2025-05-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
En del av de som tycker att barnen ska bo i England kanske har vuxit upp i missbruksmiljö och vet vad det gör med en som barn. Andra kanske har en proffesion inom missbruksvård odyl eller tom jobbar i rättsväsendet och ser hur jävla illa det kan bli i hem med missbrukare. Att kalla människor bittra kvinnor är inte alltid korrekt
Vad vet du om ifall jag har erfarenheter av missbruksmiljö? Om så verkligen är fallet i Måns fall ifrågasätter jag starkt att Ciara nu ser positivt på att barnen ska få träffa sin pappa då mycket som han vill.
Citera
2025-05-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Ja, det är synd att föräldrarna inte klarade av att leva ihop. Barnen kunde ha fått en bra uppväxt med sina föräldrar boende tillsammans under samma tak. Som en familj. Oavsett om familjen bott i London, Staffanstorp, Sthlm eller flyttat till en annan plats i världen.

Nu klarade inte M och C att hålla ihop äktenskapet.

Skilda föräldrar. Givet de nya förutsättningarna måste man dock lyfta blicken och planera långsiktigt för barnens bästa. De närmsta tio-tjugo åren. Vad är görbart och hållbart över tid.

En pappa som mestadels försörjer sig på programledarjobb i Sthlm, musikturnéer mm.
En mamma som har jobbmöjligheterna i London, samt att barnen har en storebror i London.
Varför så självklart att barnen ska bo i UK? De hade fått en välfungerande vardag i Staffanstorp som de stortrivdes med, kompisar och fritidsaktiviteter. Varför anser du att Ciaras känslor är viktigare än barnens?
Citera
2025-05-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Han är 9 år för helvete, han ÄR barnen. De älskar alla varandra och har haft en syskonrelation hela sina liv.
Alltså du gör det bara värre för Måns, tro inte att det får honom se bättre ut att du kommer som ett troll och näthatar oskyldiga barn.
Det räcker att Måns försvaras av dömda och kända stalkers.
Nu hör jag att dina argumentationer tryter då du kallar mig bland annat för troll. Borde vara under din värdighet med sådana utfall.
Tycker du även synd om barnet som fick höra om föräldrarnas breakup på skolgården efter Ciaras känslosamma inlägg på instagram som spred sig som en stormvind?
Citera
2025-05-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Du skriver bara en massa antagande. Du har ingen fakta, du hänvisar till vad andra skrivet o antar.
Exakt! Man gissar här i tråden att Måns är en tung missbrukare utan att ha egentliga bevis för det. De kan vara helt ute och cyklar.
Citera
2025-05-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Nu hör jag att dina argumentationer tryter då du kallar mig bland annat för troll. Borde vara under din värdighet med sådana utfall.
Tycker du även synd om barnet som fick höra om föräldrarnas breakup på skolgården efter Ciaras känslosamma inlägg på instagram som spred sig som en stormvind?
Märks att du själv är en olämplig pappa eller mamma till en olämplig pappa.
Som barn som varit i en liknande situation;
Jag tycker synd om barnen för att deras pappa gjort deras mamma ledsen genom konstant otrohet, förstört deras hem och familj genom att knulla sig igenom hela Sverige fast han är gift.
Och för att behövt ha en missbrukande pappa.
En person i aktivt missbruk är inte bara olämplig direkt som ”högast” utan det är ju även när hen är under avtändning och innan nästa hit igen.
Inte ens när du tillåter dig att inse dessa fakta vill du hålla den som bär skulden (Måns) ansvarig utan även då skyller du på Ciara i ett hypotetiskt scenario där hon vill att de ska kunna träffa honom i framtiden.
Det hon sagt är att hon stöttar det under säkra omständigheter efter genomgången behandling och att han är ren och lever ett nyktert liv.
Alltså det är en helt personlighetsmässig omprogrammering vi pratar om.
Måns försvarare i tråden som resonerar som medberoende föräldrar till vuxna missbrukade pratar som om att om kokainet går ur kroppen så är personen sen ”avslutad” som missbrukare.
Måns resonerar också så. ”Det var en vecka sen sist, jag har slutat”.
Nej.
Alltså hela 12-stegsprogrammet är som en avprogrammering från narcissistisk personlighetsstörning och emotionell instabilitet.
Det tar flera år att jobba med, då problemet ligger i hela personligheten jättedjupt.
Det handlar inte om att ”avtända” och sen är det klart när första abstinensen är över.

För att sätta dig in i hur barn till kokainister påverkas sätt dig ner och googla litteratur, gå på öppna al-anon-möten, öppna NA-möten.

Kom tillbaka när du är insatt…
Fast, hade du blivit det hade du inte gjort det.
Citera
2025-05-23, 18:28
Medlem
Citat:
Det gör hon. Jag måste dock säga att Måns är en olämplig förälder såsom han beter sig och betett sig och jag hade varit extremt orolig över att ha barn med honom, än mer lämna dem ensamma med honom och hans föräldrar.
Hans föräldrar accepterar till och med grovt narkotikamissbruk och våld från honom.
Kan se framför mig hur de hade vänt sin ilska mot barnen istället för Måns om nån av dem påtalat att pappa varit påtänd eller slagit sönder en möbel/skrikit osv.
Den dynamiken finns i riktigt destruktiva familjer och är skadlig för barn.
Man får tänka på att fint samarbete gäller mellan två vuxna som båda vill barnens bästa, inte är personlighetsstörd osv.
Som tex mellan Ciara och hennes ex-man.
De har ett jättefint samarbete som jag inte ser framför mig att Måns kommer ha med någon.

