Citat:
Master.Palm|91966019]
Jag förstår att du aldrig suttit i någon förhandling, de är inte så vanliga på Samhall.
Själv har jag genom åren säkert suttit i över tusen sådana, dessutom väldigt framgångsrikt får sägas. En framgångsrik förhandling kräver allt som oftast att man träffas mellan ”fyra ögon” (eller fler..). Förhandlingar där man inte träffas leder oftast till senare meningsskiljaktigheter om vad som sades och menades även om man bägge parter signerat samma dokument. Dessutom är det att visa ömsesidig respekt att träffas.
Säkert Palm säkert. Du är nog lika erfaren i näringslivet som Lunkan som både är citat, författare, journalist, företagare i asien samt skapare av diverse organisationer för självhjälp.
Citat:
Trump säger dessutom att de skall skicka ett brev med den fastställda tariffnivån till respektive land om vad det kommer att kosta att exportera till USA,
DETTA ÄR INTE EN FÖRHANDLING, DET ÄR EN PRISLISTA!
Har du aldrig fått en offert någon gång? Det är så alla förhandlingar inleds din stackare
Citat:
Så du ägnar dig nu åt semantik och gömmer dig bakom ordet ”potential”. Navarros syfte var att påvisa att man skulle skriva 90 avtal på 90 dagar.
Nej det är inte semantik det är exakt vad han sade i intervjun som jag länkade. Man kan inte gömma sig bakom något när man ljuger som du gör vilket gör ditt svar synnerligen patetiskt.
Citat:
Men jag förstår att det börjar bli jobbigt förverkliga i MAGA, 53 dagar har gått sedan Liberation Day och inte ett enda handelsavtal har träffats, NOLL AVTAL!
Jasså, du har en underlig tolkning av avtal. Lika underlig som att man inte kan förhandla utan att göra det fysikt.
Citat:
Men om du leker semantik med mig, så kan jag i stället länka att Trump säger att han träffat 200 HANDELSAVTAL
Trump: ”I’VE MADE 200 DEALS IN TARIFF NEGOTIATIONS.”
Citat: FOX News
Han var lite slarvig i språket där då han naturligtvis menar att det pågår över 200 förhandlingar.
Citat:
Det är dags för dig och prata med din förman på Samhall och be om lite ledighet. Du behöver komma ifrån och vila upp dig. Det blir allt enklare att debattera mot dig, det är bara att citera fakta och allmän vetskap som finns tillgänglig för alla.
Det skall jag göra när du på något sätt kan styrka att inga förhandlingar kan ske eller är meningsfulla utan ett fysiskt möte. Fattar du hur ett sådan uttalande kan vara ett av dom dummaste som någonsin yttrats på detta forum? Förstår du hur många avtal som skrivs varje dag utan att man behöver mötas fysiskt? Jag skulle lätt uppskatta att det handlar om minst 90% av alla avtal som skrivs.
Du har ingen retorisk förmåga, dina inlägg består mest av lögner och vantolkningar och du har nu visat dig lika dum som en gråsten.