2025-05-20, 15:09
Medlem
Denise är ändå 35 år…
Vill hon ha barn så tickar klockan ganska fort nu. Och det verkar ju inte funka med Sam, hoppas hon hittar någon annan asap som kan vara lämplig pappa till hennes barn. Hon har nog ekonomin på plats, men verkar varit svårt för henne att hitta någon bra man.
Citera
2025-05-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Reagerade också på det.
Hon har så stora krav på sig och kan inte ta någon till sig om det inte fungerar och hon vinner medalj.
Hon kan inte skilja på sitt privatliv och sitt tävlande.

Hon är otroligt negativ och ser bara problem
Hon letar problem hos Alexander och han ska passa in i hennes mall.

Skit tråkig människa!

Ser verkligen inte vad Alex ser hos henne.
Han är snyggare, utbildad och verkar ha en go personlighet. Han kan hitta så mycket bättre.
Hon verkar å andra sidan sjukt negativ och klassisk kvinna som har för höga krav för sitt egna bästa. Självisk är hon också.
Citera
2025-05-20, 15:12
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Klart att det är lätt att sitta på läktaren och tycka, det är nog gemensamt för de flesta som är här inne och skriver om paren i "Gifta vid...". Men jag har aldrig påstått att det vore LÄTT för Denise att reagera/ tänka/ respondera annorlunda. Däremot kan jag tycka att det är värt att belysa att hon också är delaktig i deras dynamik samt att det vore bra om hon kunde fokusera mer på vad hon själv känner och tycker i stället för vad han känner o tycker - om henne. T ex att hon borde fråga sog själv om han verkligen är hennes typ. Som läget är nu, det som visats i programmet hitintills, finns det en djup obalans mellan dem. Den kanske inte hade behövt vara där om Denise fokuserat mera på vad hon behöver och EGENTLIGEN vill ha i stället för att hamna i "fällan" att försöka duga inför Sam (men ja visst, det är lätt hänt). Min gissning är att det inte är Sam hon skulle behöva och må bra tillsammans med - och då kan det kvitta vad han tycker om henne.
Det som är lite märkligt är att Denise själv, och även coachen, har identifierat tidigare att Denise behöver tänka mer på vad hon själv behöver i förhållandet och bli tydligare med det. Men ändå faller hon snabbt tillbaka i beteendet att fokusera på Sams känslor och behov. Och sen i nästa steg att straffa honom för att han sätter ord på sina känslor - vilket ju egentligen är vad även hon skulle behöva fundera mer på och göra. Med straffa menar jag att hon drar iväg.
Citera
2025-05-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
JA jag tänkte också på LiB Ola när Sam körde sin grej mot Denise. Som mååånga andra skrivit redan; att säga att man inte känner attraktion/inte har gnistan, är ju en garanterad dödsstöt. Sam sa, precis som Ola till Millie, att han saknade attraktion. Och både sa det riktigt nonchalant och blev typ förvånade över att det fick en kraftig negativ reaktion från mottagarna !! Det är ju nått fel på dem, att de inte begriper att partnern kommer lacka. Sjukt taktlöst. Bögar brukar vara väldigt inkännande och ha sociala skills. Så jag misstänker snarare att Sam ligger på autismspektrat, än att han är gay. Autister kan ofta ha en könlöshet över sig, att de inte riktigt klarar av att falla in i kvinnliga/manliga normer.

Magnus (gay) från förra säsongen var taktlös, divig och kall, inte socialt smidig alls.

Det kan vara som du säger, men det ena behöver inte heller utesluta det andra. Det är väl möjligt att vara både autistisk och gay.
Senast redigerad av jandals 2025-05-20 kl. 15:24.
Citera
2025-05-20, 15:30
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Magnus (gay) från förra säsongen var taktlös, divig och kall, inte socialt smidig alls.

Det kan vara som du säger, men det ena behöver inte heller utesluta det andra. Det är väl möjligt att vara både autistisk och gay.

Okej okej, enligt flashbacks samlade expertis är Sam en autistisk bög med löständer. Case closed.
Citera
2025-05-20, 15:52
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ser verkligen inte vad Alex ser hos henne.
Han är snyggare, utbildad och verkar ha en go personlighet. Han kan hitta så mycket bättre.
Hon verkar å andra sidan sjukt negativ och klassisk kvinna som har för höga krav för sitt egna bästa. Självisk är hon också.
Han är inte intresserad men han spelar med. Väntar ut tiden. Amanda tror att hon har en chans men icke. Han kommer säga nej och säga att de är för olika alt att de inte får ihop sina liv.
Citera
2025-05-20, 16:04
Medlem
Intressant utveckling med Sam och Denise.
Där ser man bevis på vad alla säger att bara för man ör snygg så är det inte säkert attraktion uppstår.
Både Sam och Denise är ju så att säga konventionellt snygga. Ändå har jag nog sällan sett ett par i sådan avsaknad av personkemi.

