Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-21, 23:46
Medlem
kasanetetofan0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Behöver inte ligga något IT-fusk bakom. Kan tänka mig att många stolliga frikyrkor uppmanat sina församlingsmedlemmar att de har någon slags gudomlig uppgift att rösta fram Israel. Schlagerfjollor brukar också älska Sodom och Gomorras land, tänk bara på Fredrick Federley.

Låten var väl rätt slätstruken och torde ha hamnat i övre mellanskiktet utan röstmanipulationer. Enda minnesvärda var sångerskans läbbiga naglar.

Folk här inne håller på och lallar runt och försvarar låten som har mindre streams än RŌA
2025-05-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Vilket ska vara ömöjligt för Finnarna eftersom Bada Bastu var extremt publikfavorit där och de är inte lika pro Israel som t.ex Sverige.
Ja, tanken på att just finnarna som har haft rejäl KAJ-feber plötsligt skulle ge Israel 12 poäng är helt skrattretande och det starkaste beviset på fusk.
2025-05-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja, tanken på att just finnarna som har haft rejäl KAJ-feber plötsligt skulle ge Israel 12 poäng är helt skrattretande och det starkaste beviset på fusk.

Finns bara runt 2000 judar i finland.
2025-05-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Som jag uppfattar det när jag träffar olika typer av folk ute på jobb, event, privata tillställningar etc så verkar alla otroligt trötta på de muslimska Hamas-terroristerna. Så jag tror helt enkelt folket har röstat för att de vill visa sitt stöd för Israel. Folk glömmer inte det fruktansvärt otroligt grymma terrordådet som muslimerna begick (7-okt-attacken).

Det finns ju uppenbarligen inte heller några tecken på något fusk. Så det är väl bara för vänstersnasket att acceptera att generellt i Europa så har Israel ett massivt stöd helt enkelt.

Det är väl därför som Aftonslasket idag kontrar med den där bildkampanjen för de tror att då skulle svensken skämmas för att de visade sitt stöd för Israel i helgen antar jag.

Än så länge så är bara teorierna om valfusk konspirationsteorier.

Nej, att det skulle vara fusk vet jag inte. Men du hävdade först att låten fick så mycket röster för att den var bra, vilket ju är ren lögn. Den fick så mycket röster antingen för att folk röstade politiskt (precis som Ukrainas bidrag för några år sedan) ELLER pga röstfusk. Så det hade varit ohederligt att inte utreda om fusk kan ha spelat roll. Gör man ingen utredning betyder det bara att man inte bryr sig om det var fusk.
2025-05-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Nej, att det skulle vara fusk vet jag inte. Men du hävdade först att låten fick så mycket röster för att den var bra, vilket ju är ren lögn. Den fick så mycket röster antingen för att folk röstade politiskt (precis som Ukrainas bidrag för några år sedan) ELLER pga röstfusk. Så det hade varit ohederligt att inte utreda om fusk kan ha spelat roll. Gör man ingen utredning betyder det bara att man inte bryr sig om det var fusk.

Skillnaden mellan låtarna är att Stefania låter faktiskt hyfsat bra jämfört med israel.
2025-05-22, 00:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf

Delvis så tror jag folk röstade på den eftersom de tyckte den var bra. Rent musikaliskt så hade den högre kvalitet än exempelvis den svenska akten. Så någon lögn är det då rakt inte.

Du måste väl kunna respektera hur folket har röstat? Bara för att folk inte tycker som du gör så betyder det väl inte att det måste vara fel och fusk.
2025-05-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Delvis så tror jag folk röstade på den eftersom de tyckte den var bra. Rent musikaliskt så hade den högre kvalitet än exempelvis den svenska akten. Så någon lögn är det då rakt inte.

Du måste väl kunna respektera hur folket har röstat? Bara för att folk inte tycker som du gör så betyder det väl inte att det måste vara fel och fusk.

Hmm, tror intr det kalkryggar.
som sagt, låten har lika mycket streams som vissa låtar som inte ens kom till finalen.
2025-05-22, 00:39
Medlem
BallaKlavas avatar
Media hoppas du bryr dig. Alla vet att det är total-korrupt.
2025-05-22, 01:41
Medlem
TweentyFives avatar
Är 1000 procent säker de fuskade, det finns en tydligt klipp på israels föredetta premiär ministern neftalli där han berättar till ett gäng zionister på ett möte hur de ska kunna göra för att ändra artiklar på wikipedia för att ge de mer zionistisk/israelsk vänlig sida. Allt annat som kritiserar israel ska ändras.

Efter sett den klippet, allt jag har hört dessa jävlar göra är sant.
2025-05-22, 01:53
Medlem
Israel har grymt stöd av folket i EU.

Det är bara proffstyckare som tror annat. Precis som med SD så mååååste det vara fusk i era små hjärnor 🤣
2025-05-22, 01:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Israel har grymt stöd av folket i EU.

Det är bara proffstyckare som tror annat. Precis som med SD så mååååste det vara fusk i era små hjärnor 🤣

Vad är egentligen siffrorna på hur många som brys sig om skiten? Själv bryr jag mig noll. Men det verkar när man pratar med kollegor som om det finns ett visst engagemang? Men det måste vara en utdöende kundkrets? Vem vill lyssna på dålig musik?
2025-05-22, 03:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Men ni fattar ju ingenting, ni som tror det är fusk.

Hela jävla Eurovision är ett stort jävla fusk, inte minst rösterna från jurymedlemmar, som nästan alltid kompis-röstar på "grannar" och andra de tycker om.

Eurovision har inte med musik att göra längre, det är nästan bara politik.

Av samma anledning får vi följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Att Israel får 12 poäng från tittarna i 13 länder men samtidigt noll från samtliga jurygrupper är så statistiskt osannolikt att det rimligen borde väcka frågor, oavsett ståndpunkt.

Det är inte alls osannolikt, med tanke på att jurymedlemmar dels:

1. är vänsterfolk som är emot judar och Israel
2. dels kompis-röstar
3. inte bryr sig om musiken överhuvudtaget

Och då kan det gå PRECIS så här.

Samtidigt är Europas befolkning så in i helvete trötta på det numera förstörda Europa och all jävla vänsterpatrask, att de missnöjesröstar på värdelösa låtar som den från Israel, enbart för att säga "FUCK YOU!" till de som är emot Israel.

DET HELA HANDLAR OM POLITIK! Så detta är vare sig osannolikt eller fusk. Utan helt i enlighet med hur det ser ut i Europa idag. Ni som tror att detta är fusk är ju helt jävla hjärntvättade, och ni är dessutom vänsterblivna, för att inte säga även efterblivna, något som förvisso inte behöver nämnas då det är underförstått - vänsterblivna är nämligen efterblivna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in