- Att Rask jämför standard med lyxigt nybygge som han bodde i tidigare med golvlister där han bor nu är såklart extremt korkat. Finns en anledning till lägre kvadrathyra (nej 30 skäl men whatever, han vill inte fatta)
- 60.000 är sanlöst orimligt. Jag ger honom rätt i att byta ut ugn+spis till nyskick när man även fakturar för rengöring som misslyckas till nyskick är vansinne.
- Sitta med nävarna i fickan i 3 månader och invänta slutdomen på skador som hyresvärden redan varnat för 100 dagar sedan är dumt. Så många saker hade kunnat åtgärdats med arbete och hundralappar.
Exempel:
"Så hårfärg från MIG _har_ fläckat ner ett hyllplan i badrumsskåpet och ni påstår det är orimligt slitage. För det går inte rengöra. Okej. Sant, när ni har bevis på att det är orimligt slitage. Så; kan jag byta ut hyllplanet? Kan jag kakla det om det är i "bottenplan" på skåpet? Kan vi mötas halvvägs? Jag har 90 dagar på mig."
Han inväntar istället de byter ut hela badrumsskåpet. Som att det är rimligt ta över ett väggmonterat skåp efter två vuxna som DRÄLLER när de färgar håret svart när de är hyresgäst nummer 2 som bor där efter att byggnaden uppfördes. Jag har färgat hår svart hemma utan en fucking droppe som missfärgat något. Jag vet hur potent svart färg är pga inte dum i huvudet så jag var löjligt försiktig.
Minns videos jag SKREK rakt ut åt där Rask satt med färg i skägget och filmade när han pratade så det flög svart hårfärg eller sprätte ut en snus med pekfingret. Långt ifrån "blickstilla nu, höj inte på ögonbrynen eller gör en min innan vi sköjt ur färgen". Nytt badrumsskåp är totalt rimligt enligt mig, men också så jävla enkelt att på 90 dagar lyxa till genom att kakla på insidan för 100 kronor om han bara frågat.
Senast redigerad av Spritnota 2025-05-20 kl. 16:39.
Baronen Af Trosa från den kända affärssläkten Rask hade kunnat spela sina kort lite annorlunda.
Året är 2010 De gnäller i tidningen att de inte hittar någon ny lägenhet.
Bostadspriserna var låga och en trea hade de kunnat hitta om de lånade till insättning.
Efter några år och priserna har stigit rejält så kan de kan sälja sin lägenhet med stor vinst och köpa ett hus precis utanför Trosa.
Amorteringarna hade inte blivit högre än vad de betalade till Trobo. Så de kan betala av delar av lånet till den låga ränta som har varit.
De dubbelhyror och 60 000 i saneringskostnader som de måste betala nu hade de kunnat investera i huset. Även 160000 från "Amgn" och delar av arvet som brändes på bös.
Men! Jag tror inte den där familjen klarar av att bo i ett eget hus. De behöver hjälp med småsaker som att lufta ventilerna och byta säkringar.
När man redan vet bäst är det svårt att lära sig något nytt. Att två tonåringar tycker de ska bli föräldrar (i Sverige, ingen religion eller flykt från bomber här) efter ha misslyckats med använda kondom två månader in i relationen är en tydlig signal.
Att man inte lärt sig något nytt 10 år senare men har som yrke ge att andra moralkakor man själv matvägrar är jävligt unikt.
Det är ganska lätt förstå de inte köpte bostadsrätt. Se vilka de de är. Jag fattar rent av fällan med gardiner på Ellos till 45 procent ränta.
Vad jag inte fattar är att när man ges en (1) ny chans (arv från farfar) och skapar sig en till (2) dvs (Chrippa-månaden där inget gick till skulder) helt misslyckas med chans tre (3) och på 90 dagar inte tar tag i att "detta kan bli dyrt" när man byter bostad. Inte ens skrubbar rent från golv till tak. Det krävs inte avslutat högstadie för den logiken.
Jag gör inte. Jag kritiserar honom som influencer (hans ord han är) för han hänger ut vem som helst.
Jag kritiserar honom för det då han inte klär i så stora skor. Han ljuger. Han hyckar. Han lär sig inte. Han mobbar. Han kräver plats. Han är inte ödmjuk. Han hatar fakta. Han påstår att han ser till fakta. Han påverkar för många ännu mindre bemedlade och han är medveten om det, utnyttjar det.
Hoppas Medvikt gräver i historien ner till Rasks tidiga skandal: fråga Lokal vem Cadde är och hur Rask hanterade att han donerade till Rask.
Är det okej behålla 1600 kr (liknade) en ung med Downs donerat när familjen kontaktat och förklarar pengarna skulle gå till mat? Rask: japp.
Inte hans problem. Och fine, sant. Men "jag får bara behålla 200 kr ni får 150 då" var otänkbart. Som utomstående tycker jag Ninetone (Rask dåvarande nätverk) hade haft råd med skademinimeringen från att vinna Kristallen med Cadde som alibi (att Jocke & Jonna tar sig tid med biggest fan Cadde som är en riktig gulle med Downs).
Senast redigerad av Spritnota 2025-05-20 kl. 17:35.
Trillade in på en video med Carl Alexander Rask igen. Vad är det för jävla kanal han börjat med? och på engelska? Värsta jag hört! Nej tack, jag lyssnar nog hellre på grannen som lär sig spela elgitarr och han är totalt värdelös. Har han fortfarande ingen sysselsättning Rask? Kan nog bli svårt att betala den där fakturan utan jobb. Hur förstör man en lägenhet för 60000?
Senaste videon har legat uppe 1 dag nu:
Tummar upp: 793
Tummar ner: 1836
Views: 17061
>10% tummar ner och stadigt på väg mot 2000 tummar ner.
Samtidigt tuffar framgångståget på för Sunset RIP. 542 views för senaste återberättandet av gamla minnen från när den porrskadade ÄckelBaronen var cool hårdrockare och drack piss! 178 prenumeranter så han närmar sig 1000 med snigelfart.
Ny video från dåren, pengarna och visningarna måste in!
Klickade bara in typ en minut men han svamlar om hur han "utnyttjar" flashback och alla sina hatare för att få tittare på sin nya kanal, även om han spammat ut den på instagram konstant och i varje video så har den inte ens 200 prenumeranter än hahah
Senast redigerad av HeltVild 2025-05-20 kl. 22:08.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!