2025-05-19, 20:19
Medlem
VetusSpirituss avatar
Jag är sugen på att sluta röka och undrar om någon har testat Nicorette spray?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter om så är fallet.
Citera
2025-05-19, 20:22
Bannlyst
Vad fan har det tagit åt dig? Du ska gå från att röka till att gå till något ännu bögigare än att vapea? Nicorette spray, fan det dummaste jag hört, vad är det ens för jävla skit? Nån spray med nikotin i eller? Låter riktigt händigt, man slipper ju lukta illa
Citera
2025-05-19, 20:38
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Vad fan har det tagit åt dig? Du ska gå från att röka till att gå till något ännu bögigare än att vapea? Nicorette spray, fan det dummaste jag hört, vad är det ens för jävla skit? Nån spray med nikotin i eller? Låter riktigt händigt, man slipper ju lukta illa
Jepp,det är en spray med nikotin i som enligt utsago skall hjälpa folk sluta röka. Är aningen skeptisk,därav tråden.
Citera
2025-05-19, 20:41
Avstängd
Vill du sluta med ditt beroende eller slippa lukta bajs, det är frågan.

Annars kan du väl börja snusa? Något trevligare än att lukta bajjamajja hela tiden förutom i käften.

Sprayen kommer inte göra susen vad jag hört, då bögar som röker likt dig saknar att ha saker i munnen. Isåfall prova med nån slags pinne i käften på dagarna!?
Citera
2025-05-19, 20:45
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Jag är sugen på att sluta röka och undrar om någon har testat Nicorette spray?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter om så är fallet.

Jag sitter i litet samma planer som dig för att vara ärlig. Rökningen börjar kännas i lungorna om mornarna och det börjar bli dags helt enkelt.
Har du snackat med Vårdcentralen? Min lokala vårdcentral är på mig som FAN att jag ska sluta röka (dom e gulliga och asbra så det är som ett bli tillsagd på skarpen av sin morsa eller nåt inget ont om dom). MEN dom sa också att det fanns sluta rök-stöd och anade jag (vet inte, bara "ana") att det fanns nicorette spray och liknande att få gratis eller till nedsatt pris den vägen.

Det är tungt det där med att sluta röka cigaretter - om sommaren vill man ju så gärna ha en cigarette extra, men samtidigt så känner man ju inga lukter när alla växter och blommor verkligen står och prunkar.

Oberoende - hejjar på dig!
Citera
2025-05-19, 20:50
Medlem
StoreSvartes avatar
Nicorette är ju bara extremt dyrt skräp. Ett totalt bedrägeri. En bättre lösning är att köpa en dosa helvitt starkt snus som Zyn och använd det istället.
Citera
2025-05-19, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Nicorette är ju bara extremt dyrt skräp. Ett totalt bedrägeri. En bättre lösning är att köpa en dosa helvitt starkt snus som Zyn och använd det istället.
Nicorette tuggummin med fruktsmak är svingoda, jag är 24st 4mg på raken, typ 3 i taget, tuggade inte så länge innan jag tog 3 nya så jag fick nog inte i mig så mycket nikotin, men gott var det, och jävligt dyrt
Citera
2025-05-19, 21:09
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag sitter i litet samma planer som dig för att vara ärlig. Rökningen börjar kännas i lungorna om mornarna och det börjar bli dags helt enkelt.
Har du snackat med Vårdcentralen? Min lokala vårdcentral är på mig som FAN att jag ska sluta röka (dom e gulliga och asbra så det är som ett bli tillsagd på skarpen av sin morsa eller nåt inget ont om dom). MEN dom sa också att det fanns sluta rök-stöd och anade jag (vet inte, bara "ana") att det fanns nicorette spray och liknande att få gratis eller till nedsatt pris den vägen.

Det är tungt det där med att sluta röka cigaretter - om sommaren vill man ju så gärna ha en cigarette extra, men samtidigt så känner man ju inga lukter när alla växter och blommor verkligen står och prunkar.

Oberoende - hejjar på dig!
Hade faktiskt ingen aning om att vårdcentralen kan hjälpa till så tack för tipset.
Ja, jag känner precis som du att det tar lite emot att sluta nu på sommaren när det är så mysigt att sitta ute. Samtidigt får jag ångest av att tänka på hur länge jag har rökt och känner att det är hög tid.

Och i ärlighetens namn har jag aldrig gjort ett seriöst försök att sluta. Har flertalet kompisar som bara har slutat rakt av men det känns ganska omöjligt för min del.

Tack så mycket och jag hoppas även du blir rökfri en dag.
Citera
2025-05-19, 21:11
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vill du sluta med ditt beroende eller slippa lukta bajs, det är frågan.

Annars kan du väl börja snusa? Något trevligare än att lukta bajjamajja hela tiden förutom i käften.

Sprayen kommer inte göra susen vad jag hört, då bögar som röker likt dig saknar att ha saker i munnen. Isåfall prova med nån slags pinne i käften på dagarna!?
Jag vill helt klart sluta för att skona mina lungor och min kropp helt enkelt. Har testat att gå över till snus men det slutade med att jag gjorde både och,så det var ingen hit.
Citera
2025-05-19, 21:12
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Nicorette tuggummin med fruktsmak är svingoda, jag är 24st 4mg på raken, typ 3 i taget, tuggade inte så länge innan jag tog 3 nya så jag fick nog inte i mig så mycket nikotin, men gott var det, och jävligt dyrt
Lyckades du sluta röka då?
Citera
2025-05-19, 21:13
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Har testat snus men fortsatte röka ändå.
Citera
2025-05-19, 21:15
Medlem
Sereenas avatar
Att byta till nikotinprodukter tex Nicorette gör inte ett skit mot beroendet och är bara dyrt, den enda som var ens i närheten av vettig var inhalatorn, och den har dom slutat med..

Bättre att byta till nån variant av rökfri inhalator.

Jag drog ned till 2 cigg om dagen i ca 1 år efter att ha rökt 10+ cigg om dagen i 7 år, sedan slutade jag helt efter det (cold turkey), klättrade efter väggarna i ca 1 mån, och kände suget vid dom tillfällen jag normalt tog en cigg (morgonen, efter maten mm) i ca ett år efter det.
Senast redigerad av Sereena 2025-05-19 kl. 21:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in