2025-05-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Finns inga bevis för att h skulle sökt vård dagarna innan, inte heller att han miste vårdnaden om barnen.

"Det är förjävligt ändå"
Båda de sakerna är sant. Om du inte vill tro det får du vänta tills om det kommer ut i media De som känner dem vet.
Citera
2025-05-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizzrrsss13
Eftersom DU inte känner någon av dem så ska jag förklara personligt för dig lilla gumman.
Sedan H och J blev ett par så har hon pressat honom att prestera, att han ska vara den som drog in pengarna till hushållet, detta var då INNAN hon började på banken.
Hon ber H hoppa och han svarar nästan: hur högt?
Med ”nästan” så menar jag att han ändå såg detta beteende och ville lämna ganska tidigt och var medveten om det men när man älskar någon så kan det vara svårt att bara lämna allt.
H gjorde allt J bad om, sa, önska och ville.
TROTS ATT H KANSKE INTE VILLE, HADE LUST, KUNDE eller ens va KAPABEL TILL, men han försökte trots all press.
Hon fick H att känna sig värdelös då han inte hade någon karriär från början då dem träffades då lagerarbete eller ens ett eget företag va tillags för J.
Plussa på att H skulle renovera EXAKT alla deras bostäder där dem bodde för att tjäna på det vid försäljning, jag vet om 4 projekt H fick göra, nästan själv!
Och med på det va det med 100% säkerhet annat hon pressa H på och klagade på det han egentligen ville göra och mådde bra av!

Tack för att du delar info, det ger en mer förståelse för situationen.
Citera
2025-05-20, 22:10
Medlem
Citat:
Eftersom DU inte känner någon av dem så ska jag förklara personligt för dig lilla gumman.
Sedan H och J blev ett par så har hon pressat honom att prestera, att han ska vara den som drog in pengarna till hushållet, detta var då INNAN hon började på banken.
Med ”nästan” så menar jag att han ändå såg detta beteende och ville lämna ganska tidigt och var medveten om det men när man älskar någon så kan det vara svårt att bara lämna allt.
TROTS ATT H KANSKE INTE VILLE, HADE LUST, KUNDE eller ens va KAPABEL TILL, men han försökte trots all press.
Hon fick H att känna sig värdelös då han inte hade någon karriär från början då dem träffades då lagerarbete eller ens ett eget företag va tillags för J.
Plussa på att H skulle renovera EXAKT alla deras bostäder där dem bodde för att tjäna på det vid försäljning, jag vet om 4 projekt H fick göra, nästan själv!
Och med på det va det med 100% säkerhet annat hon pressa H på och klagade på det han egentligen ville göra och mådde bra av!
Är inte de psykisk misshandel? Om inte så har du antagligen inte ens själv varit med om det och bör inte ens yttra dig.
Än en gång försvarar jag inte Henriks handlingar!
Och att J antagligen blivit attackerad och N misst livet och lämnat 3 barn efter sig är bara tragiskt och klart man blir ledsen.
Så dina kommentarer enligt mig e bara idiotiska om du inte läst det jag skrivit innan.

Det är självklart upp till H att då sätta ner foten, säga nej eller göra slut, låter som han var en sån där "snäll" kille, som till slut i passiv aggressiv ilska mördar en kvinna, eller ja han försökte mörda 2 st.

Är det inte fullständig psykos som kan förklaras med att han varit så sjuk att han inte visste vad han gjorde så kan man ju dra slutsatsen att han är en svag och värdelös jävel som borde ha stått upp för sig själv istället.
Citera
2025-05-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkensailorr
Det är självklart upp till H att då sätta ner foten, säga nej eller göra slut, låter som han var en sån där "snäll" kille, som till slut i passiv aggressiv ilska mördar en kvinna, eller ja han försökte mörda 2 st.

Är det inte fullständig psykos som kan förklaras med att han varit så sjuk att han inte visste vad han gjorde så kan man ju dra slutsatsen att han är en svag och värdelös jävel som borde ha stått upp för sig själv istället.