Jag tänker att det förmodligen kommer vara mycket skav och jobbigt i samarbetet mellan M och C, utifrån Ms missbruk osv. Men C verkar rätt lugn och sansad. Så hon kanske ändå kan trolla fram ett dugligt samarbete, över tid.

Barnens situation kommer iaf att underlättas av att barnen bor i Storbritannien och inte i Sverige. Lättare för C att ta kommandot när det behövs. Barnen får det tryggare i Storbritannien. Helt enkelt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-23 kl. 18:31.
Citera
2025-05-23, 18:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Vems känslor är viktigast, barnens eller den äldre broderns? Jag känner mig helt säker på att i det här fallet är det pappan som väger tyngst. Du tänker på äldre sonens känslor för att man talat illa om honom i rättegången. Det man sa var att de bråkade mycket. Borde inte leda till åratal i terapi.

Oj, har Ciara dött?
Citera
2025-05-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Att den här tråden plötsligt kom att handla om att C ser trött och avmagrad ut är märkligt i sig, men att ni alla för samma resonemang om att detta skulle vara ett tecken på att hon är en olämplig mamma? När hon precis gått genom en av de värsta processerna man kan tänka sig som förälder ?

Har inte sett någon bild på M i närtid men jag kan tänka mig att han inte heller ser särskilt pigg eller fräsch ut precis just nu

Tingsrätten kom fram till att det inte finns något som stödjer att C skulle vara olämplig som mor så att du sitter här och hoppas på att hon skulle må skit är bara olämpligt

Det säger allt, om hon sett illamående ut förut kanske något påverkat henne men.... är det lögner som detta handlar om kommer det efteråt för då maler samvetet och hon är ensam med barnen vilket borde fått henne att stråla men inte.

Hon klarar inte detta och visar på olämpligheten som mamma. 30 timmar utöver skolan är massor av barnens tid som barnflickan haft dem.

Att lyfta detta är av största betydelse i en tråd hon är anledningen till blivit en av de största om en av våra absolut mest kända och folkkära artister, vad du än säger.

I mina ögon en klassisk mobberska som vänder vid minsta motgång, söker sig till Camilla för en mobberska kan inte stå ensam. Mobbare är ofta oerhört känsliga och spelar alltid känsligt offer. Så uppenbart.
Citera
2025-05-23, 18:33
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om barnen för att deras pappa gjort deras mamma ledsen genom konstant otrohet, förstört deras hem och familj genom att knulla sig igenom hela Sverige fast han är gift.
En person i aktivt missbruk är inte bara olämplig direkt som ”högast” utan det är ju även när hen är under avtändning och innan nästa hit igen.
Inte ens när du tillåter dig att inse dessa fakta vill du hålla den som bär skulden (Måns) ansvarig utan även då skyller du på Ciara i ett hypotetiskt scenario där hon vill att de ska kunna träffa honom i framtiden.
Det hon sagt är att hon stöttar det under säkra omständigheter efter genomgången behandling och att han är ren och lever ett nyktert liv.
Måns försvarare i tråden som resonerar som medberoende föräldrar till vuxna missbrukade pratar som om att om kokainet går ur kroppen så är personen sen ”avslutad” som missbrukare.
Nej.
Alltså hela 12-stegsprogrammet är som en avprogrammering från narcissistisk personlighetsstörning och emotionell instabilitet.
Det tar flera år att jobba med, då problemet ligger i hela personligheten jättedjupt.
Det handlar inte om att ”avtända” och sen är det klart när första abstinensen är över.

För att sätta dig in i hur barn till kokainister påverkas sätt dig ner och googla litteratur, gå på öppna al-anon-möten, öppna NA-möten.

Det var ett klokt och välgrundat inlägg
Citera
2025-05-23, 18:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Ciara själv, där började hon bada Måns i tjära för att sedan rulla honom i dun. Nu har hon piskat upp ett otroligt drev som sågar honom längs fotknölarna. Det kanske är som Måns säger att det inte var kokain i påsen samt att han inte knuffat henne. Finns det vittne ?

Ja, herregud - värre än Goebbels.

Varje dag trummas budskapet in.

Enligt vad som sägs kommer Kristersson öppna ett KZ-läger som ska heta Månsen-Pettern.
Citera
2025-05-23, 18:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var alltså på henes privata utställning (när hon även påstod att städarna ställde frågor om kokain på nattduksbordet). Då kan man verkligen fråga sig hur detta kommit till svt:s kännedom. Ingen av cheferna var förmodligen där, så vem har skvallrat?

Hur är det intressant?

Du är inte frisk som tycker det är ok med kokain där barnen bor.
Citera
2025-05-23, 18:38
Medlem
Citat:
Nej.

Du vet absolut inget om mina erfarenheter i barndomen, som dessutom inte var rosenskimrande. Du pratar fortfarande on Ciaras erfarenheter och inte barnens. Hur kan det komma sig att du bryr dig så mycket om en vuxens känslor och struntar i barnens? Ja, han har varit notoriskt otrogen, en person jag inte själv skulle vilja leva med. Men, det har inget alls att göra med barnen. Han har inte varit otrogen mot dem, han älskar dem villkorslöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in