2025-05-22, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Forskare i muntlig historia
Chicago, Illinois
Elias Rodriguez är forskare i muntlig historia på The HistoryMakers , där han förbereder detaljerade forskningsplaner och biografier över framgångsrika ledare inom den afroamerikanska gemenskapen. Han är född och uppvuxen i Chicago, Illinois, och har en kandidatexamen i engelska från University of Illinois i Chicago. Innan han började på The HistoryMakers 2023 arbetade han som innehållsskribent för kommersiella och icke-kommersiella företag inom teknikområdet, både nationellt och regionalt. Han tycker om att läsa och skriva skönlitteratur, livemusik, film och att utforska nya platser. Han bor i stadsdelen Avondale i Chicago.

Verkar ju vara en smart grabb som tyvärr kommer rövknullas av Mossad men smart helt klart verkar han vara.

Man undrar ju varför denna "smarta grabb" väljer att mörda 2 st oskyldiga judar på öppen gata 1000-tals mil från det land han vill befria. Och sen väljer att åka fast på ett museum i samband med morden. Nu kommer han få sina minuter i rampljuset ett litet tag samtidigt som Palestina inte befrias utan bombas än mer. Om en månad är det ingen som minns honom mer än hans gråtande mor.

Han kanske inte var så smart?
Citera
2025-05-22, 07:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror Trump kommer kritisera polisen i DC.

Jag tror att Trump kommer kritisera Biden och säga att detta är hans fel.
Citera
2025-05-22, 07:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...n-ihjalskjutna

Hade han på sina rallyn skanderat "KILL THE JEWS, BRRRRRRRRRR, KILL THE JEWS" och sen låtit mördaren gå fri och gett honom museets mark så hade du haft en poäng.
Du missförstår mig. Vad jag menar angående kommentaren om Trump, är att man inte nödvändigtvis kan göra politiker ansvariga för allt som brottslingar gör i deras länder. Detta var angående Trump möte med Sydafrikas president.

Men detta är ju ett sidospår, hörde nu att det var flera skadade också. Tycker inte rapporteringen är särskilt bra i svenska media. Kanske kan någon göra en sammanfattning?

Och om uppgifterna om attentatsmannen stämmer – att det ska vara någon form av akademisk forskare, så är det ju en väldigt ovanlig bakgrund för en terrorist! Undrar om det kan vara någon form av psykisk sjukdom involverad.
Senast redigerad av Clodius 2025-05-22 kl. 07:33.
Citera
2025-05-22, 07:39
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Den misstänkte skytten Elias Rodriguez, 30, från Chicago gick in på museet efter skjutningen och greps av säkerhetsvakterna där. Samtidigt som han greps ropade han "free, free Palestine".

Rodriguez? En person med latin-ursprung? Hmm
Citera
2025-05-22, 07:41
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Man undrar ju varför denna "smarta grabb" väljer att mörda 2 st oskyldiga judar på öppen gata 1000-tals mil från det land han vill befria. Och sen väljer att åka fast på ett museum i samband med morden. Nu kommer han få sina minuter i rampljuset ett litet tag samtidigt som Palestina inte befrias utan bombas än mer. Om en månad är det ingen som minns honom mer än hans gråtande mor.

Han kanske inte var så smart?
Definera gärna smart? För honom kanske det var ett smart drag och han är trött på judar. Sedan att han kommer våldtas i fängelset av en schäfer kan jag inget göra åt..
Citera
2025-05-22, 07:45
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
En stor dos fafo kan jag väl tycka. Är frivilligt att arbeta för en mördarregim.
Sen är väl detta fel väg att gå ändå.

Hur många oskyldiga bombades och sköts ihjäl i Gaza samtidigt som detta?
Säkert 100 st döda inatt utav IDF
Citera
2025-05-22, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Definera gärna smart? För honom kanske det var ett smart drag och han är trött på judar. Sedan att han kommer våldtas i fängelset av en schäfer kan jag inget göra åt..

Smart: "ha eller visa förmågan att lätt lära sig eller förstå saker eller att hantera nya eller svåra situationer : ha eller visa mycket intelligens. mycket intelligenta [=smarta] människor".

Inget av ovanstående uppvisade mördaren.
Citera
2025-05-22, 07:47
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Det är terror men när Israel mördar barn är det inte terror?
Enligt FN och samtliga människorätts aktivister samt politiker är det ett folkmord som pågår så helt fel jar du inte. Personligen tycker jag inte detsamma.
Citera
2025-05-22, 07:48
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Smart: "ha eller visa förmågan att lätt lära sig eller förstå saker eller att hantera nya eller svåra situationer : ha eller visa mycket intelligens. mycket intelligenta [=smarta] människor".

Inget av ovanstående uppvisade mördaren.
Han kanske kollade på för mycket Hamas propaganda och blev hjärntvättad
Citera
2025-05-22, 07:50
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Luigi part 2.
Enligt CNN var offren ett par, och mannen hade precis köpt en ring för att fria till sin flickvän..

Nä nu får dom ge sig med sina lögner 😂
Citera
2025-05-22, 07:51
Medlem
ApanAbdullas avatar
Homeland Security är det farliga typer?
Citera
2025-05-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Rodriguez? En person med latin-ursprung? Hmm

Ja, helt otroligt att liksom en latinamerikan gör något sådant. Man kan ju nästan undrar om han har fått betalt för det, för det finns liksom ingen logik i att någon från sydamerika ska kämpa för deras frigörelse i USA och sedan hamna i USA ökänt horribla fängelse. Han kan ju mycket väl få dödsstraff för detta med och sitta i ett par decennier innan de väl avrättar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in