H kunde inte riktigt säga ifrån, samma sak som när folk frågade han om hjälp eller renovering eller egentligen om vad som helst och han va den första som ställde upp och satte andra före sig själv.
Jag tror eller rättare sagt vet att hade svårt att säga ifrån till J eller ens säga emot.
Citera
2025-05-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Skit i trollen. De 3 meetokärringarna är uppenbarligen beredda att gå över lik för att få kräkas ut sitt hat mot män. Ingen av dem kände Henrik, hans ex eller flickvän. Eller var med när denna tragedi begav sig. Låt dem fortsätta göra bort sig med sina pinsamma spekulationer och tramsiga försök att leka människokännare. Och tack för den information du delger oss. Med info från anhöriga och bekanta blir det lättare att kunna förstå bakgrund till vad som hänt.

Du har ingen info om status på Henrik och exet? Skadeläge etc?

J skrevs ut tidigare förra veckan, fortf skakad.
H är fortf på sjukhus under bevakning.
Ang själv medicinering så stämmer det, Henrik har tagit antidepressiva utan recept för att dämpa sin ångest och depression.
Jag vill bara ha inforn från FUPen för att se vad dem säger och för vad som egentligen hände.
Det är många spekulationer men jag tror många har delvis rätt i mycket men som sagt det ska bli intressant och se vad som står i FUPen.
Jag förstår att det finns många, VÄLDIGT många kvinnor här som yttrar sig och släpper loss på hat mot män men alla män är inte likadana och hur allt detta hände och blev är bara tragiskt.
Jag står inte bakom något av detta och berättar inte av egen erfarenhet eller bekantskap mot H eller J som en ursäkt att detta hände utan mer en inblick till vad som kan ha utlöst något som byggts upp under 15 års tid.
Men jag tycker inte man ska dömma någon misstänkt än förrän FUPen är ute.
Ännu en gång vill jag bara säga vila i frid N och jag hoppas innerligt att både H och J hämtar sig från det här så alla kan få rätsida och frid på denna tragiska händelse.
Mina tankar går också ut till barnen och kan inte ens förställa mig deras sorg.
Citera
2025-05-20, 23:23
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Är inte de psykisk misshandel? Om inte så har du antagligen inte ens själv varit med om det och bör inte ens yttra dig.
Och att J antagligen blivit attackerad och N misst livet och lämnat 3 barn efter sig är bara tragiskt och klart man blir ledsen.
Så dina kommentarer enligt mig e bara idiotiska om du inte läst det jag skrivit innan.

Citat:
Har inte du läst att jag kände dem båda?
Jag har sett, hört, varit med dem, umgåtts, varit i deras hem och vice versa!
Att pusha är en sak men det hon och han hade va inte hälsosamt.
Antingen är du helt pantad o chansar eller vill leka duktig och visa att du bryr dig!
Men jag antar att du bara är helt efter!
LÄS HELA TRÅDEN innan du kommenterar nästa gång.
Att fortsätta svara är bara lika dumt som dina idiot kommentarer.
Du tror inte Henke tog hand om barnen också? Du tror han renovera och inte hade andra planer eller saker han ville göra och lämnade J till att vara hemmafru?
Du e ju fan helt jävla bränd
Det spelar ingen roll hur situationen har varit. H har inte rätt för de och gå bananas. Han skulle ha lämnat eller sökt hjälp tidigare. Nu har han istället begått våldsdåd och valet är endast hans eget! Stackars alla barn som är inblandad i denna soppa!
Som jag skrev tidigare så finns det såklart bakomliggande orsak till att bägaren kanske rann över för H, men det gör honom inte till ett offer eller rätt att ta till våld! Det kommer bli spännande när fup kommer. Då kommer man få en ännu mer klarare bild av alltihopa.
Senast redigerad av Adrenaline976 2025-05-20 kl. 23:27.
Citera
2025-05-20, 23:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ang själv medicinering så stämmer det, Henrik har tagit antidepressiva utan recept för att dämpa sin ångest och depression.
Jag vill bara ha inforn från FUPen för att se vad dem säger och för vad som egentligen hände.
Det är många spekulationer men jag tror många har delvis rätt i mycket men som sagt det ska bli intressant och se vad som står i FUPen.
Jag förstår att det finns många, VÄLDIGT många kvinnor här som yttrar sig och släpper loss på hat mot män men alla män är inte likadana och hur allt detta hände och blev är bara tragiskt.
Jag står inte bakom något av detta och berättar inte av egen erfarenhet eller bekantskap mot H eller J som en ursäkt att detta hände utan mer en inblick till vad som kan ha utlöst något som byggts upp under 15 års tid.
Ännu en gång vill jag bara säga vila i frid N och jag hoppas innerligt att både H och J hämtar sig från det här så alla kan få rätsida och frid på denna tragiska händelse.

