2025-05-18, 16:09
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
1. Är du kvinna eller man?

Man.

Citat:
2. Skulle du liga med personer du inte ville ha barn med om preventivmedel och abbort inte fanns?

Absolut, då får man ju typ vara sitt eget preventivmedel, och avslutat i munnen, stjärten eller på rygg eller mage.

Citat:
3. Och i så fall varför?

För att göka är livet gosse.
Citera
2025-05-18, 16:15
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ingen tvekan om att abort och preventivmedel har förändrat vårat sätt att ha sex på, kanske framför allt kvinnornas sätt.
Jag avskyr preventivmedel och abort för jag tycker att det sabbar hela grejen med sex.
Sex har man väl ändå för att det ska bli barn, men sedan preventivmedel kom så förändrades detta och sedan många år har folk sex bara för det är skönt och dessutom med totalt okända människor dom aldrig skulle vilja umgås med eller ha barn med.

1. Är du kvinna eller man?
2. Skulle du liga med personer du inte ville ha barn med om preventivmedel och abbort inte fanns?
3. Och i så fall varför?

Personligen skulle jag som man vara extremt försiktig med vem jag låg med.
Mardrömscenariot måste ju vara att hon ringer några veckor efter och säger du ska bli pappa och detta hände faktiskt en kompis i gymnasiet.
Vet han fick alkoholproblem ganska många år efter då tjejen behöll barnet men samtidigt ville hon inte ha med honom att göra, så då stod han där som nybliven pappa och under 3 åren vi hade kontakt efter gymnasiet så tror jag han träffade ungen några få gånger.
Vet inte hur det är idag för honom då det är 10 år sedan det hände, men skulle det hända mig så skulle jag tänka på mitt barn väldigt ofta.
Jag är man och jag har inte sex för att föröka mig utan för att det är skönt.
Citera
2025-05-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Nej det skulle jag inte.
Är man.

Att knulla oskyddat är verkligen som att skjuta fotbollen långt om fan i ett bostadsområde och hoppas att den inte träffar nån ruta.
Du har noll koll på vilka tjejen legat med innan men också så har du noll koll på hur fertil hon är just när ni ligger.

Med tanke på att de flesta tjejer är kåtas när dom är som mest fertil är nog chansen större än vanligt att hon blir gravid.
Man pratar väl att chansen är typ 20-25 % per månad om ni ligger regelbundet och tjejen är i 15-25 års åldern,så det är ändå ganska stor risk där.

Idag häpnar man fan när man hör talas om kvinnor som legat med 50 pers, det skulle dom aldrig göra utan preventivmedel förmodligen.

Finns kvinnor som inte tål p- medel och som i fertil ålder legat betydligt fler gånger än bara 50 gånger, med en och samma partner. Här snackar vi snarare uppåt 7000-10 000 gånger, med samma partner. Med avbrutet samlag och "säkra" perioder som p-metoder. 2 barn har det blivit! Till vår stora glädje och lycka!

självklart hade kvinnor kunnat ligga ned 50 personer (bara 50 gånger) även utan p-medel och abort. Med "säkra" perioder och avbrutet samlag. Lite rysk roulette dock. Men fanns inte p-medel eller abort, så hade det varit lika mycket rysk roulette för män att ligga. Hade blivit tvångsäktenskap för både man och kvinna vid en graviditet. Och jädrigt många munnar att mätta vid vid sex i äktenskapet, under de år kvinnan är högfertil.
Citera
2025-05-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns kvinnor som inte tål p- medel och som i fertil ålder legat betydligt fler gånger än bara 50 gånger, med en och samma partner. Här snackar vi snarare uppåt 7000-10 000 gånger, med samma partner. Med avbrutet samlag och "säkra" perioder som p-metoder. 2 barn har det blivit! Till vår stora glädje och lycka!

självklart hade kvinnor kunnat ligga ned 50 personer (bara 50 gånger) även utan p-medel och abort. Med "säkra" perioder och avbrutet samlag. Lite rysk roulette dock. Men fanns inte p-medel eller abort, så hade det varit lika mycket rysk roulette för män att ligga. Hade blivit tvångsäktenskap för både man och kvinna vid en graviditet. Och jädrigt många munnar att mätta vid vid sex i äktenskapet, under de år kvinnan är högfertil.

