Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Kontexten Pelle, kontexten.
Om en tråd skapades som hette "Är män bättre än kvinnor på någonting?" Och det kom en massa nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad män är "bäst" på. Så hade det varit rent och skärt manshat.
Nu är vi i en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på någonting?". Och här skrivs det nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad kvinnor är "bäst" på. Vilket är rent och skärt kvinnohat.
Blev det tydligare för dig så?
Jenny9 skriver i övrigt massa inlägg där hon förklarar att män är bäst på allt utom bilkörning. Det har du visst missat.
Det tog inte långt tid för dig att brista i logisk konsekvens.
Med tanke på hur ilsken hon blir så är det uppenbart att hon inte tycker att män är bättre på allt.
Det är helt otroligt hur inkonsekventa ni är. Jenny har skrivit förlöjligande och negativa saker som män är ''bättre'' på än kvinnor.
Du menar alltså att detta inte är fråga om manshat eftersom titeln på tråden är: ''Är kvinnor bättre än män på något'' och inte ''är män bättre än kvinnor på något''?
Så manshat kan inte förekomma i en tråd om rubriken är av en viss natur

? Kan vara bland det dummaste jag har hört. Det relevanta är väl för fan vad folk skriver i trådar, det är det som ska dömas, inte rubriken i sig. Ditt resonemang är helt befängt.
Så om jag hade startat en tråd som heter: ''Är män bättre än kvinnor på något'' och sedan fyller jag tråden med en massa negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på än män. Då är det inte fråga om kvinnohat?
Men det är det här som gör att manosfären växer och folk tröttnar på er.