2025-05-20, 16:54
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Här har du över 300 lägenheter , från ettor till treor för max 5k.
https://uthyrningsportal.se/hyresbostad/stockholm?sw_lat=59.302320351822445&sw_lng=18.0157 0942526507&ne_lat=59.35627964817756&ne_lng=18.1214 9057473493&max_rent=5000&min_num_rooms=1

Och detta är i stockholm, finns såklart billigare lägenheter utanför stockholm.
Är du ensamstående med ett barn så måste du vara grovt cp skadad om du tror att du ska få nåt skitbra och billigt boende.
Det är som om jag skulle gå på socbidrag och klaga på att jag endast kan få en etta långt från stan.
Din situation och ekonomi bestämmer ditt boende, et är bara så det är och eftersom boendet är en stor del av ens ekonomi så måste man såklart prioritera att hitta ett billigare boende om man inte hr råd med mat till barnet.

Blöjor, tror du det är dyrt eller vad?
Låter som det men det är nog bland den billigaste utgift på ens konto, inte ens 2kr per blöja kostar det:
https://www.coop.se/handla/varor/barn/blojor/7-20-kg/blojor-4-7-11-kg-7340191172685

Mat, ja, beror ju helt vad du ska ge ungen.
Ska du köpa grillkotletter och potatis varje dag så ja, då blir det dyrt, men vanlig jävla husmanskost duger bra.
Korv och makaroner
Köttfärssås och spagetti
gröt
blodpudding
fiskpinnar och potatis
korv med mos
kyckling och ris.
köttbullar och makaroner
osv osv, finns många billiga maträtter du kan laga själv.
Bra skrivet! Kommer hejdlöst att sno det mesta att bitch lappa gnällspikarna på jobbet!
Citera
2025-05-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Vet inte vad du pratar om men tråden handlar i alla fall om man måste betala om man är dna-testad bevisad fader. Och att man kan ta både män och kvinnor till dna-test om de vägrar lämna dna frivilligt med hjälp av polis.
Jag pratar om att mannen inte kan avsäga sig föräldrskap om en kvinna blir gravid, under perioden hon kan göra det, via abort. Hon kan även avsäga sig föräldraskapet i efterhand genom att adoptera bort ungen, ifall hon ej uppger vem mannen är.
Citera
2025-05-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag pratar om att mannen inte kan avsäga sig föräldrskap om en kvinna blir gravid, under perioden hon kan göra det, via abort. Hon kan även avsäga sig föräldraskapet i efterhand genom att adoptera bort ungen, ifall hon ej uppger vem mannen är.

Så har det ju alltid varit. Män är män och kvinnor är kvinnor. Visst har du haft biologi i skolan?

Men det tråden handlar om skulle mycket väl hända en kvinna. Hon måste dock bära barnet och föda det innan hon kan försöka slippa föräldraskapet samt att betala för sitt barn.
Citera
2025-05-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Så har det ju alltid varit. Män är män och kvinnor är kvinnor. Visst har du haft biologi i skolan?

Men det tråden handlar om skulle mycket väl hända en kvinna. Hon måste dock bära barnet och föda det innan hon kan försöka slippa föräldraskapet samt att betala för sitt barn.
Nej. Hon har möjligheten att göra abort under ett visst antal veckor. Det har inte mannen (dvs jurdiskt avsäga sig föräldraskapet).
Citera
2025-05-20, 17:45
Medlem
Citat:
Nej. Hon har möjligheten att göra abort under ett visst antal veckor. Det har inte mannen (dvs jurdiskt avsäga sig föräldraskapet).

Jag pratar om det som tråden handlar om, om man måste ta hand om barnet. Det måste varken kvinnor eller män. Men de får testas om de misstänks vara föräldern för att de ska betala för sina barn. Det är samma lika för både kvinnor och män.
Citera
2025-05-20, 19:51
Medlem
Citat:
https://uthyrningsportal.se/hyresbostad/stockholm?sw_lat=59.302320351822445&sw_lng=18.0157 0942526507&ne_lat=59.35627964817756&ne_lng=18.1214 9057473493&max_rent=5000&min_num_rooms=1

Är du ensamstående med ett barn så måste du vara grovt cp skadad om du tror att du ska få nåt skitbra och billigt boende.
Det är som om jag skulle gå på socbidrag och klaga på att jag endast kan få en etta långt från stan.
Din situation och ekonomi bestämmer ditt boende, et är bara så det är och eftersom boendet är en stor del av ens ekonomi så måste man såklart prioritera att hitta ett billigare boende om man inte hr råd med mat till barnet.

