2025-05-21, 23:14
Medlem
Tack! Nej, du är verkligen inte ensam. Fruktansvärt.

Vet du om ”problemen” H sökte akut för var alkoholmissbruket eller något annat? Var det alkoholproblematiken som var orsaken till att soc hämtade barnen? Det finns hittills inga uppgifter om att H tidigare skulle ha haft psykossjukdom eller psykotiska symtom, har du någon annan information?

Citat:
Ursprungligen postat av Herremingod
Från VLT..

"Bland annat avslöjar Håkansson att det var ett barn som larmade polisen efter att den misstänka gärningsmannen ska ha försökt mörda sin exfru, en 38-årig kvinna, på Rönnby.

– Vi får ett larm om en pågående misshandel, ett barn ringer in att pappa håller på att knivhugga mamma, berättar han på mötet.

- Vi begriper ju att de är i relation eftersom ett barn ringer och det är förmodligen tack var det som den här personen överlever, säger polischefen."

Fyfan vad tragiskt! Är det bara jag som har jävligt svårt att sympatisera med H oavsett psykos osv? Är ingen manshatare överhuvudtaget, men det är för sjukt gjort att göra detta framför sina egna barn också. Hoppas han straffas med samma medicin - behandla andra som du vill bli behandlad själv...
Citera
2025-05-21, 23:19
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
(.............)
Enligt min uppfattning talar det mer för ASP/psykopatiska tendenser(........).

Att blanda en viss mängd psykofarmaka med alkohol ger ju lätt minnesbortfall och många psykofarmaka kan framkalla aggressivitet och även tankar på självmord och psykosliknande tillstånd, att exempelvis ha en teori(psykos) om att sin fru eller man är illojal fast den kanske inte är det av den grad som finns i den pågående tänkta teorin( psykosen).
Citera
2025-05-21, 23:30
Medlem
Citat:

Vet du om ”problemen” H sökte akut för var alkoholmissbruket eller något annat? Var det alkoholproblematiken som var orsaken till att soc hämtade barnen? Det finns hittills inga uppgifter om att H tidigare skulle ha haft psykossjukdom eller psykotiska symtom, har du någon annan information?

Vad hade han gjort med barnen om han dödat mamman? Det vet man inte!
Citera
2025-05-21, 23:33
Medlem
[quote=Fatsuite-00|91962940]

Ja, tyvärr arbetar ju människor inom psykiatrin. En händelse som denna är otroligt svår att förutse. Det jag skriver är att det är extremt osannolikt att han var psykotisk när han sökte, om utfallet blev att han inte blev inlagd, förutsett att han ville bli inlagd.

Då återstår antisocial personlighetsstörning/psykopati. Alkohol i kombination med en tydlig utlösande händelse (barnen) talar än mer för det.

Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Det är absolut ingen självklarhet idag att du får hjälp trots att du söker den. Finns flera faktorer som spelar in, bl.a resurser, kompetens m.m. Nu vet jag inte alls om det stämmer att H sökt hjälp, det kan vara en trådsanning, men hursom så är det INTE enkelt att få hjälp, definitivt inte att bli inlagd. Finns en del tragiska fall där psykiatrin släppt hem folk och så har antingen mord eller suicid skett väldigt nära inpå avvisandet. Så det bör du inte ta för givet
Citera
2025-05-21, 23:46
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
(............) men det är för sjukt gjort att göra detta framför sina egna barn också.(......)

Han hade troligtvis blackout/ minnesbortfall, han var inte där i sitt medvetande.
Citera
2025-05-21, 23:46
Medlem
Citat:
Från VLT..

"Bland annat avslöjar Håkansson att det var ett barn som larmade polisen efter att den misstänka gärningsmannen ska ha försökt mörda sin exfru, en 38-årig kvinna, på Rönnby.

– Vi får ett larm om en pågående misshandel, ett barn ringer in att pappa håller på att knivhugga mamma, berättar han på mötet.

- Vi begriper ju att de är i relation eftersom ett barn ringer och det är förmodligen tack var det som den här personen överlever, säger polischefen."

Fyfan vad tragiskt! Är det bara jag som har jävligt svårt att sympatisera med H oavsett psykos osv? Är ingen manshatare överhuvudtaget, men det är för sjukt gjort att göra detta framför sina egna barn också. Hoppas han straffas med samma medicin - behandla andra som du vill bli behandlad själv...

Nej, alla normala människor har såklart svårt att sympatisera med detta kräket med enormt våldskapital, som mördat en försvarslös kvinna och försökt mörda ytterligare en, framför deras gemensamma barn.
Det är bara Sveriges samlade incelkår som sitter och ojjar sig över "den stackars mördaren". Till och med h själv hade vett på att försöka ta bort sig själv efter dessa bestialiska handlingar men här sitter folk och sympatiserar med dessa vidriga mord. Fy fan!
Citera
2025-05-21, 23:47
Medlem
Citat:
Här kommer mer intressant information från folk som har god kontakt med Henrik eller känner nära anhöriga.

