när fröken tjock (snusk) var med. Dom kanske lägger ner programmet helt? TV4 blöder pengar.
Citera
2025-06-01, 23:53
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ingen behöver fundera på vem det var som var först med att säga Peter Jöback, för dvx är snäll nog att påminna oss om det var och varannan dag.

Du är bäst! Det var du som var först med Jöback.
Citera
2025-06-01, 23:54
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Till er som knäckte samtliga personer: Bra jobbat!

Nästa år hoppas jag att Anders Öfvergård eller Anders Lundin ställer upp.

Martin Timmel Paolo Roberto borde vara välkomna in i värmen.
Citera
2025-06-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Lisa Ajax är väldigt kort. Väldigt. Det ser jag inte i Porslinsdockan. Tror därför inte det är hon.

Hur gick det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in