2025-05-20, 16:39
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, vilket kan tyda på för låg självkänsla. Det, om den lyser igenom för mycket, kan bli avtändande på motparten. Jag tycker att Denise skulle värna om sig själv mer. T ex när Sam ljög om telefonsamtalet och hon helt förståeligt tog upp det med honom och hans sa att han ljugit p g a av något hon sagt (han tog alltså inte ansvar för sitt eget handlande). That's a big NO-NO och borde vara avtändande för henne. Det är fint att kunna vara överseende och förlåtande men ibland, hos vissa, går det över en gräns och är en fråga om för låg självkänsla (vilken försöker förstärka sig genom godkännande av ens person från andra).

Sam har, enligt mig, gjort bort sig mer än Denise. Det är hon som borde ha svårt för att känna attraktion. Men det är tvärtom, delvis kanske för att Sam blir avtänd på hennes brist på självbevarelsedrift.

Bra inlägg men jag undrar om.han inte tänder på att förnedra och dissa en vacker tjej som Denise. Jag kan såklart ha helt fel, men mina sympatier är i alla fall hos Denise och jag tycker mindre och mindre om den där snobben Sam. Hon är ju hur vacker som helst.
Citera
2025-05-20, 16:47
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför skickas inte sexologen in för att hjälpa Sam? Hon verkar ju ägna alltid åt att hjälpa Dennis, men behöver Dennis hjälp när hans sexlust nu är så god att problemet med bristande erektion ersatts av problem med för tidig utlösning?

Denice sade att hon normalt sett använder sex för att hålla ihop ett förhållande. Hon förefaller alltså vara något av en sexgudinna, som alltid ställer upp och är bra på sex. Hon är inte jätteful men heller inte jättesnygg. Hon ser helt okej ut. Sexologen borde här fylla en funktion för Sam så att han lämnar alla blockeringar bakom sig och startar upp ett sexliv med sin fru.

Jag har även tänkt på om det är något annat som ligger bakom Sams ovilja att knulla på Denice. Kan det vara så att någon detalj på hennes kropp bara syns när hon är naken? Det finns till exempel tjejer som har riktigt fula bröst, eller frånstötande slappa och hängiga blygdläppar. Hängbuk? Om det ligger sådana utseendedetaljer bakom Sams motvilja och som vi tittare inte kan se, och som Sam naturligtvis inte pratar om i tv, ja då är det inget psykologen eller sexologen kan göra åt saken.

Jag tvivlar på att det är något fel på Denises kropp. Att ens antyda det tycker jag är vidrigt. Så många tjejer och unga kvinnor som lider av förvrängd kroppsuppfattning och hakar upp sig på detaljer på sina egna, egentligen fullt friska, kroppar. Vad som är vackra eller fula bröst, blygdläppar osv är upp till betraktaren då smaken är olika. Skulle vi dissa alla män med små penisar t ex? Ellee tätt sittande ögon och plastiga tandfasader som Sam? Kärlek och äktenskap handlar inte om perfektion (sen är ju Denise oerhört vacker men det ser inte Sam av nån anledning). Eller så ser han det men kan inte uttrycka det i ord och hans oförmåga till attraktion tror jag handlar om helt andra saker än Denise och hennes utseende som är över genomsnittet.
Citera
2025-05-20, 16:50
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Chilla.. jag har varken sagt det ena eller det andra som en sanning, jag bara säger att båda är möjligt.

Jag sa från starten att Sam inte är attraherad av Denise, så ja vännen – jag har tänkt på det. Men det är fler saker än bara saknad attraktion som skaver med Sam.

Det sista du skriver är bara märkligt? Det relaterar inte till något av det jag skrev. Och han har ju dessutom sex med henne, men enbart på hans villkor. När hon tar initiativ så blir det nej – hon får alltså inte ha en egen lust utan ska bara vara tillgänglig för hans behov.