Det jag skrivit innan är jag också väldigt säker på pga mina källor, även om det alltid finns användare här som ska försöka racka ner på allt som skrivs, bara för att det finns vissa som sprider flaska rykten här.

Men alltså hade Henrik på onsdagen eller torsdagen (osäker på vilken av dagarna) försökt bli inlagd på psyk pga sina problem, självmant, men nekades. Sen händer alltså det där på fredagen. Undrar hur dom som nekade honom det känner nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Fatsuite-00
Jag tycker mig att plöjt varje tråd och sida men måste helt ha missat informationen om att han blev körd till psykakuten. När var det, på torsdagen eller vid annat tillfälle? Vet man det, dvs att det finns källa på det, eller är det ett antagande eller?

Se inlägget ovan. Att H blev körd in är bara min gissning, utifrån att soc var inkopplade och uppgifterna om alkoholmissbruk.
Citera
2025-05-21, 23:52
Avslutad
Citat:

Jag är inte så nära att jag vet exakt varför då jag hört olika saker som han haft problem med, men det jag tycker låter rimligast utifrån det jag hört är alkoholproblemen och att han kämpade med psykisk ohälsa efter separationen från J, Henrik var allt annat än stabil sista månaderna kan man slå fast i alla fall.

Det jag vet från nära källor är i alla fall att Henrik själv försökt få hjälp för sina besvär dagarna innan fredagen, men inte blivit mottagen (vilket är jävligt synd).
Det jag också vet är att barnen blev hämtade på onsdagen/torsdagen från H.

Det blev nog för mycket tyvärr, barnen var det enda han verkligen älskade i slutet som jag förstått det, och blir man av med vårdnaden när man är i hans tillstånd...
Citera
2025-05-21, 23:53
Medlem
Aha, du menar så! Då är jag med och håller med dig om att han inte lär ha haft en pågående akut psykos vid det eventuella söktillfället. Det hade varit uppenbart och han hade inte släppts hem med en psykos, nej. Dock skulle han kunna ha mått såpass dåligt och varit hjälpsökande men blev hemsläppt och saker och ting eskalerade och han gick in i en psykos efter att ha släppts hem. Det har ju tyvärr hänt andra förr.

Vet vi att han drack alkohol? Är lite nyfiken på vad i detta som talar för antisocial personlighetsstörning/psykopati? Jag får inga sådana vibbar alls.

Citat:

Ja, tyvärr arbetar ju människor inom psykiatrin. En händelse som denna är otroligt svår att förutse. Det jag skriver är att det är extremt osannolikt att han var psykotisk när han sökte, om utfallet blev att han inte blev inlagd, förutsett att han ville bli inlagd.

Då återstår antisocial personlighetsstörning/psykopati. Alkohol i kombination med en tydlig utlösande händelse (barnen) talar än mer för det.
Citera
2025-05-21, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan

Vet vi att han drack alkohol? Är lite nyfiken på vad i detta som talar för antisocial personlighetsstörning/psykopati? Jag får inga sådana vibbar alls.
Vill inte spekulera vad för personlighetsstörning osv han haft. Men att han drack alkohol och hade problem med det är en sak som är säker.
Citera
2025-05-22, 00:07
Medlem
Ja, du säger att det är en sak som är säker. Men du kommer också med påståenden som känns så osannolika att det blir svårt att ta det för en sanning, tyvärr. Det räcker liksom inte att säga "en nära källa".

Citat:
Vill inte spekulera vad för personlighetsstörning osv han haft. Men att han drack alkohol och hade problem med det är en sak som är säker.
Citera
2025-05-22, 00:54
Medlem
Citat:
Jag är inte så nära att jag vet exakt varför då jag hört olika saker som han haft problem med, men det jag tycker låter rimligast utifrån det jag hört är alkoholproblemen och att han kämpade med psykisk ohälsa efter separationen från J, Henrik var allt annat än stabil sista månaderna kan man slå fast i alla fall.

Det jag vet från nära källor är i alla fall att Henrik själv försökt få hjälp för sina besvär dagarna innan fredagen, men inte blivit mottagen (vilket är jävligt synd).
Det jag också vet är att barnen blev hämtade på onsdagen/torsdagen från H.

Det blev nog för mycket tyvärr, barnen var det enda han verkligen älskade i slutet som jag förstått det, och blir man av med vårdnaden när man är i hans tillstånd...
Börjar bli lite mycket nu " jag har hört ", " nära källor " osv...

Så att H mist vårdnaden om sina barn vore önskvärt att du presenterade ett domslut från rätten, tack.

( Sprids en massa förbannade rykten i tråden har jag märkt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in