Jag håller med. Men undrar samtidigt om det är möjligt att helt repa sig och få frid efter något som detta.
Citera
2025-05-20, 23:45
Medlem
Citat:
Har inte du läst att jag kände dem båda?
Jag har sett, hört, varit med dem, umgåtts, varit i deras hem och vice versa!
Att pusha är en sak men det hon och han hade va inte hälsosamt.
Antingen är du helt pantad o chansar eller vill leka duktig och visa att du bryr dig!
Men jag antar att du bara är helt efter!
LÄS HELA TRÅDEN innan du kommenterar nästa gång.
Att fortsätta svara är bara lika dumt som dina idiot kommentarer.
Du tror inte Henke tog hand om barnen också? Du tror han renovera och inte hade andra planer eller saker han ville göra och lämnade J till att vara hemmafru?
Du e ju fan helt jävla bränd
Vem av dom var det som ville separera och varför?
Citera
2025-05-21, 00:53
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:

Tack för att du tog dig tid att förklara!
Det gör att bilden klarnar för oss som inte är bekant med H och J.
Senast redigerad av Hallonet11 2025-05-21 kl. 00:57.
Citera
2025-05-21, 00:59
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack

H kan ha tagit för många psykofarmaka för att kanske begå självmord, men fick blackout/ minnesfrånfall istället och de våldsamma händelserna skedde.

En minneslucka kan inte pågå eller komma igång. En minneslucka betyder att man inte har något minne efteråt. Inte att man inte är medveten om eller inte har kontroll på vad som händer under perioden man senare inte kommer ihåg. (..........)

En tidsperiod av en minneslucka/ blackout har en början och ett slut och därimellan kan några sekunders minnesbilder finnas att minnas efteråt när psykofarmakans påverkan minskat och minnesluckan avtagit.

Och eftersom man har minneslucka/blackout av psykofarmakan så har man inte kontroll och vet inte vad man gör och säger, och agerar på ett sätt man inte hade gjort utan minnesluckan/ blackouten av psykofarmakan.

Hur såg dina minnesluckor ut från psykofarmaka?
Senast redigerad av StartGenealogy 2025-05-21 kl. 01:02.
Citera
2025-05-21, 01:15
Medlem
Citat:

Nyfiken fråga, vad var det som gjorde att han slutade på Rindab och gick tillbaka till snickare på deltid?
Citera
2025-05-21, 02:05
Medlem
Citat:

Vill också flika in och tacka dig för infon du delger, på ett trovärdigt sätt. Det här fallet har både förbryllat och berört mig eftersom jag tidigt fick känslan av att något trasigt och tragiskt ligger bakom. Håller med och känner som dig att en inte bör döma innan FUP släpps. Jag är öppen för att det kan finnas många olika scenarion för vad som hänt, speciellt med tanke på att jag inte känner någon av de inblandade eller vet någonting om bakgrunder osv, även om jag tror mig ha en ganska klar bild vid det här laget. Hoppas som dig också att ALLA inblandade kan läka från detta tragiska, även om det nog inte är möjligt fullt ut.

Som sagt, tack. Dina inlägg, ffa de senaste, har lett till både insikter och reflektioner. I varje fall hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in