Citat:
Ursprungligen postat av
Yotob
Fertilitet är helt individuellt, det glöms bort i tråden!
Det tar upp till ett år innan man blir gravid, av aktivt försökande. Alltså ska mycket till ändå.
Eftersom fertilitet är individuellt antar jag att det är ett genomsnitt på ett år du refererar till?
För mig (kvinna) har det tagit i genomsnitt två månader så jag måste stålsätta mig för att inte ha oskyddat sex förrän jag fått provsvar på att jag passerat klimakteriet. Särskilt som mannen jag vill känna i mig bevisligen också varit lika fertil. Är sjukt sugen och det är väl inte så konstigt ändå att kroppen skriker efter att bli befruktad? Det suger är en viktig anledning till att jag levt i celibat efter skilsmässan, för jag vill först ta hand om de jag redan har. Livet är tillräckligt komplicerat ändå. Alla preventivmedel ger inte hundraprocentigt skydd och det är extra viktigt att hålla sig undan när man vill som mest men förmår som minst.
Men sex är ju så mycket mer än vaginal penetration. Klart jag vill vara nära denna sexiga man på så många sätt som bara går.
Finns mycket annat kul jag också vill passa på att göra innan jag dör när jag äntligen har någon att göra det med.