Ja, du r fri att ha vilka knslobaserade frestllningar du vill. Men varfr skriver du om det till mig?
Jag har inte skrivit det du blir hysterisk ver.
Varm luft i sig r inget problem.
Men varm luft kan bra mer fukt. Och det r fukten som kondenserar och ger upphov till mikrobiell tillvxt.
Men fukten skall komma ngonstans ifrn. Det jag frklarade var kningen av fukt.
https://www.engstrom.com/wp-content/...-2048x1366.jpg
Just kallstllt gammalt hus. flanders vill inget annat n att flytta in omgende.
Ngot oklart dock varfr man skulle vilja det. De r vanligen byggda dr folk vill bo. n s lnge iaf.
Det jag skrev var att mina hade det. Det verkar slira rejlt med lsfrstelsen.
X har ofta inte varit lnsamt. Utan det lnsamma har varit en flkt som bara blser ut och s fr kall uteluft komma in genom ventiler eller lckor och s vrms den med fjrrvrme.
Installationen av FTX och kanaler blir dyrare. Gr inte att rkna hem.
Se, dr. Ngon som tog sig fr att gra ngot sjlv. Takomlggning r enkelt. I alla fall p hus yngre n 1960. Gr lite tid bara. Jag ser att takomlggning kostar rena fantasisummor numera. S nu tjnar man enormt p att gra jobbet sjlv.
Min rspont nu r frn 1980. Men den r hur bra som helst. Allts som ny. (Jag kollar detta rligen d taket r ver 40 r).
Inget konstigt i sig. Ingen direkt fukt trnger upp p taket iom att inomhusluften ventileras ut.
Faktiskt inte s dyrt att lgga in ventilerat golv. Ganska vettigt att gra speciellt om man har markradon. Har ngra bekanta som gjort det (sjlva). Men dom r ver 55.
Och nu blev det knsloorgie igen.
r det inte enklare att bara konstatera att det har blivit status med sunkiga gamla hus. Och det rttfrdigas av alla som kapitulerat fr statustnket. Svrare n s r det inte.
Men de som frordar det gamla borde i konsekvens vilja hmta vatten i en brunn p grden. Inte ha vatten indraget i huset. Men ngon konsekvens r det ju inte tal om.