2025-05-22, 02:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Prostituerade med hallickar kommer du inte att stoppa med den här lagstiftningen. Bara glöm det!

Det är svårt att förstå ditt och vissa andra skribenters engagemang i den här debatten.

På vad sätt lider ni av att sexköp på distans förbjuds den 1 juli?
Citera
2025-05-22, 02:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Tänker jag fel nu. Men sätter inte det här stopp för även traditionellt producerad bolagsporr?

Det är ju per definition regisserad och betalt sexuell handling tänker jag åtminstone.
Så länge det inte är konsumenterna av porren som regisserat, skrivit manus till och direkt betalat för produktionen så lär porr nog fortfarande kunna vara lagligt.
Citera
2025-05-22, 02:29
Medlem
Det är betydligt bättre för samhällsekonomin att de kvinnor som sysslar med slikt tvingas ut i realproduktionen.

Vissa företeelser måste helt enkelt styras bort genom lagstiftning och det till gagn för alla parter.
Citera
2025-05-22, 02:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll
Jag har varit egenföretagare i snart 30 år sedan direkt efter jag slutade gymnasiet och tycker det är en total brist på självrespekt att sitta fast i hamsterhjulet som löneslav och behöva gå till en arbetsplats och ha en chef som säger åt en vad man ska göra hela dagarna. Dags att förbjuda alla former av anställningsjobb tycker jag!

Att fläka upp 'Fiffi" på Onlyfans mot betalning är inget normalt vettigt anständigt anställningsjobb. Du skulle aldrig tolerera att din egen dotter gjorde något sådant så snacka inte. Du hör ju själv hur illa det låter, sexköp på distans.

Både som säljer och de som köper sextjänster via nätet lider verkligen av en total brist på självrespekt.
Citera
2025-05-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så länge det inte är konsumenterna av porren som regisserat, skrivit manus till och direkt betalat för produktionen så lär porr nog fortfarande kunna vara lagligt.
ok så om man bara bestämmer vad som skall produceras utan att "konsumera" så är det alltså inte brottsligt. då gäller det bara att bevisa att man inte konsumerar porren utan bara gillar att vara med och tillverka den. smart

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Sossarna kommer nog med onani förbud snart också 🤣🤣🤣
ja precis! så länge du inte "konsumerar" är du inte brottsling ju
Senast redigerad av zansibal 2025-05-22 kl. 02:34.
Citera
2025-05-22, 02:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Sossarna vill förbjuda alla digitala sex sajter CAM sajter och onlyfans. Läste det precis.

Det är bra att du klarar av att läsa nyheter men på vad sätt påverkar det dig?

Man får intrycket att du på något sätt tycker att det är ett dåligt förslag?
Citera
2025-05-22, 02:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
Berättade detta för min utländska flickvän. Hon fattade ingenting eller varför.

Hon förmodade att Sverige (staten) behöver dra in cash då det ju bara blir vita män som blir lidande av lagen.

Ja, vad lägger Sverige alla pengar på egentligen!?

Helt sjukt.

Varför är det sjukt att sexköp på distans blir förbjudet?

På vad sätt lider du och din utländska flickvän av att det blir förbjudet?
Citera
2025-05-22, 06:03
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Är nog många som tjänar mycket mer.
Definiera många.

Konsulterade ChatGPT:

”Publication & date
Citation
Median take-home ≈ $180 / mo; top 1 % collect 33 % of all payouts; top 10 % collect 73 % (based on a large scrape of creator dashboards)
“The Economics of OnlyFans,” XSRUS — Apr 24 2020

Average creator earns about $150 – $180 / mo (~$2 k / yr); top 1 % = 33 % of revenue, top 10 % ≈ 75 %
Social-Rise blog, “Average OnlyFans Income: Real Earnings, Figures, and Stats” — Aug 28 2024

Washington Post-cited research: top 10 % get 73 % of revenue, top 1 % get 33 % (with dollar estimates of what that means)
Matthew Ball essay, “Breaking Down OnlyFans’ Stunning Economics” — Sep 8 2024”

Så medianintäkten ligger på 150-180 usd i månaden. 1% står för 33% av intäkterna. 10% står för 73% av intäkterna. Long tail distribution således. För de flesta är det alltså inte jättelönsamt.
Citera
2025-05-22, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är bra att du klarar av att läsa nyheter men på vad sätt påverkar det dig?

Man får intrycket att du på något sätt tycker att det är ett dåligt förslag?
Nu frågar du inte mig men jag personligen tycker inte staten skall lägga varken tid, energi och resurser på något som borde vara människors enskilda angelägenhet. Man behöver ju inte tycka en lag är bra för att man inte bryter mot den.
Citera
2025-05-22, 06:37
Medlem
rudi1985s avatar
Berättade om denna lagen för en kille från kanada jag känner. Han började gapskratta när han läste om det på google. Han undrade också om våra politiker var riktigt friska i huvudet.
Citera
2025-05-22, 06:58
Medlem
Många snuskgubbar och incels kommer spara en del pengar antar jag. Med tanke på hur mycket gratis porr det finns där ute, så fattar jag inte hur man kan sitta och betala för det.
Och speciellt inte när man ser hur groteskt ful den svenska of-tjejen Sanna Zentio är.
Citera
2025-05-22, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Hur vet du att de inte utbildar sig samtidigt?
Hur vet du att de saknar självrespekt?
Är du deras förmyndare?
Har du övervägt att de helt enkelt drygar ut inkomsten på ett sått som de själva inte har några moraliska betänkligheter över?

Finns 100 exempel på tjejer som inte gör något annat än att onlyfansa

Jag vet personligen en tjej som var mycket smart och kunde pluggat till vad som helst och bidragit till samhället. Nu sitter hon ensam med en hund i en lyxvåning i Miami istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in