2025-05-20, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Precis, det borde ha räckt med en ursäkt.

Kan tycka att man vill ha lite mer än bara det, typ ett personalärende, utifall det skulle fortsätta på den vägen. Men fan att sitta i rätten för det där, hade åtminstone jag helst sluppit.
Citera
2025-05-20, 14:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Avd kolla den där spanska penisskallen som skulle pussa hon som vann vm guld.

Det är inte ok idag att pussa någon som inte vill

För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv B*bben L*rsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.

De flesta normala människor skulle inte anmäla försök till en puss eller två utan vi skulle istället säga till på skarpen.

Du har dessutom en usel kvinnosyn när du nedvärderar B*bben och äldre kvinnor pga deras utseende och ålder.
Citera
2025-05-20, 14:31
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
Folkkär SVT-profil åtalas – tar in Anders Öfvergårds advokat.
Ett blåbär enligt dig?

Johan Eriksson är en av Sveriges mest erfarna brottmålsadvokater. Eriksson har under fyra år i rad blivit utsedd till Advokaternas Advokat - en utmärkelse som delas ut av branschmagasinet Legally yours, där Sveriges advokater får utse den advokat som de helst skulle vilja anlita i ett brottmål."

https://www.lexnova.se/experter/johan-eriksson

https://www.advokatsamfundet.se/Nyhe...ny-ordforande/
Citera
2025-05-20, 14:33
Medlem
VolvoSonetts avatar
https://samnytt.nu/spritfull-svt-pro...in-chef-atalas

Tycks ju vara någon okänd SVT anställd brutta som vill grusa hans karriär ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Är det Barlotte Challa som är kvinnan?

Nej, tjejen är tydligen lesbisk
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassleholmsokej

Här ser det ju ut som att vi kan ha ett klassiskt scenario. Först verkar chefen ha sagt att det är OK. T.o.m. skickat ett hjärta till Leijnegard. Sedan ser det ut som att chefen frågat honom om han ska med henne och Clara på något. Senare på kvällen antagligen efter samtal och påtryckningar från andra så ändrar chefen sig och har en helt annan inställning till det hela.
Citera
2025-05-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag har varit full många ggr till och med dyngrak några ggr men aldrig gått så långt som Lejnegard. Jag gissar att han och hans fru/tjej whatever har haft en hel del att prata om. Karriären har nog tyvärr gått åt pipsvängen. Det behövs inte mycket till på SVT.

Ganska precis som du säger. Han har betett sig som ett gubbslem och vet förmodligen mycket väl vad han gjort. Därav försöket att ställa allt till rätta med ett förlåtelse-SMS dagen efter.
Citera
2025-05-20, 14:35
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett

Tycks ju vara någon okänd SVT anställd brutta som vill grusa hans karriär ??
Litet citat för att underlätta för tråden:

Citat:
Under festandet på hotellet pussar plötsligt Micke Leijnegard sin chef på munnen; en gift kvinnlig redaktör som är 22 år yngre än honom. En tredje kvinna, som arbetar som journalist på SVT, blir vittne till pussen.
Citera
2025-05-20, 14:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hade min chef gjort så på mig på en jobbfest hade jag velat ha lite mer än en ursäkt kan jag säga.

Ja du hade säkerligen velat ha skadestånd och en massa uppmärksamhet och ryggdunkningar men tråden handlar inte om dig nu utan om en fyllepuss eller två som en SVT-profil kan ha gjort sig skyldig till.
Citera
2025-05-20, 14:40
Medlem
theMowgs avatar
Samtidigt i en annan SVT-produktion...

Citat:
Den manliga programledaren har gjort till vana att pussa deltagarna i den populära långköraren i SVT på kinden i början av varje avsnitt.

På frågan om han har deltagarnas samtycke rycker programledaren på axlarna. "Det behövs inget samtycke, det är så man hälsar nere på kontinenten. Hittills har ingen klagat."

Den populära programserien är nu öppe i tolv säsongener, med över 100 avsnitt. Om man räknar bort pandemiåren så är det minst 70 avsnitt där programledaren pussat deltagare på kinden utan skriftligt samtycke.

ICKESANTNYTT undrar nu om den populära SVT-profilen rent av kan vara en av Sveriges värsta seriebrottslingar?
Citera
2025-05-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Nej, tjejen är tydligen lesbisk

Herregud. Det är kört för stackaren.
Citera
2025-05-20, 14:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat: