Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Man behöver inte känna någon av parterna. Det H har gjort talar för sig självt, han har begått våldsbrott mot flera personer.

OCH?!
har jag försvarat det?
Svarar du ja e du dummare än du kommenterar!
Hade du känt någon av dem så hade du haft insikt i deras liv vilket du absolut INTE har
Citera
2025-05-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Du har väl inte några "fakta" själv?

Saken är att du beskriver hur typiskt manliga förövare är. De riktigt störda med narcissistiska eller antisociala drag, kommer många gånger i förpackningen av att vara "offer". Ändå kan de plötsligt begå grova sexualbrott eller våldsdåd. De öever på att ansra ska se dem som ofarliga (det är så de får tag i offer och även att offren aldrig blir trodda på)

Du har aldrig hört om hackkycklingsförordningen? Att en pickar på en som pickar på den under osv.

De absolut farligaste männen, är de veka. De som istället för at agera som en normal människa och bli förbannad eller sätta gränser, sitter och fantiserar sina våldsfantasier och göder ett narcissistisk egos hemliga liv inombords. Menar hir kommer det sig att det nästan alltid är de som när de var små pojkar, satt hemma med föräldrarna eller var mobbade, utfrysta och saknade vänner- som blir förbrytare?

Du anser att din okunskap gör sina åsikter legitima som sanningen och sådana som dig har man hört många gånger. Ni som försvarar de absolut värsta förövarna för att de inte har horn och svans.

Det är alltid de kuvade männen som blir förbrytare.

En människa som ser andra människor ge sig på någon, är aldrig en bra människa och du som aldrig gjort något men "sett" saker, är uppenbart någon som också ger dig på människor som du anser att du får ge dig på för annars saknas något mycket väsentligt du förstår plutten... en förövare har alltid fler offer än ett. Det innebär att om hon öppet misshandlat honom psykiskt så har du också dett henne attackera barnen likadant och som förövare alltid gör, behandlat dem olika. Då har du gjort det utan att ingripa. Annars så kan det du sett varit ett offers svårigheter att hålla ihop inför andra människor pga utsattheten av att leva med en mycket sjuk människa som gör saker som faktiskt är väldigt svårt stt bära.

På samma vis som du påstår att han inte klarade av trycket till slut så kan en människa som är utsatt i en relation hela tiden gå och småpysa ut för att partnern är ett levande helvete som också förkläs i att den kväver och kväver och kväver. Inte klarar av något. Spelar martyr. Är besatt. Men också lika kapabel att själv gå runt och manipulera människor genom att spela offer som att kanske misshandla psykiskt, fysiskt och även sexuellt.

För ibland är det som så att någon som tvingas kvar, är arg. För förövare spelar spelar martyrer, psykiskt sjuka, de spela offer, de låtsas att de inte klarar av något osv också för att den andra ska stanna. Lite som med sjäkvmordshot eller hot om att de ska skada partnern eller andra. Även offerrollen, hjälplösheten osv är i många fall medvetna strategier för att någon ska stanna. Som hans påstådda hjärnhinneinflammation. En sådan chans att åka på det, för en person vars våld är att vara sjuk och hjälplös, skulle de aldrig strunta i.

Narcissister fejkar fysiska och psykiska sjukdomar för att man ska springa till dem och bli passupp, vårdare, plånbok eller vad som helst. "Om du inte tar hand om mig dör jag" "om du sätter gränser mot mig dör jag".

Du missar att han dessutom dödade sin nya flickvän och det tyder på direkt besatthet av exet mer än att hsn var fylld av raseri mot henne. Hans narcissistiska skada var inte djupare än hans besatthet. Även om det beror på ett traumaband till exet som förövare, så dödade han en helt annan person och det berättar väldigt mycket. Han "behöll" sitt ex. Han kan till och med ha mördat sin nya som straff mot exet. De kanske hade pratat bakom hans rygg alternativt så sa hon något som inte föll honom i smaken och han dödade henne som reaktion på att ha förlorat vårdnaden då han inte såg ett värde i henne utan hans känslor låg i exets händer. Vad han ville, dvs få tillbaka exet och leva med henne och barnen. Vårdnadstvisten kanske bara handlade om makt och straff för att hon inte gjorde som han ville, levde under samma tak som honom.

