Citat:
Ursprungligen postat av
Justice0000
Nu hör jag att dina argumentationer tryter då du kallar mig bland annat för troll. Borde vara under din värdighet med sådana utfall.
Tycker du även synd om barnet som fick höra om föräldrarnas breakup på skolgården efter Ciaras känslosamma inlägg på instagram som spred sig som en stormvind?
Märks att du själv är en olämplig pappa eller mamma till en olämplig pappa.
Som barn som varit i en liknande situation;
Jag tycker synd om barnen för att deras pappa gjort deras mamma ledsen genom konstant otrohet, förstört deras hem och familj genom att knulla sig igenom hela Sverige fast han är gift.
Och för att behövt ha en missbrukande pappa.
En person i aktivt missbruk är inte bara olämplig direkt som ”högast” utan det är ju även när hen är under avtändning och innan nästa hit igen.
Inte ens när du tillåter dig att inse dessa fakta vill du hålla den som bär skulden (Måns) ansvarig utan även då skyller du på Ciara i ett hypotetiskt scenario där hon vill att de ska kunna träffa honom i framtiden.
Det hon sagt är att hon stöttar det under säkra omständigheter efter genomgången behandling och att han är ren och lever ett nyktert liv.
Alltså det är en helt personlighetsmässig omprogrammering vi pratar om.
Måns försvarare i tråden som resonerar som medberoende föräldrar till vuxna missbrukade pratar som om att om kokainet går ur kroppen så är personen sen ”avslutad” som missbrukare.
Måns resonerar också så. ”Det var en vecka sen sist, jag har slutat”.
Nej.
Alltså hela 12-stegsprogrammet är som en avprogrammering från narcissistisk personlighetsstörning och emotionell instabilitet.
Det tar flera år att jobba med, då problemet ligger i hela personligheten jättedjupt.
Det handlar inte om att ”avtända” och sen är det klart när första abstinensen är över.
För att sätta dig in i hur barn till kokainister påverkas sätt dig ner och googla litteratur, gå på öppna al-anon-möten, öppna NA-möten.
Kom tillbaka när du är insatt…
Fast, hade du blivit det hade du inte gjort det.