2025-05-21, 20:42
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Varför ska Sydafrikas President hållas ansvarig av Trump för osmakligheten i en oppositionell politikers diverse utspel, i det här fallet en välkänd sång/ramsa som är sprungen ur anti-apartheidrörelsen på 80 talet, och vars framförande dessutom så pass sent som 2022 befunnits av domstol att omfattas av yttrandefriheten?

Trump och hans fullkomligt bisarra påhopp, utspel och allmänna idioti oavsett om det gäller bemötandet av andra nationers statschefer eller osammanhängande, hatfyllda tweets mitt i natten om Bruce Springsteen (!) skämmer ut USA mer och mer för varje dag som går.

Det är inte konstigt att resten av världen i ökande takt vänder sig bort från det uppenbart moraliskt bankrutta USA dvs som väljer den där idioten till President inte en, utan två gånger.
Okej du tycker det är osmakligt att sjunga om att döda vita men acceptabelt. Jag tror inte de tiotusentals vita i sydafrika tycker det är så nice.

Trump tycker inte det är okej och därför han lyfter frågan med högsta ledaren för landet.
Citera
2025-05-21, 20:46
Medlem
knashs avatar
Citat:
Vad Sydafrikanska domstolar beslutar om i fråga om vad som är yttrandefrihet eller ej är upp till Sydafrikanerna att bestämma om de tycker är OK eller inte. Det är dom som kan göra något åt det om de inte håller med.

Personligen tycker jag att det är osmakligt, precis som jag skrev. Like osmakligt som att se MAGA-pack med hakkorsflaggor ute på Amerikanska gator, eller inför rullande kameror skrikande att de vill hänga Vicepresidenten men även där gäller yttrandefriheten enligt Amerikansk lag.
Det är alltså den här mannen vi snackar om:

https://www.youtube.com/shorts/UUCU9I2men4
Citera
2025-05-21, 20:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Okej du tycker det är osmakligt att sjunga om att döda vita men acceptabelt. Jag tror inte de tiotusentals vita i sydafrika tycker det är så nice.

Det tycker dom dvs vita i Sydafrika säkert inte. Däremot borde de vara ganska vana vid det här laget, då den där ramsan/sången är välkänd för var enda Sydafrikan de senaste 40+ åren.

Vad gäller Trump så kan han börja med att städa framför egen dörr så kanske han skulle ha någon som helst trovärdighet med sina pinsamma försök till uppläxning, men det lär ju aldrig hända.
Citera
2025-05-21, 20:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det är alltså den här mannen vi snackar om:

https://www.youtube.com/shorts/UUCU9I2men4

Ett jävla svin förmodligen men än en gång, varför ska Sydafrikas President personligen avkrävas ansvar av Trump för vad en oppositionspolitiker för ett extremt parti med mindre än 10% väljarstöd i parlamentet gör och säger? Särskilt eftersom han uppenbarligen håller sig inom lagens gränser?
Senast redigerad av DaEzz 2025-05-21 kl. 20:58.
Citera
2025-05-21, 20:59
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Kul att de får något för pengarna de betalat för värdelösa coins haha
Jag vet inte hur den lagen lyder, men hur skulle det kunna vara olagligt kampanjstöd att artister får betalt??
Fick de miljoner för uppträdandet eller för politisk aktivism är knäckfrågan.
Står det i lagen att artister inte skulle få säga sin åsikt?
Citera
2025-05-21, 21:01
Medlem
knashs avatar
Citat:
Det tycker dom dvs vita i Sydafrika säkert inte. Däremot borde de vara ganska vana vid det här laget, då den där ramsan/sången är välkänd för var enda Sydafrikan de senaste 40+ åren.

Vad gäller Trump så kan han börja med att städa framför egen dörr så kanske han skulle ha någon som helst trovärdighet med sina pinsamma försök till uppläxning, men det lär ju aldrig hända.
Jaha det är okej för de har vants sig.
Om du syftar på white front eller vad de hette som marscherade med hakkorsflaggor så kan jag säga dig, de är inte riktiga Maga.
Citera
2025-05-21, 21:11
Medlem
knashs avatar
Citat:
Nej det har ingen påstått. Men det står i lagen för presidentkampanjer att man inte får köpa stöd av personer för att locka väljare.
Citera
2025-05-21, 21:15
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ett jävla svin förmodligen men än en gång, varför ska Sydafrikas President personligen avkrävas ansvar av Trump för vad en oppositionspolitiker för ett extremt parti med mindre än 10% väljarstöd i parlamentet gör och säger? Särskilt eftersom han uppenbarligen håller sig inom lagens gränser?
För han är president som styr landet! Vet du någon annan som kan påverka mer?

Sen tror jag Trump visade videon för när de första sydafrikanska flyktningar kom till Usa förra veckan så stod det i massmedia att hotet mot vita är en myt.... PR-geniet Trump vet hur man får världens blickar där han vill ha dem.
Citera
2025-05-21, 21:36
Medlem
Citat:
Citat:
Nej det har ingen påstått. Men det står i lagen för presidentkampanjer att man inte får köpa stöd av personer för att locka väljare.
Lustigt att sådant kommer från Trumpsidan som har betalat för RÖSTER...

Och vad säger lagen om artisten får betalt för uppträdanden
och artister dessutom säger saker den tycker UTAN att få betalt för det?
Citera
2025-05-21, 21:49
Medlem
knashs avatar
Citat:
Lustigt att sådant kommer från Trumpsidan som har betalat för RÖSTER...

Och vad säger lagen om artisten får betalt för uppträdanden
och artister dessutom säger saker den tycker UTAN att få betalt för det?
Finns det något rättsfall om Trumpsidan som köpt röster? Informera isåfall.
Kampanjer får betala för uppträdanden men inte för "endorsment". Artister får tycka vad utan att ta betalt. Men de får inte bli köpta för att säga det de säger. Det blir oärligt liksom.
Citera
2025-05-21, 22:11
Medlem
Citat:
Finns det något rättsfall om Trumpsidan som köpt röster? Informera isåfall.
Kampanjer får betala för uppträdanden men inte för "endorsment". Artister får tycka vad utan att ta betalt. Men de får inte bli köpta för att säga det de säger. Det blir oärligt liksom.
Det trodde jag var allmänt känt. Musk erbjöd pengar vid två olika fall. (Jag har inte memorerat några detaljer om det, svårt att komma ihåg allt, eftersom Trumpgänget gör så mycket tok...

Musk har t o m blivit stämd för att inte betalt/betalt mindre än utlovat för röster och röstvärvning.
Det finns länk till det här i någon av Trumptrådarna.
Citera
2025-05-22, 05:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det trodde jag var allmänt känt. Musk erbjöd pengar vid två olika fall. (Jag har inte memorerat några detaljer om det, svårt att komma ihåg allt, eftersom Trumpgänget gör så mycket tok...

Musk har t o m blivit stämd för att inte betalt/betalt mindre än utlovat för röster och röstvärvning.
Det finns länk till det här i någon av Trumptrådarna.
Det är bra att musk inte betalat för de röster till donalds, för det kommer skapa en irritation i de egna leden mot donalds och mot musk och mot republikanerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in