2025-05-22, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Men herregud!! Vem kan inte handla i affekt och framförallt om A själv misstänkte att N varit otrogen mot honom?
Visst det är inget tjusigt uttalande, men ingen är perfekt. Inte N heller.

Är det mer normalt att utesluta A helt från C liv & undvika att C får umgängesrätt med sin pappa? Sju reser värre skulle jag säga.

Sant, finns ingen som är perfekt.
Att uttala sig så grovt om ett fullständigt oskyldigt liv för att man är arg på en annan person är lite skrämmande enligt mig.
Har faktiskt aldrig hört någon annan än han som uttryckt sig så om sitt egna barn.

Eftersom vi har olika uppgifter om vem som gör vad i den här historien så kan jag inte hålla med dig om nåt som jag själv inte vet.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-05-22 kl. 18:04.
Citera
2025-05-22, 18:11
Avstängd
Några har ju skrivit här och undrar vad VL föräldrar anser om att han är gudfar till C.
Det undrar dock inte jag.
Jag är mer nyfiken på vad A föräldrar anser om att han kallar sitt ofödda barn (deras barnbarn) för horunge.
Citera
2025-05-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Sant, finns ingen som är perfekt.
Att uttala sig så grovt om ett fullständigt oskyldigt liv för att man är arg på en annan person är lite skrämmande enligt mig.
Har faktiskt aldrig hört någon annan än han som uttryckt sig så om sitt egna barn.

Eftersom vi har olika uppgifter om vem som gör vad i den här historien så kan jag inte hålla med dig om nåt som jag själv inte vet.

Ja, det är ett grovt uttryck, men inte helt ovanligt när man drabbas av panik.
A uttryckte förvisso sig så innan han ens visste Om det var hans barn eller ej.
Hade A varit säker på att barnet var hans hade han aldrig uttalat sig på det sättet. Och återigen. Ordet är inte riktat till C, utan till N.
Citera
2025-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Några har ju skrivit här och undrar vad VL föräldrar anser om att han är gudfar till C.
Jag är mer nyfiken på vad A föräldrar anser om att han kallar sitt ofödda barn (deras barnbarn) för horunge.

För det första så "kallar" inte A sitt barn för horunge.
Här bör man skilja på sak och sak, då och nu.
Det hela hände vid ett tillfälle där relationen mellan N & A var milt uttryckt ansträngd och det är inte bara A fel.

It takes two to tango!!

A föräldrar lägger sig inte i det A & N kan och eller ska sköta på egen hand, vilket är helt rätt.

