Citat:
Ursprungligen postat av
Olipio
Det kan väl inte jag veta? Klart det finns folk som pluggar eller har ett bra jobb och gör detta samtidigt MEN jag tycker fortfarande det är brist på självrespekt att sälja sin kropp. Jag tycker bara det är synd om folk som har det synsättet.
Att SÄLJA SIN KROPP (SÄLJA!!!!! SIN! KROPP!) är brist på självrespekt, den meningen talar för sig själv, behövs ingen förklaring.
Haha om man drygar ut sin inkomst på att sälja sin kropp, ah då vet jag inte. Men det är upp till var och en vad de vill göra med sin kropp.

Jag förundras alltid över det här synsättet. Det är som om orden i sig har en laddning som gör det omöjligt för vissa att tänka klart.
För det första, att sälja sin kropp innebär att byta BORT kroppen mot pengar. Om man t ex säljer organ så är den beskrivningen alltså korrekt, inte annars.
För det andra, vi erbjuder alla tjänster vi kan genomföra med våra kroppar och sinnen mot betalning. Varenda en av oss. Varför är just sex något som skiljer ut sig från detta, principiellt talat?
Med det sagt har jag andra invändningar mot oreglerad prostitution. Det hör ändå inte till saken. Moralpanik är enda sättet att förstå din argumentation.