2025-05-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosik
Missade du lektionerna i historia? Det var väl mest om Putins tid i KGB i ryss-skolan förstår jag.

Så här; Vi lever i en utav de mest privilegierade tidsåldrarna i mänsklighetens historia. Att därefter klaga och gråta för att man blir ignorerad av tjejer är ett sådant snedvridet och verklighetsfrånvänt mentalt tillstånd att det är svårt att förstå med tanke på hur mycket faktiskt skit andra går igenom, men vissa människor föds med 0% självinsikt. Ut och gör något meningsfullt för sig själv och andra istället men nej det finns inte på kartan, alla är onda, alla är emot dom buhu.

Dessa personer har suttit vid datorn och läst 4chan trådar i 5 års tid och gråter för hur tufft dom har det på pojkrummet med datorn som farsan/morsan deras köpt åt dom, med en kyl full med mat. Samtidigt svälter människor ihjäl och folk dör i skyttegravar.

Ansvaret ligger lika mycket på föräldrarna som sätter noll gränser och låter ungarna titta på vad som helst.

Jag förstår vad du försöker antyda. Visst såklart är det föräldrar som ska se till att barnet uppfostras. Sen är det lite svårt när vi har skolplikt och barnen skickas iväg för att hjärntvättas med liberal propaganda. Skolan där man inte lär sig något vettigt om hur du ska ta hand hälsan, vilka värderingar är viktiga och vilka val man borde ta i livet som gynnar dig mest.

Man lär sig massa onödigt och blir förvirrad som barn och sedan vet inte vilka vägar man ska ta i livet.
Sen på det att vi ens tillåter våra barn bli hjärntvättade av media, svt.
Skaffar dem iPhones osv gör ju inte det lättare att inte utveckla någon psykiskt avvikande beteende.

Jag tror de dags att vi återtar kontrollen över hur VI befolkningen vill ha det och inte att det ska bestämmas åt oss hela tiden.
Tänk efter vi tar varenda konsekvens av våra handlingar
MEN är det vi som formar och tar alla besluten ? NEJ
Citera
2025-05-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Jag tror inte alla förstår finska här inne
Vad står det ?

Spara bild

Skicka in i ChatGPT.

Gäller för alla språk du vill översätta en bild med.
Citera
2025-05-20, 13:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Sen är det lite svårt när vi har skolplikt och barnen skickas iväg för att hjärntvättas med liberal propaganda. Skolan där man inte lär sig något vettigt om hur du ska ta hand hälsan, vilka värderingar är viktiga och vilka val man borde ta i livet som gynnar dig mest.
Det är inte skolans uppgift att tala om för folk hur de skall leva. Skolans uppgift är att servera bred information och sedan låta individen själv göra sina fria val med den.
Citera
2025-05-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänker du att "vi befolkningen" vill ha det på samma sätt? Att tex hela befolkningen har samma definition av vettiga värderingar?

Till börja med så ska dem inte ljuga om saker inte heller trycka på med sin propaganda , flyktingar är så bra de är bra med mångkultur är det inte att sätta saker i huvudet på barn ?
Man ska väl få välja själv om många kultur är bra ellr skit.

Det jag menar med att lära rätt är att tex lära vad som verkligen är bra för hälsan och dör människa
Finns bara 1 väg man kan leva för att må bra och det är att leva i så stor symbios med naturen som möjligt
Citera
2025-05-20, 13:35
Medlem
Klart skolan måste sköta en viss del av uppfostringen men det är snarare korrigeringar. Du uppfostras av alla runt omkring dig. Lärarna måste få tillbaka sitt våldsmonopol i skolan till den grad att de får släpa iväg en ungjävel och slänga in personen i skamvrån. Det är endast de svagaste eleverna som drabbas hårdast med nuvarande syn på skolan.

