2025-05-19, 21:19
Avstängd
Fitt-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Lyckades du sluta röka då?
Ja jag började snusa istället
Citera
2025-05-19, 21:21
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Har testat snus men fortsatte röka ändå.

Varför tror du att en spray kommer hjälpa dig då?

I slutändan krävs det ett beslut från din sida för att sluta röka. Du kommer inte runt det.

Det finns en riktigt bra bok som kommer att få dig att sluta bara du läser hela boken. Jag garanterar att det fungerar. Men du måste läsa hela boken från början till slut.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_...o_Stop_Smoking
Citera
2025-05-19, 21:34
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Varför tror du att en spray kommer hjälpa dig då?

I slutändan krävs det ett beslut från din sida för att sluta röka. Du kommer inte runt det.

Det finns en riktigt bra bok som kommer att få dig att sluta bara du läser hela boken. Jag garanterar att det fungerar. Men du måste läsa hela boken från början till slut.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_...o_Stop_Smoking
Har testat tuggummi och plåster utan resultat och började därför kika på sprayen. Du har helt rätt i att utan viljestyrka så är det såklart lönlöst.

Tack skall du ha för boktipset! Jag skall helt klart läsa den,från början till slut.
Citera
2025-05-19, 21:35
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Ja jag började snusa istället
Grymt,då skonar du dina lungor i alla fall.
Citera
2025-05-19, 22:17
Medlem
Europes avatar
Ja, jag använde det i början när jag slutade, tillsammans med nikotintabletter och snus, för att sedan efter den värsta abstinensperioden gå över till enbart portionssnus. Ett halvår efter ett jag slutade röka slutade jag med snuset (och alla andra nikotinpreparat) med hjälp av Zyban som jag fick utskrivet på recept. Det är snart sex år sedan jag slutade röka.

Edit: innan jag slutade röka gjorde jag ett par ”falska” rökstopp då jag var 2-3 veckor utan att röka, men började igen, så jag lyckades inte på första försöket.
Senast redigerad av Europe 2025-05-19 kl. 22:19.
Citera
2025-05-20, 00:30
Medlem
pn222jws avatar
Portionssnus är nog effektivast, sen försök bejaka den förbättrade lukt-doft- aromförmågan som följer. Att suga kan man efterlikna med exempelvis milkshake (sugrör). Dina lungor återhämtar sig efteråt.
Citera
2025-05-20, 01:03
Medlem
Vet inte med sprayen men Nicorette tuggummi var ganska dåligt för mitt tandkött, kändes nästan som att det var värre än att snusa.
Citera
2025-05-20, 02:44
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Jag är sugen på att sluta röka och undrar om någon har testat Nicorette spray?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter om så är fallet.
Ring https://www.slutarokalinjen.se/
Röken dödar.
Redan efter ett dygn är du nikotinfri, blodtrycket sjunker liksom pulsen så varför ladda på med mer?
jag slutade när jag var 30 år prexis men höll ju för fan på att istället bli beroende och manisk av båda spray, niotintuggumi och Ettan lös-snus.
Du får träna dig att styra bort tankarna..... "bara en enda jävla cigg kan väl för fan inte skada? Så djävla mycket jag rökt tidigare!!"
Citera
2025-05-20, 03:26
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Ring https://www.slutarokalinjen.se/
Röken dödar.
Redan efter ett dygn är du nikotinfri, blodtrycket sjunker liksom pulsen så varför ladda på med mer?
jag slutade när jag var 30 år prexis men höll ju för fan på att istället bli beroende och manisk av båda spray, niotintuggumi och Ettan lös-snus.
Du får träna dig att styra bort tankarna..... "bara en enda jävla cigg kan väl för fan inte skada? Så djävla mycket jag rökt tidigare!!"
Bara tankar,tack för dem.
Citera
2025-05-20, 07:09
Medlem
citymormors avatar
Dumheter!
Du måste ju kicka beroendet av nikotin. Det går ju inte om du tillsätter nikotin med en annan produkt. Fattar ju vemsomhelst, Förstår inte varför så många köper dessa dyra produkter.

Cold Turkey är bäst, lidandet är värst första dagarna.
Citera
2025-05-20, 19:33
Medlem
0.1s avatar
Snusa sånt där barn"snus" istället
Citera
2025-05-21, 17:18
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Dumheter!
Du måste ju kicka beroendet av nikotin. Det går ju inte om du tillsätter nikotin med en annan produkt. Fattar ju vemsomhelst, Förstår inte varför så många köper dessa dyra produkter.

Cold Turkey är bäst, lidandet är värst första dagarna.
Du har en poäng i det du skriver.Ha du slutat röka?

Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Snusa sånt där barn"snus" istället
Nej nej,inget barn snus till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här