Nja, som man kan man alltid skita inobinnan och barnet och kvinnan har historiskt sett alltid tagit störst risk vid sex just pga graviditet
Citera
2025-05-18, 16:34
Medlem
Mitt svar är: kanske. Det skulle definitivt ske färre gånger. Har stenkoll på min cykel men vill inte ha barn så jag skulle bara ha sex med en man när jag absolut är 100% säker på att det inte kan bli bäbis. Synd för både mig och mannen då jag blir ett vilddjur när jag har ägglossning.
Utöver det skulle jag vara petnoga med att mannen testar sig för sjukdomar, om det är en ny bekantskap. Vill herrn inte göra det så säger jag "jahapp, då blev det inget sex då".
Skulle även bli mer noga själv med att testa mig.

Men ärligt, skulle ovanstående blir för krångligt så skulle jag bara sluta ha sex med män och gå över till att enbart ha sex med mig själv. Därav mitt "kanske".
Sen tycker jag det beror på orsaken bakom också. Om samhället jag lever i fick för sig att förbjuda både preventivmedel och aborter skulle jag som kvinna sluta ha sex med män i ren protest. Har klarat mig utan längre perioder förut och vet att jag kan klara det alldeles utmärkt. Ilska sprungen ur orättvisa kan få mig att gå hur långt som helst. Inga problem.
Citera
2025-05-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Nja, som man kan man alltid skita inobinnan och barnet och kvinnan har historiskt sett alltid tagit störst risk vid sex just pga graviditet

Inte om det är din avkomma. Då spelar hennes risktagande tidigare ingen roll, eftersom det är din avkomma.
Citera
2025-05-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Inte om det är din avkomma. Då spelar hennes risktagande tidigare ingen roll, eftersom det är din avkomma.
Va?
Kan flytta 100 mil från kvinna och ungen och slippa se dom för all framtid och slippa allt ansvar av ungen
Citera
2025-05-18, 18:12
Medlem
profanity101s avatar
Knulla runt utan kondom är ju som att gå över ett minfält, bara tur om man klarar sig.
Citera
2025-05-18, 18:23
Medlem
Bob-Dylans avatar
Nu är jag i relation sen många år tillbaka men kondom har jag aldrig brytt mig om.
Sprutat i alla tjejer utan att fråga om de tar p-piller heller för den delen.
Det har blivit 2-3 st aborter som jag vet om, inte så bra.
Förvånansvärt många tjejer som ville ha satsen i sig och inte verkar bry sig, vet inte hur varken jag (tänkte nog inte öht) eller tjejerna tänkt.

Jag hade nog inte levt annorlunda om det inte fanns möjlighet att göra abort eller använda kondom. Det har just då inte spelat någon roll.

Citera
2025-05-18, 18:40
Medlem
sommarlovs avatar
Många i tråden gissar mycket.
Nej, kvinnor blir inte gravida varenda gång de ligger oskyddade.
Nej, kvinnornas inte som mest sugna när de är som mest fertila.
Citera
2025-05-18, 19:49
Medlem
Nej fy sjutton.

Kanske hade gjort det för 100 år sedan när kvinnor man träffade fortfarande var rena och rent av oskuld i vuxen ålder, men idag ligger tjejer runt väldogt mycket då det inte finns några hinder för dom att göra så.

Har haft bekanta som blivit gravid med one night stand och det är inte kul alls.
sen har vi könssjukdomar, vet inte statistiken på detta men herpes och klamydia är inte helt ovanligt.
Hade jag varit tjej så hade det varit ett big no no.
Tänk att bli gravid med en snubbe på fyllan som är typ 45 år och du låg med honom endast för du var full och knappt vet vad du gjorde.
Citera
2025-05-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Många i tråden gissar mycket.
Nej, kvinnor blir inte gravida varenda gång de ligger oskyddade.
Nej, kvinnornas inte som mest sugna när de är som mest fertila.

All vet nog att dom inte blir gravid varje gång dom får sperma i sig.
och jo, kvinnor är generellt kåtast när dom är mest fertil under månaden, är ganska logiskt att det är så då mest sex under den tiden ökar chans för graviditet.

Googla lite på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in