2025-05-20, 16:25
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Efterbliven OCH psykopat. Värsta kombinationen. Bara att låsa in och kasta bort nyckeln.

Psykopat tänkte jag också.
Ville ha spänning i livet, "åstadkomma något" (mörda)...
En sån feg usling som nog gett sig på försvarslösa djur också. Hoppas de har strängare straff i Finland än i Sverige
Citera
2025-05-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delollol
Och du är mental efterbliven som inte läst det han skrev..

Han skrev tydlig att detta var dåligt förberett..
Du är nog fan dum i huvudet också.stackars din mor .

Håll din mun stängd nolla!

Jag konstaterade bara fakta med mitt inlägg vad är ditt problem
Citera
2025-05-20, 16:35
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Haha ja rätt töntigt faktisk o patetiskt

Behövde han stöd punkter för vad han skulle göra som en checklista för att han skulle komma ihåg allt

Skriker amatör om alltihopa vilket var ändå tur för barnen som var där.

En inavlad finn-pajsare. Lås in fanskapet tills han hänger sig så glömmer vi det här nu.
Citera
2025-05-20, 16:47
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Ganska efterblivet manifest.

Hahah exakt vad jag kände. En riktig efterbliven mongo verkar han vara. Pojke 16 år men framstår som flicka 5 år gammal 🤣
Citera
2025-05-20, 16:56
Medlem
Trådskaparen och moderatorer borde ändra titeln, hans fokus var på att döda flickor, specifikt för att det är lättare att döda dem, samt att han inte gillade tanken på att slåss med en annan ung man. Motivationen att det är rent kvinnohat som trådtiteln har stämmer inte med den informationen som finns.
Citera
2025-05-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Trådskaparen och moderatorer borde ändra titeln, hans fokus var på att döda flickor, specifikt för att det är lättare att döda dem, samt att han inte gillade tanken på att slåss med en annan ung man. Motivationen att det är rent kvinnohat som trådtiteln har stämmer inte med den informationen som finns.

Varför försöker du vrida det till att det skulle handla om kvinnohat, eller att han ville döda?
Han skrev ju själv att han ville skada för att få prova sitta i fängelse och valde flickor för han ansåg det skulle vara lättast.
Citera
2025-05-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattmaskenAhmed
Varför försöker du vrida det till att det skulle handla om kvinnohat, eller att han ville döda?
Han skrev ju själv att han ville skada för att få prova sitta i fängelse och valde flickor för han ansåg det skulle vara lättast.
Kanske jag var oklar, men poäng är att titeln som säger "ville hugga flickor." Får det att låta som att hans motiv var detta, när det är klart att han är feg och det lär lättare att döda flickor än unga män.
Citera
2025-05-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Min finska är inte perfekt men jag kan klart säga att det inte står i manifestet. Hans ord lutar mer åt en översättning som säger att det är mer bekvämt att döda kvinnor. Från det lilla vi vet så är han en spinkig looser, som trots hans plan varken dödade eller allvarligt skadade någon: Han var definitivt inte bekväm med att hamna i ett slagsmål med en man.
Hans motivation brett är att ingen förtjänar att vara lycklig eftersom han inte är det. Så folk får snällt vänta på mer utredning och uttalanden innan man säger att motivet är kvinnohat.

Menar det sista i det stycket, ”ja koska ajatus heidän puukottamisesta oli miellyttävämpi kuin miesten.” Hur ska det förstås?
Citera
2025-05-20, 17:24
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Menar det sista i det stycket, ”ja koska ajatus heidän puukottamisesta oli miellyttävämpi kuin miesten.” Hur ska det förstås?
Han tycker mera om att röra i kvinnor än män? Nej jag tolkar det som att han avskyr kvinnor och hur de har betett sig mot honom - så ganska incel-aktigt faktiskt.
Citera
2025-05-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78

Ordet miellyttävämpi blir i en direkt översättning till "trevligare", "bekvämare.". Om man drar upp hela synonym ordboken kan man försöka vinkla det hela men att säga att manifestet säger att han vill knivhugga kvinnor för att det ger han njutning/nöje går inte ihop: De orden finns inte alls i meningen ni citerade.
Nì kan översätta ord för ord om ni vill, "oli miellyttävämpi kuin miesten." blir bekvämare än män.
Min bästa översättning blir typ:
"Och, eftersom idén att knivhugga dem var bekvämare än att knivhugga män." Kanske inte perfekt översättning, men killen är efterbliven som det är, så texten som grund var inte perfekt.
En verklig expert på finska, svenska och språk kan säkert göra ett bättre jobb, men ingenstans i manifestet finns ord som säger att han ville knivhugga kvinnor för att det ger han njutning/tillfredsställelse/nöje.
Välkomnar verkliga experter att klargöra det hela, men jag är säker på ingenstans finns orden som säger att han njuter av att angripa kvinnor.
Citera
2025-05-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Han tycker mera om att röra i kvinnor än män? Nej jag tolkar det som att han avskyr kvinnor och hur de har betett sig mot honom - så ganska incel-aktigt faktiskt.
Hur i helvete fick du ut det av den meningen? Ditt tolkande är helt åt helvete. "Röra?" vilket finskt ord ledde dig till att röra kvinnor?
Citera
2025-05-20, 17:58
Medlem
Om man läser svenskspråkiga finska nyheter, så framkommer följande : miellyttävä = behaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in