2025-05-23, 12:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är det enda du är tillåten att bry dig om. För PK-sekten. Eller vågar du bry dig om vita också?

Nu var detta ett svar på frågan från en annan i tråden om vilka som mördar de svarta i Sydafrika. Har du ett annat svar på den frågan som avviker från mitt?
Citera
2025-05-23, 12:22
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vem har sagt att det är ok? Jag tycker det är ett klandervärt beteende att skrika att man ska döda folk pga deras hudfärg.
Då kanske ditt hat skall landa i dem som fyller arenor där man skanderar att döda en viss hudfärg.

Och där har vi Trump. Han har fattat det rasistiska hatet. Men det fattar inte du, för du är röd. Och då finns det rasistiskt hat som är ok.
Citera
2025-05-23, 12:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Då kanske ditt hat skall landa i dem som fyller arenor där man skanderar att döda en viss hudfärg.

Och där har vi Trump. Han har fattat det rasistiska hatet. Men det fattar inte du, för du är röd. Och då finns det rasistiskt hat som är ok.

Trump visade upp bilder på liksäckar med döda svarta kongoleser och sa att detta var vita boer. På vilket sätt har han ”fattat” det rasistiska hatet?

Sen tycker jag det är jättebra att han välkomnar de som vill emigrera från Sydafrika. Det borde han göra med fler.
Citera
2025-05-23, 13:11
Medlem
Det förekommer inget folkmord på vita i Sydafrika. Däremot har de groteskt mycket dödligt våld. Som drabbar alla medborgare: Vita, svarta, bruna och alla andra.

Mordfrekvensen ligger på 35-45 personer per 100 000 inv. I Sverige ligger den runt 1 per 100 000 inv. I USA ligger mordfrekvensen på 3-6 per 100 000 inv. Siffran från Sydafrika är grotesk. Det är nästan moderna krigsnivåer eller svenska medeltida siffror.

Klart det finns svarta rasister i Sydafrika. Det finns också vita rasister. Och ingen av dem hör hemma i demokrati.

Jag gissar att fattiga har högst överrisk att bli mördad, men även farmare (både svarta och vita) har en överrisk. Då de ofta bor isolerade.
Citera
2025-05-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Jag har inte tagit ställning för någon sida, jag vill enbart att din sida lägger fram bevis men det visar du tydligt att du och ni är inkapabla att göra.
Jag litar de vita farmarna i Sydafrika, om du menar de ljuger skall DU lägga upp källa och bevis.
Citera
2025-05-23, 13:38
Medlem
Intressant hur vänster medierna sväljer Hamaspropaganda med hull och hår men detta är tydligen falska siffror 😅
Vilket jävla dårhus detta landet är.
Citera
2025-05-23, 13:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Sådär säger du bara. Snack är billigt. Det är handlingar som räknas och ni marxister agerar alltid antivitt, det genomsyrar era förklaringsmodeller och retorik.

Jag har svårt att se att jag på något sätt skulle agera ”antivitt”. För det första känner jag nästan bara vita personer och det är dessa som jag hänger med, hjälper och är allmänt trevlig mot. För det andra skulle jag inte säga att jag motarbetar någon över huvudtaget.

På vilket sätt stödjer du vita genom dina handlingar?
Citera
2025-05-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det förekommer inget folkmord på vita i Sydafrika. Däremot har de groteskt mycket dödligt våld. Som drabbar alla medborgare: Vita, svarta, bruna och alla andra.

Mordfrekvensen ligger på 35-45 personer per 100 000 inv. I Sverige ligger den runt 1 per 100 000 inv. I USA ligger mordfrekvensen på 3-6 per 100 000 inv. Siffran från Sydafrika är grotesk. Det är nästan moderna krigsnivåer eller svenska medeltida siffror.

Klart det finns svarta rasister i Sydafrika. Det finns också vita rasister. Och ingen av dem hör hemma i demokrati.

Jag gissar att fattiga har högst överrisk att bli mördad, men även farmare (både svarta och vita) har en överrisk. Då de ofta bor isolerade.