Lilla pojk/flickan eller vad du e.
Är du helt bränd?
Pratar du med dig själv eller skriver du till mig?
Du säger en sak men säger sedan emot dig själv.
Jag har barn själv, tror du jag e dum i huvudet och låter någon lägga ett finger på barn mitt framför mig?
Jag snackar om psykisk misshandel som pågått INTE fysisk, förstår du skillnaden gubben?
Dessutom har jag ALDRIG försvarat Henriks gärningar utan säger som alla andra att om det nu så var att det va han så ska han självklart låsas in men han e eller va misstänkt och jag väntar på FUPen som alla andra för att förstå hur allt kunde gå sjukt snett.
Citera
2025-05-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Insiktsfullt! Jag tror dock inte han behöll henne med mening, snarare att barnen på ngt sätt kom ivägen, kanske ställde sig emellan. Tror han gick full bärsärk, vem vet vart han var på väg härnäst... Rubriceringen är mordförsök.

Har skrivit om detta också, en försökte gå emellan H och J medans en sprang upp och ringde 112
Citera
2025-05-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizzrrsss13
Eftersom du läst allt jag skrivit så tycker jag du ska fortsätta göra det och LÄSA ALLT innan du svarar så kanske du förstår

Förklara för mig som om jag vore helt dum i huvudet då!
Hur har j "ANTAGLIGEN" misshandlat h? Att vilja att familjen ska ha ett fint hus att bo i och att vilja spendera mer tid tillsammans, som du ju tidigare nämnt, räknas nämnligen inte som misshandel.
Citera
2025-05-20, 16:47
Medlem
Citat:
Förklara för mig som om jag vore helt dum i huvudet då!
Hur har j "ANTAGLIGEN" misshandlat h? Att vilja att familjen ska ha ett fint hus att bo i och att vilja spendera mer tid tillsammans, som du ju tidigare nämnt, räknas nämnligen inte som misshandel.

Eftersom DU inte känner någon av dem så ska jag förklara personligt för dig lilla gumman.
Sedan H och J blev ett par så har hon pressat honom att prestera, att han ska vara den som drog in pengarna till hushållet, detta var då INNAN hon började på banken.
Hon ber H hoppa och han svarar nästan: hur högt?
Med ”nästan” så menar jag att han ändå såg detta beteende och ville lämna ganska tidigt och var medveten om det men när man älskar någon så kan det vara svårt att bara lämna allt.
H gjorde allt J bad om, sa, önska och ville.
TROTS ATT H KANSKE INTE VILLE, HADE LUST, KUNDE eller ens va KAPABEL TILL, men han försökte trots all press.
Hon fick H att känna sig värdelös då han inte hade någon karriär från början då dem träffades då lagerarbete eller ens ett eget företag va tillags för J.
Plussa på att H skulle renovera EXAKT alla deras bostäder där dem bodde för att tjäna på det vid försäljning, jag vet om 4 projekt H fick göra, nästan själv!
Och med på det va det med 100% säkerhet annat hon pressa H på och klagade på det han egentligen ville göra och mådde bra av!
Är inte de psykisk misshandel? Om inte så har du antagligen inte ens själv varit med om det och bör inte ens yttra dig.
Än en gång försvarar jag inte Henriks handlingar!
Och att J antagligen blivit attackerad och N misst livet och lämnat 3 barn efter sig är bara tragiskt och klart man blir ledsen.
Så dina kommentarer enligt mig e bara idiotiska om du inte läst det jag skrivit innan.
Citera
2025-05-20, 17:17
Medlem
Citat:
Eftersom DU inte känner någon av dem så ska jag förklara personligt för dig lilla gumman.
Sedan H och J blev ett par så har hon pressat honom att prestera, att han ska vara den som drog in pengarna till hushållet, detta var då INNAN hon började på banken.
Hon ber H hoppa och han svarar nästan: hur högt?
Med ”nästan” så menar jag att han ändå såg detta beteende och ville lämna ganska tidigt och var medveten om det men när man älskar någon så kan det vara svårt att bara lämna allt.
H gjorde allt J bad om, sa, önska och ville.
TROTS ATT H KANSKE INTE VILLE, HADE LUST, KUNDE eller ens va KAPABEL TILL, men han försökte trots all press.
Hon fick H att känna sig värdelös då han inte hade någon karriär från början då dem träffades då lagerarbete eller ens ett eget företag va tillags för J.
Plussa på att H skulle renovera EXAKT alla deras bostäder där dem bodde för att tjäna på det vid försäljning, jag vet om 4 projekt H fick göra, nästan själv!
Och med på det va det med 100% säkerhet annat hon pressa H på och klagade på det han egentligen ville göra och mådde bra av!
Är inte de psykisk misshandel? Om inte så har du antagligen inte ens själv varit med om det och bör inte ens yttra dig.
Än en gång försvarar jag inte Henriks handlingar!
Och att J antagligen blivit attackerad och N misst livet och lämnat 3 barn efter sig är bara tragiskt och klart man blir ledsen.
Så dina kommentarer enligt mig e bara idiotiska om du inte läst det jag skrivit innan.