Spring Denise, spring!
Undrar om Sam är en klassisk kvinnomisshandlare, eller bara väldigt ojämlik och mossig.
Får en känsla av att han kan vara psykopat men tror inte han är medveten om det själv.
Citera
2025-05-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Spring Denise, spring!
Undrar om Sam är en klassisk kvinnomisshandlare, eller bara väldigt ojämlik och mossig.
Får en känsla av att han kan vara psykopat men tror inte han är medveten om det själv.
Jag tror att han bara är homosexuell
Citera
2025-05-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Nej han är homosexuell
Bara för att en man inte blir attraherad är han inte homosexuell. En kvinna som inte rinner som en vårflod behöver inte vara lesbisk. Man ser på Sams sätt att se på Denise att han inte är attraherad. Jag tror att snuset bidrar. Många män söker en kvinnlig kvinna och får inte fjong för en kvinna som snusar. En snusande kvinna blir för manlig och avtändande. Den slocknade gnistan går nog inte att tända igen. Sams sätt att se på Denise är "vad är det här för en kvinna egentligen som ni har parat mig med". Jag skulle känna likadant för kvinna som snusar. Men det finns män som gillar sådana kvinnor. Det borde Denise ha fått. Äcklet man känner för en kvinna som snusar går inte att snacka bort även om Sam ville försöka.
Citera
2025-05-20, 16:58
Avstängd
Zurfarn08s avatar
Citat:
Bra inlägg men jag undrar om.han inte tänder på att förnedra och dissa en vacker tjej som Denise. Jag kan såklart ha helt fel, men mina sympatier är i alla fall hos Denise och jag tycker mindre och mindre om den där snobben Sam. Hon är ju hur vacker som helst.
Men hon snusar och hon snusar dessutom dygnet runt, även i sömnen… Det är ofräscht. Sam har kallat det en röd flagga och jag förstår helt och hållet. För mig skulle det vara motsvarande en person som inte sköter sin personliga hygien, som luktar svett eller har dålig andedräkt. Den vackraste person blir oattraktiv med en prilla eller en fimp i munnen. Och att ha det dygnet runt, så att man inte kan ge personen en puss utan att själv få nikotinsmak…

Om man är snobbig för att man tycker att sånt där är oattraktivt och avtändande då är jag en snobb.
Citera
2025-05-20, 17:02
Medlem
Citat:
Jag tvivlar på att det är något fel på Denises kropp. Att ens antyda det tycker jag är vidrigt. Så många tjejer och unga kvinnor som lider av förvrängd kroppsuppfattning och hakar upp sig på detaljer på sina egna, egentligen fullt friska, kroppar. Vad som är vackra eller fula bröst, blygdläppar osv är upp till betraktaren då smaken är olika. Skulle vi dissa alla män med små penisar t ex? Ellee tätt sittande ögon och plastiga tandfasader som Sam? Kärlek och äktenskap handlar inte om perfektion (sen är ju Denise oerhört vacker men det ser inte Sam av nån anledning). Eller så ser han det men kan inte uttrycka det i ord och hans oförmåga till attraktion tror jag handlar om helt andra saker än Denise och hennes utseende som är över genomsnittet.

Du har rätt i att det inte måste vara en fråga om utseende. Kanske har hon en lite frän doft? Snus kan t ex skapa en obalanserad mikromiljö i munnen som kan få fart på svaveldoftande bakterier. Det varierar från person till person hur vi reagerar på dofter. Jag är t ex väldigt känslig och märker direkt av om något luktar konstigt. Sam är förmodligen likadan. Kanske är det därför han direkt anmärkte på snusningen? Han är också läkare och känner mycket väl till sambandet mellan lukt och snusning.
Citera
2025-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Hur så? Ja, jag har sagt ordet knulla när jag har pratat med min mamma, om du måste veta det. Däremot skulle jag nog inte prata med min mamma om jag hade problem i mitt sexliv. En sån diskussion föredrar jag att ta med en kompis. Så nu vet alla det.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är ju väldigt dåliga resultat. Nu har jag inte siffrorna i huvudet, men det är ju ett totalt misslyckat koncept. Det här är ju sålt in som ett psykologiskt experiment med ”experter”, men i själva verket är det vara en reality såpa som leker med riktiga människor och utsätter flera av dem för väldigt svåra upplevelser för att skapa drama för tittarna. De som är nöjda, är så klart väldigt nöjda och kan gå in i ett d-kändisskap och sälja madrasser, badbaljor och diverse prylar.

Edit: Enligt Wikipedia: Under sju säsonger har totalt 25 äktenskap arrangerats varav 21 har lett till skilsmässa.