Det var betydligt mycket mindre mord i Sydafrika när dom vite styrde. Alla hade det bättre också, även svarta.

Det säger en hel del om vad det innebär att ha många svarta i ett land.
Citera
2025-05-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det var betydligt mycket mindre mord i Sydafrika när dom vite styrde. Alla hade det bättre också, även svarta.

Det säger en hel del om vad det innebär att ha många svarta i ett land.

Det är subjektivt. Har du frågat de svarta om de vill återgå till det? De är majoritet. Om de svarta säger det så håller jag med dig annars inte.

Det var färre mord i Stalins sovjet unionen också. Ska Ryssland återgå till Stalins styre?

Allt det sagt. Sydafrika har jättestora problem. Mycket beror på problem som byggdes upp under de vitas styre, med sämre utbildning för svarta, tvångsförflyttningar, ren rasism och mm. Ett av problemen är ju att de vita snodde allt land.

På en nivå är det konstigt att de svarta inte tvingade alla vita att lämna sydafrika. De svarta förföljdes under 150år. Det är fantastiskt att så få vill hämnas.
Citera
2025-05-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är subjektivt. Har du frågat de svarta om de vill återgå till det? De är majoritet. Om de svarta säger det så håller jag med dig annars inte.

Det var färre mord i Stalins sovjet unionen också. Ska Ryssland återgå till Stalins styre?

Allt det sagt. Sydafrika har jättestora problem. Mycket beror på problem som byggdes upp under de vitas styre, med sämre utbildning för svarta, tvångsförflyttningar, ren rasism och mm. Ett av problemen är ju att de vita snodde allt land.

På en nivå är det konstigt att de svarta inte tvingade alla vita att lämna sydafrika. De svarta förföljdes under 150år. Det är fantastiskt att så få vill hämnas.

Dom vita snodde inget land. Det tog flera hundra år innan boerna stötte på svarta för första gången. Det där att dom snodde land är kommunistpropaganda.

95% av dom svarta i Sydafrika inte är ifrån Sydafrika ursprungligen. Dom kom dit efter det att dom vita byggt upp landet för att tjäna pengar.

Hade de svarta kastat ut dom vita så hade det blivit en svältkatastrof. Kolla hur det gick i Moçambique när man slänge ut dom vita farmarna.

Svarta fungerar inte i civilicerade samhällen.

Jag tycker också att alla vita ska åka ifrån Afrika och lämna det åt sitt öde.
Citera
2025-05-23, 14:05
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag litar de vita farmarna i Sydafrika, om du menar de ljuger skall DU lägga upp källa och bevis.

Hur tolkar du in att jag tror att de ljuger? Jag har enbart bett om material som styrker det du menar.
Citera
2025-05-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Dom vita snodde inget land. Det tog flera hundra år innan boerna stötte på svarta för första gången. Det där att dom snodde land är kommunistpropaganda.

95% av dom svarta i Sydafrika inte är ifrån Sydafrika ursprungligen. Dom kom dit efter det att dom vita byggt upp landet för att tjäna pengar.

Hade de svarta kastat ut dom vita så hade det blivit en svältkatastrof. Kolla hur det gick i Moçambique när man slänge ut dom vita farmarna.

Svarta fungerar inte i civilicerade samhällen.

Jag tycker också att alla vita ska åka ifrån Afrika och lämna det åt sitt öde.

sluta ljug!

1913 års landlag under britterna la grunden till segregering - Förbjöd svarta sydafrikaner att köpa, hyra eller bruka mark utanför särskilt avgränsade "native reserves", vilket motsvarade endast ca 7 % av landytan (1936 utökat till 13 %).

Group Areas Act (1950) under apartheid. De segregerade folkgrupperna även i städerna. Och tvångsförflyttade miljoner människor

Bantu Authorities Act (1951) under apartheid. Det gav de svarta hemländer (reservat) och samtidigt togs deras medborgarskap bort

Promotion of Bantu Self-Government Act (1959). Gav svarta "svarta" självbestämmande i sina reservat men samtidigt försvann rätten till politsk påverkan i Sydafrika.

Mozanbique?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in