Citat:
Ursprungligen postat av
knash
Ja han pausade tullarna. Annars så håller de på och förhandlar med 70 länder så det är omöjligt att svara på innan det är klart.
Jo, jag tror Trump kommer erbjuda vissa länder att köpa så här mycket olja och gas av oss så får ni lägre tullar på vissa varor t.ex.
Ja om tullar är en skatt på kunden så får kunden igen det på skattesänkningarna på inkomsten.
Yup, donalds "pausa" tullarna för hen höll på krascha börsen
Det ger inte USA något att erbjuda mer olja och när först Kazakstan och Irak kraftigt överproducerade olja, och sen OPEC ökade sin produktion också.
Och det är enda anledningen till bränslen är så billiga nu och har precis inget med politiken och göra alls.
Och något säger mig denna produktion kommer öka, då man har flera som inte är överens att kvotera oljeurtaget.
Men om +40 dagar ska donalds vara klar med hur tullarna ska vara, en sak som låter osannolik är att dessa återställs.
Och avtal verkar gå trögt, inte ens England lyckades med med tull avtal, men åtminstone har administrationen pratat med dom.
Dock är tullpengarna så låga att det inte spelar roll.
Och även här gynnar det endast de rikare, och de med inkomster som stiger över $30.
Vilket då betyder att de får ingen skattesänkning alls, och varorna blir upp till 45% dyrare och för denna grupp köper det billigaste dom hittar och det innebär mycket är från Kina.
Måste undra, tänker du efter före du skriver, för detta var ju en gigantisk miss av dig.
Och det är som jag alltid sagt, de intellektuellt försvagade röstar mot sina egna ekonomiska intressen och de står och hurrar över att få det sämre, och sen har dom maken att gråta över att de fått det sämre.
Och en sak är överdrivet övertydligt, donalds för ett krig mot de fattigas ekonomi, och tullarna som dras in kommer inte nå dessa låginkomsttagare ens, eller de utan arbete ens.