Gifta än idag;

Rosanna &
Arvid &
Maxinne & den skallige
Paret som bor i Åre (som ej gilladeRosenström-låten)

Är det inte fler?
Citera
2025-05-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men hon snusar och hon snusar dessutom dygnet runt, även i sömnen… Det är ofräscht. Sam har kallat det en röd flagga och jag förstår helt och hållet. För mig skulle det vara motsvarande en person som inte sköter sin personliga hygien, som luktar svett eller har dålig andedräkt. Den vackraste person blir oattraktiv med en prilla eller en fimp i munnen. Och att ha det dygnet runt, så att man inte kan ge personen en puss utan att själv få nikotinsmak…

Om man är snobbig för att man tycker att sånt där är oattraktivt och avtändande då är jag en snobb.
Man kan känna äckel när man vill vara intim med en snusande kvinna. Jag tycker man ser på Sam, när han har dialog med Denise, att han ser på Denise som att hon är äcklig.
Citera
2025-05-20, 17:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Hur så? Ja, jag har sagt ordet knulla när jag har pratat med min mamma, om du måste veta det. Däremot skulle jag nog inte prata med min mamma om jag hade problem i mitt sexliv. En sån diskussion föredrar jag att ta med en kompis. Så nu vet alla det.
En sexolog som Larsdotter kan både ge dig goda råd & vara din kompis!

Citat:
Okej men jag tänkte på det hon sa till tanten (morsan?) med hästen.

Nu är det här ingen samlevnadstråd men lite allmänbildning skadar inte: Så kallat "franskt samlag" härstammar från uttrycket "french kissing", alltså det typiska franska kindpussandet. Och med det sagt så är nog ytterligare beskrivning överflödig. Jag är inte gubbe så du får fråga nån annan om praktiska tips.
Pussa på kotten eller rallarrosen

Ja han sa till mamma att dom inte legat, då litar jag på att det gäller & att allt tidigare sladder var falskt, var är kontroversen?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-20 kl. 17:35.
Citera
2025-05-20, 17:23
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Chilla.. jag har varken sagt det ena eller det andra som en sanning, jag bara säger att båda är möjligt.

Jag sa från starten att Sam inte är attraherad av Denise, så ja vännen – jag har tänkt på det. Men det är fler saker än bara saknad attraktion som skaver med Sam.

Det sista du skriver är bara märkligt? Det relaterar inte till något av det jag skrev. Och han har ju dessutom sex med henne, men enbart på hans villkor. När hon tar initiativ så blir det nej – hon får alltså inte ha en egen lust utan ska bara vara tillgänglig för hans behov.

Ska han ha sex med henne trots att han inte vill menar du? Det verkar du tycka om man läser sista stycket. För om han inte har sex med henne så är det bara på hans villkor? Mycket märklig kommentar.
Citera
2025-05-20, 17:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Varför skickas inte sexologen in för att hjälpa Sam? Hon verkar ju ägna alltid åt att hjälpa Dennis, men behöver Dennis hjälp när hans sexlust nu är så god att problemet med bristande erektion ersatts av problem med för tidig utlösning?
Det är ju en dick-otomi, nu har han ju fått upp den & han är så jävla upphetsad att han är väldigt effektiv & gör rent hus, han är botad! allt han behöver är att vänta 20 minuter innan han laddat om som Tage Urlander nästan sa i kyrkan, så varför inte ägna sig åt "fransk massage" av Jannickas strävhåriga lesbiska väninna mellan utlösningarna

Citat:
Jag har även tänkt på om det är något annat som ligger bakom Sams ovilja att knulla på Denise. Kan det vara så att någon detalj på hennes kropp bara syns när hon är naken? Det finns till exempel tjejer som har riktigt fula bröst, eller frånstötande slappa och hängiga blygdläppar. Hängbuk? Om det ligger sådana utseendedetaljer bakom Sams motvilja och som vi tittare inte kan se, och som Sam naturligtvis inte pratar om i tv, ja då är det inget psykologen eller sexologen kan göra åt saken.
Sexologen skickas inte in för att stjälpa eftersom Sam inte har nån lust att ligga med Dennis....förlåt Denice!

Men din teori förutsätter ju att Sam har fått se Denise naken under en traditionell lappdans https://upload.wikimedia.org/wikiped...MA.0052338.jpg & sedan sprungit & gömt sig när han stötte på den här kroppsliga komplikationen, jag tycker inte att det låter som det troligaste scenariot
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-20 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in