Låter som det men det är nog bland den billigaste utgift på ens konto, inte ens 2kr per blöja kostar det:
https://www.coop.se/handla/varor/barn/blojor/7-20-kg/blojor-4-7-11-kg-7340191172685

Ska du köpa grillkotletter och potatis varje dag så ja, då blir det dyrt, men vanlig jävla husmanskost duger bra.
Korv och makaroner
Köttfärssås och spagetti
gröt
blodpudding
fiskpinnar och potatis
korv med mos
kyckling och ris.
köttbullar och makaroner
Den där hyressidan verkar för bra för att vara sann. Visserligen ibland bara tillfälligt uthyrt, men varför så billigt? Hyr du själv en lägenhet? Jag betalar 13500 för 78 kvm.
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-20 kl. 20:03.
Citera
2025-05-20, 19:57
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffot123
Jo, det måste du!

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Nej det kan jag intyga att man inte gör.

Det måste man om en faderskapsutredning kommer fram till att man är barnets biologiska pappa och om man har tillräckliga inkomster. Mest troligt vill barnets mamma inte ha gemensam vårdnad med en ointresserad pappa som i värsta fall kan ställa till med djävulskap, för att få in ynka 1673-2223kr per månad. Sverige är inte som USA där underhåll kan krossa en mans ekonomi i småbitar. Hög sannolikhet att hon dessutom redan får underhåll utbetalt från staten (Försäkringskassan).

Sedan kan jag hålla med om att Severlohs inställning är tråkig, men förhoppningsvis kommer han att få en fin relation med sitt barn längre fram. Om han är barnets pappa alltså. Kan ju också vara så att en faderskapsutredning har skett och att han har uteslutits.
Citera
2025-05-20, 21:24
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Den där hyressidan verkar för bra för att vara sann. Visserligen ibland bara tillfälligt uthyrt, men varför så billigt? Hyr du själv en lägenhet? Jag betalar 13500 för 78 kvm.

78kvm, är det etta,tvåa eller trea?
Och självklart beror det på var nånstans du bor.
Är du ensamstående mamma och bor i stockholm kanske du måste flytta till nån mindre ort utanför stockholm för att ha råd med ungen, tycker du det är konstigt?

När mina föräldrar skiljde sig hade min mamma inte råd att bo kvar i huset så vi fick flytta till en ort 5 mil från stockholm.
Självklart gillade vi det inte men vad hade vi för val?
Inte bara singelmammor som står inför sådana val heller utan det är människor i alla åldrar och klasser.

När jag studerade bodde jag i en ett och fy fan vad jag hatade det.
Citera
2025-05-20, 22:37
Medlem
Citat:
Män har inga rättigheter alls. Det är bara kvinnorna som har det, samtidigt som de knappt har några skyldigheter.

Rättigheter?
Finns kondomer.
Citera
2025-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Rättigheter?
Finns kondomer.
Ja, rättigheter. Förstår du vad ordet betyder?

Kondomer hjälper inte i alla scenarios med tanke på att lagen skiter i hur kvinnan blivit gravid. Penetration är inte ett måste för graviditet.

Dags att läsa på lite innan du försöker spela allan.
Citera
2025-05-20, 23:00
Medlem
Citat:

Korv och makaroner
Köttfärssås och spagetti
gröt
blodpudding
fiskpinnar och potatis
korv med mos
kyckling och ris.
köttbullar och makaroner

uthyrningsportal?!
Den har ju bara lägenheter från andra sidor.
Har du kollat igenom om dessa bostäder faktist fortfarande finns att hyra och för hur länge?
Och hur seriös är bolaget vars lägenhet uthyrningsportal visar?
Betalsida https://uthyrningsportal.se/abonnemangsvillkor

Som exempel.
Du kan väl ta o kolla vem som egentligen hur ut denna https://uthyrningsportal.se/hyresbostader/2-rum-lagenhet-i-stockholm-1483133 ?
Du kanske hittar den?

Exempel av lgh som finns, idag, 20 maj 2025:
https://uthyrningsportal.se/hyresbostader/1-rum-lagenhet-i-sodertalje-12505087
Telge, Södertäljes bostadsbolag.
https://kundportal.telge.se/ledigt/detalj/id/8cda3ce8-29df-44bd-9b6b-367f6b7a1e2b
Citera
2025-05-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ja, rättigheter. Förstår du vad ordet betyder?

Kondomer hjälper inte i alla scenarios med tanke på att lagen skiter i hur kvinnan blivit gravid. Penetration är inte ett måste för graviditet.

Dags att läsa på lite innan du försöker spela allan.
Men, donera inte sperma då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in