2025-05-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Mycket snack om frihet hit och dit. Var går gränsen till frihet då?
Ska du vara tillåten att göra vad som helst som är skadligt. Ska du vara tillåten att mörda folk utan att bli bestraffad för det och gömma dig under täckmanteln "frihet".

Det är ett totalt moraliskt förfall att porr och prostitution ens är lagligt att sälja och köpa. Det bara skadar människan och bidrar inte med ett dugg.

Frihet sträcker sig inte till att inskränka på någon annans frihet. Det torde vara uppenbart?

Det hade varit bättre om du gjort ett exempel som att köra i 300km/h, äga bomber eller liknande då det handlingen i sig inte inskränker någon annans frihet.
Citera
2025-05-21, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Säger den som spyr höger och vänster som en demon på sina medmänniskor och söker full kontroll av allt de gör och säger?

Svara på frågorna istället, de är inte ens svåra frågor. Har du ingen illvillig tanke bakom skiten du kläcker ur dig så är det ju bara att säga hur du tänker..

Men vågar du? "Demonen"...

Eller är du bara ute efter att spy ut ditt hat och dina känslor.

Tycker att det låter som det!

Du har inte gett en enda anledning till varför sånt här ska vara tillåtet annat än pga ditt favoritord "frihet".

Djävulen har ett hårt grepp kring dig, och det är bara du själv som kan ta dig ur det.
Citera
Avslutad
Jag köper om man hade gjort det för att rädda tjejerna ifrån sig själva. Att göra misstag som dom kanske ångrar senare. Men då är det försent.

Men det här är ju för att straffa männen? Och eventuellt minska tjejernas inkomst. Eftersom man betalar väl mer för videos eller bilder som uppfyller ens önskemål än något random fittflash.

Det är lika med prostitutionen lagligt att sälja - olagligt att köpa. Jag förstår inte logiken.

Ska det göra någon som helst nytta så förbjud ifrån båda hållen annars blir det bara löjligt.

Porr kommer aldrig försvinna. Så låt det vara skulle jag säga. Men å andra sidan så drabbar det inte mig det minsta så jag skiter fullständigt i det. Men det verkar onödigt att lägga ner energi på en idiotisk lag.
Citera
Medlem
Citat:
Ska du vara tillåten att göra vad som helst som är skadligt. Ska du vara tillåten att mörda folk utan att bli bestraffad för det och gömma dig under täckmanteln "frihet".

Det är ett totalt moraliskt förfall att porr och prostitution ens är lagligt att sälja och köpa. Det bara skadar människan och bidrar inte med ett dugg.

Du måste ju vara rätt kraftigt efterbliven som jämför sex med att mörda folk!

Är du en sådan där jävla fjant som påstår att det ska vara sex enbart i en relation och där är det bara okej att porra sig?! Eller?

Att vara på OF, Fansly eller liknande plattformar är inte prostitution!
Vi gör det för att vi älskar att göra det och stör det dig så är det för att du aldrig får uppleva något liknande i ditt torra jävla moraliserande liv!
Citera
2025-05-21, 00:10
Medlem
olcadans avatar
Citat:

Vem blir mördad av att någon säljer nakenbilder på sig själv? Du får sluta se allt du ogillar som mord.
Citera
2025-05-21, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Frihet sträcker sig inte till att inskränka på någon annans frihet. Det torde vara uppenbart?

Det hade varit bättre om du gjort ett exempel som att köra i 300km/h, äga bomber eller liknande då det handlingen i sig inte inskränker någon annans frihet.

Varför inte? Varför drar du den gränsen där?
Klart jag måste få mörda om jag vill, det är ju frihet.

Men dina exempel är också bra. Ska vi vara fri att få göra allt vi vill?
Vad går gränsen för hur skadliga saker får vara?
Citera
2025-05-21, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KyleMilfHunter
Djävulen…
Du borde sitta inlåst någonstans..

Efter ha läst dina några av dina inlägg kan jag se att djävulen också har kopplat ett grepp runt dig.

Kommer inte slösa mer tid på dig.
Citera
2025-05-21, 00:16
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Du har inte gett en enda anledning till varför sånt här ska vara tillåtet annat än pga ditt favoritord "frihet".

Djävulen har ett hårt grepp kring dig, och det är bara du själv som kan ta dig ur det.

Haha, okej.. "Predikaren!"

Uppenbart att du inte klarar av att stå upp för dina poänger på annat än ett demoniskt sätt. Du vill kunna kontrollera vad alla andra gör med sina kroppar... Men klarar inte ens av att kontrollera dina känslor till dom eller ditt eget språk ens...

Jag förstår att det här väcker mycket känslor i dig men när man börjar bete sig så som du gör, säger det mycket om vem som djävulens fingrar uppe och inne i öronen..

Citat:
Du har inte gett en enda anledning till
Jag har gett dig två saker att fundera kring, men tydligen ville djävulen ha lite mer utan att ge någon någonting i gengäld? Vad ovanligt!
Senast redigerad av TedGaandie 2025-05-21 kl. 00:19.
Citera
2025-05-21, 00:18
Medlem
Citat:
Varför inte? Varför drar du den gränsen där?
Klart jag måste få mörda om jag vill, det är ju frihet.

Men dina exempel är också bra. Ska vi vara fri att få göra allt vi vill?
Vad går gränsen för hur skadliga saker får vara?

Din rätt till frihet negeras då den inskränker på en annan persons frihet. 1-1=0 typ.

Jag är ingen frihets-absolutist så jag kan bara svara för mig själv. Tycker generellt att Sverige har för strikta lagar och regler, framförallt när det gäller egendom. Dessutom anser jag att samhället är för rädd för att människor ska avlida och minimerar därför risker in absurdum.

Vad det gäller denna lagen säger jag vare sig bu eller bä.
Citera
2025-05-21, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Haha, okej.. "Predikaren!"

Uppenbart att du inte klarar av att stå upp för dina poänger på annat än ett demoniskt sätt. Du vill kunna kontrollera vad alla andra gör med sina kroppar... Men klarar inte ens av att kontrollera dina känslor till dom eller ditt eget språk ens...

Jag förstår att det här väcker mycket känslor i dig men när man börjar bete sig så som du gör, säger det mycket om vem som är i kontakt med djävulen.

Roligt när du snackar om språk, men i samma mening du använder du talspråk, när det de facto ska vara skriftspråk.

Du har inte svarat på några av mina frågor ännu. Jag vet redan var du står, och djävulen har greppet kring dig.

Vi släpper alla spärrar och blir en anarki. Lagar behövs inte, vi ska vara fria!
Citera
2025-05-21, 00:23
Medlem
ImStillCutes avatar
Tja det är väl bara att sälja 24 timmars medlemskap till en viss kanal.
Med tillgång till chat och inspelat material. Knappas olagligt tänker jag.
Vad medlemmar gör sinsemellan kan knappast bli olagligt?
Citera
2025-05-21, 00:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Hur vet du att de inte utbildar sig samtidigt?
Hur vet du att de saknar självrespekt?
Är du deras förmyndare?
Har du övervägt att de helt enkelt drygar ut inkomsten på ett sått som de själva inte har några moraliska betänkligheter över?
Dessa horor har ingen självrespekt. Dom borde skaffa sig ett riktigt jobb och göra nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in