Att vara ett stöd och finnas tillhands som förälder och eller nära anhörig är en sak, att lägga sig i det man inte har med att göra en annan.
A föräldrar är bra på att skilja på dessa ting.
Citera
2025-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Som sagt ge dej ! Som fler skriver finns en anledning till varför A sa det .
Du vet ju inte alls varför och i vilket sammanhang ha sa det ?!
Var det för att N kom med anklagelser och A vart arg och ledsen så han slängde ur sig orden .
Läs vad han skriver i deras konversationen istället . Ska han bli straffad hela livet för det .
Är väl 100 ggr värre det N utsätter A och C för än att ha sagt ett ord .
Tror faktiskt As föräldrar inte reagerar så starkt på just det ordet .
Tror dom reager mer på hur N har hanterat situationen med C
Citera
2025-05-22, 19:41
Medlem
Men alltså ärligt talat. Hur länge ska man döma A för något som han gjorde som han UPPENBARLIGEN ångrar nu i efterhand? Ska han hängas på torget för en sak, när N tydligt har skrivit till honom i meddelande att hon inte vill ha kontakt med honom varken innan, under eller efter förlossningen. Medan hon vanvårdar sin relation med C & kommer & går som hon vill? Missunnar henne chansen att ha en relation till sin pappa, vilket hon har rätt till enligt barnkonventionen. Han är ingen fara för henne & N med resterande familjen H bryter mot barnkonventionens artiklar som finns för barnens skull. Däribland en så kallad utbildad socionom som bör ha full koll på detta.
När N gör saker som skadar C, rent utav, med att inte forma en anknytning till sitt barn, piercar ungen & dessutom nekar henne mat (både som spädbarn på natten & nu) så ska hon ändå hyllas & prisas som en gudomlig människa som är sååå stark ensamstående mamma.
Jag känner inte en enda ensamstående mamma som får så mycket hjälp av resterande familj som N får. Medan en pappa som uttryckt att han är ledsen för det han gjort i ren rädsla, då ska han för alltid vara dömd för det. För han har faktiskt kallat sitt ofödda barn för horunge, vart är bevisen för detta förutom N’s egna ord? N som är mytoman & ljuger friskare än något annat.
För mig är det helt obegripligt hur en person är såpass partisk mot någon som gjort så mycket fel i denna sak men dömer den andra personen för EN sak.
Komiskt faktiskt.
Citera
2025-05-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Men alltså ärligt talat. Hur länge ska man döma A för något som han gjorde som han UPPENBARLIGEN ångrar nu i efterhand? Ska han hängas på torget för en sak, när N tydligt har skrivit till honom i meddelande att hon inte vill ha kontakt med honom varken innan, under eller efter förlossningen. Medan hon vanvårdar sin relation med C & kommer & går som hon vill? Missunnar henne chansen att ha en relation till sin pappa, vilket hon har rätt till enligt barnkonventionen. Han är ingen fara för henne & N med resterande familjen H bryter mot barnkonventionens artiklar som finns för barnens skull. Däribland en så kallad utbildad socionom som bör ha full koll på detta.
När N gör saker som skadar C, rent utav, med att inte forma en anknytning till sitt barn, piercar ungen & dessutom nekar henne mat (både som spädbarn på natten & nu) så ska hon ändå hyllas & prisas som en gudomlig människa som är sååå stark ensamstående mamma.
Jag känner inte en enda ensamstående mamma som får så mycket hjälp av resterande familj som N får. Medan en pappa som uttryckt att han är ledsen för det han gjort i ren rädsla, då ska han för alltid vara dömd för det. För han har faktiskt kallat sitt ofödda barn för horunge, vart är bevisen för detta förutom N’s egna ord? N som är mytoman & ljuger friskare än något annat.
För mig är det helt obegripligt hur en person är såpass partisk mot någon som gjort så mycket fel i denna sak men dömer den andra personen för EN sak.
Komiskt faktiskt.
Exakt ! Tack för att du tar upp detta då det är något man undrar över själv .
Var mycket därför jag dela det igen .
Dumt av mig kanske, men ville visa åter igen att N bara ljuger och manipulerar folk i sin omgivning.
Och det finns även personer här som köper allt med hull och hår vad hon säger och straffar A för det .
Hennes handlingar är mer skrämmande än ett ända ord som "horunge " .
Som nån skrev i tråden man börjar oxå undrar om det är orsaken till att hon polisanmälde han .
Är det någon som vet hur denna polisanmälan går har dom ens börjat en polisutredning? Lyssna på ett poddavsnitt förut ang den hon säger även emot sig själv även där . El finns det ens en polisutredning överhuvudtaget?? Kanske bara är en anmälan än så länge .
Citera
2025-05-22, 19:58
Medlem
Citat:
Jag är mer nyfiken på vad dom anser om N:s beteende. Så mkt värre än att ha sagt horunge i troligtvis affekt. Börjar mer och mer tro att det faktiskt är det enda felet han gjort. Prata om abort och sagt detta. När fokus på detta blir så stort.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-22 kl. 20:01.
Citera
2025-05-22, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Jag är mer nyfiken på vad dom anser om N:s beteende. Så mkt värre än att ha sagt horunge i troligtvis affekt. Börjar mer och mer tro att det faktiskt är det enda felet han gjort. Prata om abort och sagt detta. När fokus på detta blir så stort.
Jag trodde du visste vad dom anser om N.
Citera
2025-05-22, 20:03
Medlem
Citat:
Jag trodde du visste vad dom anser om N.
Nej aldrig hört.
Citera
2025-05-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Exakt ! Tack för att du tar upp detta då det är något man undrar över själv .
Var mycket därför jag dela det igen .
Dumt av mig kanske, men ville visa åter igen att N bara ljuger och manipulerar folk i sin omgivning.
Och det finns även personer här som köper allt med hull och hår vad hon säger och straffar A för det .
Hennes handlingar är mer skrämmande än ett ända ord som "horunge " .
Som nån skrev i tråden man börjar oxå undrar om det är orsaken till att hon polisanmälde han .
Är det någon som vet hur denna polisanmälan går har dom ens börjat en polisutredning? Lyssna på ett poddavsnitt förut ang den hon säger även emot sig själv även där . El finns det ens en polisutredning överhuvudtaget?? Kanske bara är en anmälan än så länge .

👌
Mig veterligen så finns det en polisanmälan mot A om "grov kvinnofridskränkning" kvar där 2-3 punkter av 5 är nedlagda.
Citera
2025-05-22, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
👌
Mig veterligen så finns det en polisanmälan mot A om "grov kvinnofridskränkning" kvar där 2-3 punkter av 5 är nedlagda.
Och det är ju polisen som rubricerar brottet som anmäls. Så det säger ju säg själv att det handlar om betydligt mer än att ha sagt en sådan fjuttig sak som horunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in