Ansvaret ligger dock ytterst på föräldrarna. Låter man ungen mästra sina föräldrar så blir det så här. Han skulle varit ut och kluvit ved på gården istället för att sitta på 4chan.
Senast redigerad av Kukilon 2025-05-20 kl. 13:37.
Citera
2025-05-20, 13:48
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du försöker antyda. Visst såklart är det föräldrar som ska se till att barnet uppfostras. Sen är det lite svårt när vi har skolplikt och barnen skickas iväg för att hjärntvättas med liberal propaganda. Skolan där man inte lär sig något vettigt om hur du ska ta hand hälsan, vilka värderingar är viktiga och vilka val man borde ta i livet som gynnar dig mest.

Man lär sig massa onödigt och blir förvirrad som barn och sedan vet inte vilka vägar man ska ta i livet.
Sen på det att vi ens tillåter våra barn bli hjärntvättade av media, svt.
Skaffar dem iPhones osv gör ju inte det lättare att inte utveckla någon psykiskt avvikande beteende.

Jag tror de dags att vi återtar kontrollen över hur VI befolkningen vill ha det och inte att det ska bestämmas åt oss hela tiden.
Tänk efter vi tar varenda konsekvens av våra handlingar
MEN är det vi som formar och tar alla besluten ? NEJ

Det är det här kontinuerliga avståndet från själv-ansvar som är problemet. "Vi blir kontinuerligt hjärntvättade av media, svt" Du förstår att Riks med flera är lika vinklade? Det finns ingen media som fullt ut kan vara 100% källkritisk och neutral, även om det är någon journalistisk idealbild. Vi blir alltid påverkade och det är vår roll som medborgare att se detta. Jag vet inte vad dom lär ut i Finsk skola som du motsätter dig men nåt avsnitt har dom garanterat om källkritik. Det hade vi på tidigt 2000 tal t.o.m när wikipedia kom oj oj vad dålig källa det var tänk på vad ni läser.

Den här personen verkar ha använd ChatGPT också - AI blir bara en spegelbild. Antingen skriver man manifest för att hugga ihjäl flickor och spränga sig själv med granater, eller så använder man det för att bredda sin förståelse. "Så här säger dom i det här inslaget, ge mig 10 källor som skulle argumentera emot, detta är även min syn på det hela, hur håller det upp." - "Du har en vad som skulle anses vara en extremt sadistisk livsåskådning" "DET HAR JAG INTE ALLS DET!" (Back to darknet och snuttefilten).

Självinsikt som sagt. Borta. Tragiskt, ja det måste man säga.
Citera
2025-05-20, 14:01
Medlem
Tuppruskarens avatar
Ännu ett dåd av en högerextremist.

Detta kommer bli vardagsmat nu när rasisterna inser att de har förlorat på den politiska spelplanen så är vansinnesdåd deras sista lösning.
Citera
2025-05-20, 14:01
Medlem
Hans "manifest" är en lista på spel han tycker om att spela, filmer han gillar och liknande på endast 1 a4:a samt att han skulle skära flickor för att det är enklast i syfte att få prova sitta i fängelse ett tag.

Han verkar helt ärligt vara efterbliven.
Citera
2025-05-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren

Detta kommer bli vardagsmat nu när rasisterna inser att de har förlorat på den politiska spelplanen så är vansinnesdåd deras sista lösning.

Men det är vänster och miljömuppar vi ska akta oss för...
Citera
2025-05-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren

Var tjejerna utländska!?
Citera
2025-05-20, 14:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Tex vad din kropp tål elelr beh finns bara en sanning om det det jag försöker förklara men går ej hem hos vissa här
Här ska det finnas tusentals av alternativ att du ska va liberal du ska kunna äta vad du vill, supa , inta massa kemikalier
Allt för de fina ”demokratiska valen ”
”demokratiska valen ” ?
"Nykomling", gör en röst-omräkning och rösta vågrätt

Skojar med dig . . .
Citera
2025-05-20, 14:18
Medlem
Prippen99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Var tjejerna utländska!?

Nej vet inte riktigt vad motivet var , mest troligt en grabb som har tittat på för mycket filmer /mobbad och vill veta känslan att ta någons liv. Därav valet av tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in