Du verkar inte förstå att när en är tillsammans så pushar man varandra att vara sina bästa jag, att bli bättre, att vilja få det bättre tillsammans. Det är helt normalt att sträva efter ett bättre liv.

H var ju snickare, du tror inte att han sj tyckte att det var en bra ide att renovera upp hus? Det är ganska vanligt bland snickare att försöka tjäna pengar på det, speciellt om de inte har så många andra uppdrag. Det verkar ju snarare varit något han var stolt över och visade gladeligen upp på Facebook.

Vem tog föresten hand om barnen och la sitt arbetsliv på hyllan för familjen skull medans h renoverade och lekte med sin monsterbil? Fast du kanske inte tycker att uppfostra tre barn och ta hand om allt arbete som kommer med ett hem, förutom renovering, ens är arbete?!

Det finns olika sätt att se på relationen, men du har ju bestämt att h var ett offer, och idiotförklarar alla som inte köper din uppfattning, hur begränsad och ensidig den än är.

Och om du nu bevittnade denna fruktansvärda psykiska misshandeln under 15 långa år, varför sa du aldrig ifrån?
Senast redigerad av Lokalformaga 2025-05-20 kl. 17:29.
Citera
2025-05-20, 17:21
Medlem
Citat:
OCH?!
har jag försvarat det?
Svarar du ja e du dummare än du kommenterar!
Hade du känt någon av dem så hade du haft insikt i deras liv vilket du absolut INTE har
Det handlar om brott och straff, ett straff som utmäts för ett begånget brott! Är du med?
Vi behöver varken ha insikt eller förstå, det är domstolen som dömer .
Citera
2025-05-20, 17:30
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå att när en är tillsammans så pushar man varandra att vara sina bästa jag, att bli bättre, att vilja få det bättre tillsammans. Det är helt normalt att sträva efter ett bättre liv.

H var ju snickare, du tror inte att han sj tyckte att det var en bra ide att renovera upp hus? Det är ganska vanligt bland snickare att försöka tjäna pengar på det, speciellt om de inte har så många andra uppdrag. Det verkar ju snarare varit något han var stolt över och visade gladeligen upp på Facebook.

Vem tog föresten hand om barnen och la sitt arbetsliv på hyllan för familjen skull medans h renoverade och lekte med sin monsterbil? Fast du kanske inte tycker att uppfostra tre barn och ta hand om allt arbete som kommer med ett hem, förutom renovering, ens är arbete?!

Det finns olika sätt att se på relationen, men du har ju bestämt att h var ett offer, och idiotförklarar alla som inte köper din uppfattning, hur begränsad och ensidig den än är.

Har inte du läst att jag kände dem båda?
Jag har sett, hört, varit med dem, umgåtts, varit i deras hem och vice versa!
Att pusha är en sak men det hon och han hade va inte hälsosamt.
Antingen är du helt pantad o chansar eller vill leka duktig och visa att du bryr dig!
Men jag antar att du bara är helt efter!
LÄS HELA TRÅDEN innan du kommenterar nästa gång.
Att fortsätta svara är bara lika dumt som dina idiot kommentarer.
Du tror inte Henke tog hand om barnen också? Du tror han renovera och inte hade andra planer eller saker han ville göra och lämnade J till att vara hemmafru?
Du e ju fan helt jävla bränd
Citera
2025-05-20, 17:34
Medlem
Citat:
Har inte du läst att jag kände dem båda?
Jag har sett, hört, varit med dem, umgåtts, varit i deras hem och vice versa!
Att pusha är en sak men det hon och han hade va inte hälsosamt.
Antingen är du helt pantad o chansar eller vill leka duktig och visa att du bryr dig!
LÄS HELA TRÅDEN innan du kommenterar nästa gång.
Att fortsätta svara är bara lika dumt som dina idiot kommentarer.
Du tror inte Henke tog hand om barnen också? Du tror han renovera och inte hade andra planer eller saker han ville göra och lämnade J till att vara hemmafru?
Du e ju fan helt jävla bränd

Om du nu bevittnade denna fruktansvärda "psykiska misshandeln" under 15 långa år, varför sa du aldrig ifrån?