Deras interaktioner är ju tråkigare än en milslång kö på Ullared liksom 😀 Fy tusan vad tråkigt par.

Noll spänning och gnista, från bägge håll.
Senast redigerad av Wellwellwell 2025-05-20 kl. 16:06.
Citera
2025-05-20, 16:05
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Reagerade också på det.
Hon har så stora krav på sig och kan inte ta någon till sig om det inte fungerar och hon vinner medalj.
Hon kan inte skilja på sitt privatliv och sitt tävlande.

Hon är otroligt negativ och ser bara problem
Hon letar problem hos Alexander och han ska passa in i hennes mall.

Skit tråkig människa!

Jag reagerar på hennes formulering att det hänger på ifall han är någon som kan underlätta för henne när hon försöker ta sitt guld!! Varför ska hans första uppgift i ett helt nytt förhållande, med någon som han inte ens hunnit bli kär i än, vara att underlätta för hennes strävan mot toppen? Fattar ingenting, har hon sökt en partner eller en assistent?
Citera
2025-05-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals

Hahahahah
Nu är Sam både autistisk och gay, enligt en random Flashback användare. Tänka sig vad experter på Flashback har koll.

Kan ju också vara så att… han inte är attraherad av Denise.? Tänkt på det?

Gud förbude en man som har krav på kvinnor. Män ska ju vilja knulla allt och alla, inte sant?
Citera
2025-05-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det som är lite märkligt är att Denise själv, och även coachen, har identifierat tidigare att Denise behöver tänka mer på vad hon själv behöver i förhållandet och bli tydligare med det. Men ändå faller hon snabbt tillbaka i beteendet att fokusera på Sams känslor och behov. Och sen i nästa steg att straffa honom för att han sätter ord på sina känslor - vilket ju egentligen är vad även hon skulle behöva fundera mer på och göra. Med straffa menar jag att hon drar iväg.
Ja, vilket kan tyda på för låg självkänsla. Det, om den lyser igenom för mycket, kan bli avtändande på motparten. Jag tycker att Denise skulle värna om sig själv mer. T ex när Sam ljög om telefonsamtalet och hon helt förståeligt tog upp det med honom och hans sa att han ljugit p g a av något hon sagt (han tog alltså inte ansvar för sitt eget handlande). That's a big NO-NO och borde vara avtändande för henne. Det är fint att kunna vara överseende och förlåtande men ibland, hos vissa, går det över en gräns och är en fråga om för låg självkänsla (vilken försöker förstärka sig genom godkännande av ens person från andra).

Sam har, enligt mig, gjort bort sig mer än Denise. Det är hon som borde ha svårt för att känna attraktion. Men det är tvärtom, delvis kanske för att Sam blir avtänd på hennes brist på självbevarelsedrift.
Citera
2025-05-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hahahahah
Nu är Sam både autistisk och gay, enligt en random Flashback användare. Tänka sig vad experter på Flashback har koll.

Kan ju också vara så att… han inte är attraherad av Denise.? Tänkt på det?

Gud förbude en man som har krav på kvinnor. Män ska ju vilja knulla allt och alla, inte sant?

Chilla.. jag har varken sagt det ena eller det andra som en sanning, jag bara säger att båda är möjligt.

Jag sa från starten att Sam inte är attraherad av Denise, så ja vännen – jag har tänkt på det. Men det är fler saker än bara saknad attraktion som skaver med Sam.

Det sista du skriver är bara märkligt? Det relaterar inte till något av det jag skrev. Och han har ju dessutom sex med henne, men enbart på hans villkor. När hon tar initiativ så blir det nej – hon får alltså inte ha en egen lust utan ska bara vara tillgänglig för hans behov.
Senast redigerad av jandals 2025-05-20 kl. 16:47.
Citera
2025-05-20, 16:35
Medlem
Varför skickas inte sexologen in för att hjälpa Sam? Hon verkar ju ägna alltid åt att hjälpa Dennis, men behöver Dennis hjälp när hans sexlust nu är så god att problemet med bristande erektion ersatts av problem med för tidig utlösning?

Denise sade att hon normalt sett använder sex för att hålla ihop ett förhållande. Hon förefaller alltså vara något av en sexgudinna, som alltid ställer upp och är bra på sex. Hon är inte jätteful men heller inte jättesnygg. Hon ser helt okej ut. Sexologen borde här fylla en funktion för Sam så att han lämnar alla blockeringar bakom sig och startar upp ett sexliv med sin fru.

Jag har även tänkt på om det är något annat som ligger bakom Sams ovilja att knulla på Denise. Kan det vara så att någon detalj på hennes kropp bara syns när hon är naken? Det finns till exempel tjejer som har riktigt fula bröst, eller frånstötande slappa och hängiga blygdläppar. Hängbuk? Om det ligger sådana utseendedetaljer bakom Sams motvilja och som vi tittare inte kan se, och som Sam naturligtvis inte pratar om i tv, ja då är det inget psykologen eller sexologen kan göra åt saken.
Senast redigerad av Petronius 2025-05-20 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in