2025-05-11, 13:38
Medlem
Den enda anledningen till att DE skrev ut till G måste vara för att få tillgång till tjejerna. Han hade förövrigt ingenting att vinna på det. Kan man inte anse att tjejerna är prostituerade?

Förlorar familjelivet om inte annat.
Citera
2025-05-12, 18:18
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Skrev detta i den andra tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Ligger det inte en rätt stor hund begraven här?

FUP, som postats här i tråden saknar ju väldigt stora delar.

Vad jag förstår så avskrivs alla misstankar mot Eberhard som på något vis inblandad redan tidigt. Trots det är något som INTE saknas de chattloggar som alla verkar anta är mellan Gustav och Eberhard. Men av vad jag kan se är bara att det är med en David då efternamnet är maskat.

De verkar också vara uppdelade, utan att förklaring ges, i två delar. Där del ett ser ut som en diskussion om en faktisk behandling och del två har en betydligt mycket mer kriminell karaktär.

Kan någon förklara vad jag missat?

För i mina ögon så ser det väldigt mycket ut som att någon försöker smutskasta Eberhard genom att tillgängliggöra endast väl valda delar av FUPen..

Håller med om att innehållet i aktbilaga 110 ser väldigt illa ut men skulle gärna veta om vi säkert vet att Gustav skrivit med Eberhard eller någon annan David.

Edit: Jag menar att jag inte hittar något skäl till varför DE så snabbt avskrevs från utredningen. FUPen är väldigt ofullständig men av någon anledning så är aktbilaga 110 kvar trots att den inte verkar relevant för själva åtalet.
Senast redigerad av Boeg.Von.Aersle 2025-05-12 kl. 18:22.
Citera
2025-05-12, 19:29
Medlem
Citat:
Skrev detta i den andra tråden

Håller med om att innehållet i aktbilaga 110 ser väldigt illa ut men skulle gärna veta om vi säkert vet att Gustav skrivit med Eberhard eller någon annan David.

Edit: Jag menar att jag inte hittar något skäl till varför DE så snabbt avskrevs från utredningen. FUPen är väldigt ofullständig men av någon anledning så är aktbilaga 110 kvar trots att den inte verkar relevant för själva åtalet.

Jag tycker nog att det framgår väldigt tydligt att det är David Eberhard som han mailar/smsar med. Charlotte och "C", (hans fru), Ljusterö och Skåne förekommer och även deras (Gustavs och Davids) planer på att starta upp en mottagning.
Jag hoppas att både Gustav och David förlorar sina leg, eller åtminstone sina förskrivningsrätter.
Varför ska de klara sig undan när så många andra åker dit för mindre?
Citera
2025-05-12, 21:28
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Jag tycker nog att det framgår väldigt tydligt att det är David Eberhard som han mailar/smsar med. Charlotte och "C", (hans fru), Ljusterö och Skåne förekommer och även deras (Gustavs och Davids) planer på att starta upp en mottagning.
Jag hoppas att både Gustav och David förlorar sina leg, eller åtminstone sina förskrivningsrätter.
Varför ska de klara sig undan när så många andra åker dit för mindre?

Ja, det låter rimligt. Men varför nämns DE med hela sitt namn där när han avskrivs och sen finns en chatt med där efternamnet är maskat. Ingen förklaring heller till varför den chatten är med och aå mycket annat saknas.
Citera
2025-05-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ja, det låter rimligt. Men varför nämns DE med hela sitt namn där när han avskrivs och sen finns en chatt med där efternamnet är maskat. Ingen förklaring heller till varför den chatten är med och aå mycket annat saknas.

Det är verkligen konstigt.
Får se vad IVO kommer fram till.
Citera
2025-05-17, 19:51
Medlem
Citat:
De kanske kommer fram till att Eberhard bara är en trygghetsnarkoman och förlåter honom? Sen kan han åka ut på en föreläsningsturné och berätta om sina tripper?
Citera
2025-05-17, 22:01
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
De kanske kommer fram till att Eberhard bara är en trygghetsnarkoman och förlåter honom? Sen kan han åka ut på en föreläsningsturné och berätta om sina tripper?

Eberhard kommer definitivt gå ut i media och tjata om hur känsliga svenskar är och att knark minsann kan läka människor och att han inte hade velat förgripa sig på utsatta unga kvinnor om sexköp var lagligt i sverige... och såklart föreläsa om det här.
Citera
2025-05-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Eberhard kommer definitivt gå ut i media och tjata om hur känsliga svenskar är och att knark minsann kan läka människor och att han inte hade velat förgripa sig på utsatta unga kvinnor om sexköp var lagligt i sverige... och såklart föreläsa om det här.

Du har nog tyvärr rätt.
Vissa kommer undan.
Citera
2025-05-22, 20:16
Medlem
Citat:
Det kan ju inte bara gå under radarn. Nån måtta måste det ju vara!
Eberhard har ju även lämnat ut sin fru. Det har inte den andre gjort. Men man vet ju aldrig hur det har varit i det hemmet. Hon är också läkare. Och 4 små barn.
Vilken soppa!
Konstigt att det inte skrivs något i pressen.

Hon är inte läkare.
Hon är sjuksköterska.
Citera
2025-05-22, 20:20
Medlem
Citat:

Är en IVO-anmälan gjord?
Citera
2025-05-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjdurnfnnsbvsnne
Är en IVO-anmälan gjord?

Svar ja: åklagarna gjorde den, baserat på material de kommit över under förundersökningarna.
Citera
2025-05-22, 20:26
Medlem
[quote=Kungenshora|91843719]
Domen över Eberhards läkarpartner Gustav kom idag.
Han friades för våldtäkt men dömdes för narkotika.
Slapp undan med 70 dagsböter på 50 kronor styck!
Behövde bara betala 3500, inte mycket för en läkare med gigantisk villa på utförsäljning.
Skillnad på rik och fattig!

Här är domen:
(FB) Stockholm: Läkare åtalas för våldtäkt av utsatt 18-åring (2025-03-28)

Länken funkar inte😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in