Ärligt talat, vet inte hur många glåpord du kallat mig och andra här, denna korta stund, du verkar vara en riktig mobbare själv. Om du kallar att "tvinga" någon att renovera sitt eget hus för psykologisk misshandel, vad kallar du då att hålla på såhär?
Senast redigerad av Lokalformaga 2025-05-20 kl. 17:41.
Citera
2025-05-20, 17:38
Medlem
Citat:
Om du nu bevittnade denna fruktansvärda "psykiska misshandeln" under 15 långa år, varför sa du aldrig ifrån?

Hur ska jag veta hur de e bland stängda dörrar förutom det Henke sa till mig och den uppfattning jag själv bildade mig när jag va närvarande i deras sällskap?!
Ska jag kanske lägga Mig mellan dem i deras säng för att försöka se och höra allt?
Det första jag sa till Henke första gången han nämnde till mig att han ville lämna va att förklara att ett förhållande är som ett extra jobb, de e inte en dans på rosor, man jobbar ihop och försöker, TRO mig Henke försökte, men ingen är perfekt, jag är inte på hans sida men jag kände att jag va tvungen att säga något i början för exakt ALLA slaktade honom utan att ens veta vem fan personen är.
Du är en av dem!

Och sen dessutom så är det inte min ensak att lägga mig andra personers förhållanden eller problem, du kanske gör det men jag har själv en familj att ta hand om och vi har saker vi stöter på dagligen som är viktigare än att vara polis i någons förhållande
Senast redigerad av Bizzrrsss13 2025-05-20 kl. 17:52.
Citera
2025-05-20, 17:57
Medlem
Citat:

Ärligt talat, vet inte hur många glåpord du kallat mig och andra här, denna korta stund, du verkar vara en riktig mobbare själv. Om du kallar att "tvinga" någon att renovera sitt eget hus för psykologisk misshandel, vad kallar du då att hålla på såhär?

Men varför kommenterar du ens och drar dina slutsatser ifrån när du inte ens läst hela tråden?
När du inte ens läst mina inlägg men är väldigt duktig på att försöka rätta till mina inlägg och det jag ens berättar här i denna tråd, säger att jag står för eller försvarar en gärningsmans handlingar? Kan du svara på det så ska jag absolut svara dig och bemöta dig bättre.
Jag berättar att jag känner dem helt öppet, vad som hänt och vad som sagts och vad jag upplevt för att folket här ska få en bredare inblick i den här tragiska soppan som hänt
Citera
2025-05-20, 18:28
Medlem
Citat:
Hur ska jag veta hur de e bland stängda dörrar förutom det Henke sa till mig och den uppfattning jag själv bildade mig när jag va närvarande i deras sällskap?!
Ska jag kanske lägga Mig mellan dem i deras säng för att försöka se och höra allt?
Det första jag sa till Henke första gången han nämnde till mig att han ville lämna va att förklara att ett förhållande är som ett extra jobb, de e inte en dans på rosor, man jobbar ihop och försöker, TRO mig Henke försökte, men ingen är perfekt, jag är inte på hans sida men jag kände att jag va tvungen att säga något i början för exakt ALLA slaktade honom utan att ens veta vem fan personen är.
Du är en av dem!

Och sen dessutom så är det inte min ensak att lägga mig andra personers förhållanden eller problem, du kanske gör det men jag har själv en familj att ta hand om och vi har saker vi stöter på dagligen som är viktigare än att vara polis i någons förhållande

Ja, han har mördat en oskyldig kvinna och försökt mörda ytterligare en. Låt det sjunka in.

Familjen är tydligen inte viktigare än att gå online och berätta om hur krävande offret som precis överlevt mordförsök var.

Bilden över H och hans vänner och hur de interagerar, smutskastar, använder glåpord osv börjar definitivt klarna, så tack för ditt gedigna bidrag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in