Jag läste detta: "gått till fysiskt angrepp mot en tjänsteperson anställd hos Vänsterpartiet."
Tjänsteperson?
Ingen från V.
Citat:
Enligt V:s kanslichef Marie Antman har parlamentarikern, som representerar ett annat parti, gått till fysiskt angrepp mot en tjänsteperson anställd hos V.
Dessa sitter i parlamentet idag. Vem kan det handla om?
Här är en lista över de 21 svenska EU-parlamentarikerna för mandatperioden 2024–2029, baserad på information från Europaportalen och andra källor, med deras partibeteckningar:
Socialdemokraterna (S) – 5 ledamöter:
- Heléne Fritzon
- Johan Danielsson
- Evin Incir
- Adnan Dibrani
- Sofie Eriksson
Moderaterna (M) – 4 ledamöter:
- Tomas Tobé
- Jessica Polfjärd
- Jörgen Warborn
- Arba Kokalari
Sverigedemokraterna (SD) – 3 ledamöter:
- Charlie Weimers
- Beatrice Timgren
- Dick Erixon
Får mig att mer tänka på kvinnor med vassa naglar. Riktiga karlar brukar väl slå en vänsterjabb följt av en snabb höger och sedan är det nattinatti men nu vet jag ju inte hur många riktiga karlar som sitter i parlamentet.
Lite nya och fräscha namn från det senaste valet:
(Producerat av AI)
Här är en översikt över de svenska ledamöterna i EU-parlamentet, fördelade på partier:
- Socialdemokraterna (S): Heléne Fritzon, Johan Danielsson, Evin Incir, Adnan Dibrani, Sofie Eriksson
- Moderaterna (M): Tomas Tobé, Jessica Polfjärd, Jörgen Warborn, Arba Kokalari
- Miljöpartiet (MP): Alice Bah Kuhnke, Pär Holmgren, Isabella Lövin
- Sverigedemokraterna (SD): Charlie Weimers, Beatrice Timgren, Dick Erixon
- Vänsterpartiet (V): Jonas Sjöstedt, Hanna Gedin
- Centerpartiet (C): Emma Wiesner, Abir Al-Sahlani
- Kristdemokraterna (KD): Alice Teodorescu Måwe
- Liberalerna (L): Karin Karlsbro
Dessa ledamöter valdes i EU-valet den 9 juni 2024 och representerar Sverige i Europaparlamentet under en mandatperiod på fem år.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!