2025-05-20, 00:18
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Sett många somalier som kör buss.

Sen finns det dom som börjar rappa, yasin och 1.cuz bla.

Väldigt många går på någon form utav kommunal sysselsättning, finns somalier som jobbar inom taxibranschen och som städare.
Citera
2025-05-20, 00:18
Medlem
PontusRogares avatar
Några måste ju finnas till för att vi ska kunna klanka ner på några
Citera
2025-05-20, 00:19
Medlem
LostinDarknesss avatar
De kör buss, städar, arbetar på lager och tar hand om din mamma och mormor.
Haft några somaliska vänner. Männen brukar lugna ner sig när de får barn och närmar sig 40 års åldern.
Citera
2025-05-20, 00:38
Medlem
Finns bra somalier och det finns dåliga somalier. Men i min stad så kör somalier framförallt buss och jobbar som lokalvårdare. Kontentan av tråden och agendan som TS verkar driva är att somalier är ett värdelöst folk som inte tillför något. Men tro det eller ej, en hel del av dom jobbar faktiskt även om såklart majoriteten av dom är arbetslösa om jag ska killgissa.
Citera
2025-05-20, 01:04
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Människor blir inte mer produktiva eller får helt nya meriter bara de flyttar till ett nytt land. Så m.a.o. tillför de ungefär lika mycket till det svenska samhället som de tillförde till det somaliska samhället när de bodde där. Och sett till hur det ser ut där så tillför de m.a.o. inte mycket alls, tyvärr.

Så är det. Skrev tidigare ett inlägg i en annan tråd om Somalias blygsamma ekonomi, vilken förstås antyder hur mycket de bidrar med i de västerländska samhällen de "berikar" med sin närvaro:

(FB) Somalier och bidrag
Citera
2025-05-20, 01:16
Medlem
Många som ger anekdoter här, givetvis tillför de ungefär lika lite som i sitt hemland. Deras kassa gener gör att de som grupp alltid kommer ligga på en viss nivå, komiskt med folk som förväntar sig att denna grupp människor plötsligt ska börja prestera på nivå med svenskar.
Citera
2025-05-20, 01:20
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Dålig hiphop, gängskjutningar, gruppvåldtäkter, kvinnlig omskärelse, khat och thé.

Däremot så måste jag säga att jag gillar odören många somaliska kvinnor bär. Jag tror dom smörjer in sig i något istället för att använda västerländsk parfym, så det luktar gott och kryddigt.
Gott? De luktar senap. Varför?
Citera
2025-05-20, 01:35
Medlem
Min personliga erfarenhet av somalier är att de är mer avslappnade och trevligare att ha att göra med än tex araberna.
De är nog mer ödmjuka.
Citera
2025-05-20, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUCKJEWSA
Massor med barn, cirka tio per familj...
Exakt de ja tänkte. Illaluktande portar.
Citera
2025-05-20, 01:47
Medlem
Pripps0.0s avatar
Jag gillade vårt välfärdssamhälle tidigare, och har själv dragit nytta av bidrag i perioder då jag har barn. Men det finns ju mycket att diskutera där, behöver välbärgade verkligen barnbidrag t ex.

Numera är vår välfärd korrumperad och politisk på en nivå den inte tidigare var på samma sätt. Vi har blivit hela världens socialkontor. Solidariteten som tidigare gynnade våra egna, ska nu gynna alla oavsett härkomst.

Så.
Att om vi antar somalier inte bidrar till samhället, spelar ingen roll. Inte heller om en del svenskar inte gör så. När välfärdssamhället krackelerar blir det allt viktigare att man bidrar till sin egen familj/klan, och det är vad vi ser hända nu.

Somalier, araber, asiater, tyskar, danskar, ryssar, svenskar osv, bör dock värna sitt i sitt eget land.
Citera
2025-05-20, 02:45
Medlem
De fyller ju funktionen som PK-valuta i vänsterliberala kretsar eller i ortenområden.

Kan du säga att du känt eller har en somalier som vän - så ger det dig genast en boost av PK-poäng som du kan använda för att vinna följare på sociala medier och skapa massa andra fördelar i livet som du kan nyttja för en karriär inom främst kultur, politik eller som offentligt anställd.
Citera
2025-05-20, 04:37
Medlem
De somaliska kvinnorna är som levande doftgranar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in