2025-05-21, 13:07
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nu hittar du bara på. Men även om det varit sant, varför skulle det varit bra för Sverige att somaliskor skickade sina svenska bidragspengar till Kina?

Utan Somaliskor skulle den europeiska modeindustrin och framförallt den Italienska gå i graven.
Somaliskor står för 39,5% av all modehandel
Och tätt därefter kommer de Syd Sudanesiska kvinnorna.
Citera
2025-05-21, 14:01
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Utan Somaliskor skulle den europeiska modeindustrin och framförallt den Italienska gå i graven.
För min del får den europeiska och framför allt den italienska modeindustrin gärna gå i graven. I synnerhet om den är i huvudsak finansierad av skattepengar. Mina skattepengar.

Och jag förstår fortfarande inte hur en överföring av svenska skattepengar till den italienska TEKO-industrin gynnar Sverige.

I och för sig är det du påstår inte helt ologiskt. Somaliskorna har gott om pengar, de har väldigt mycket fritid, de har knappast några intellektuella intressen - de flesta av dem är analfabeter. Så nog skulle de kunna ägna dagarna åt att shoppa. Men det vore ändå klädsamt om du redovisade någon källa till ditt påstående.
Citera
2025-05-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Väst- och centralafrikanska brudar... berbiskor! Där snackar vi! Somaliskan är nog bland det fulaste vi har i vår herres hage.

Håller inte alls med.
Visst, feta somaliska hycklekärringar botar inte erektionsproblem direkt, men bland yngre icke-gifta hittar man en och annan som man skulle vilja mumsa på.

Väst- och centralafrikanskor är de sämsta som kontinenten har att erbjuda.
Även de lokala männen håller med mig.
Det är södra Afrika som har störst och godast rumpor.
Nigerianerna vallfärdar dit, till de sydafrikanska männens förtret.

Berbiskor är mums, men inga purafrikaner direkt.
Afrikas horn är lite likadant. Mums, men inte riktigt purafrikaner heller.
Jag föredrar sydafrikaner(zimbabwier inräknat) som visar båda kapoida och kongoida drag. Lite blackinese, men med en kroppsform som får västafrikanskorna att se platta ut som pannkakor.
Citera
2025-05-21, 15:50
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Som rubriken lyder.

Det forsar fram somalier på alla hörn och kanter i Sverige men det är sällan man hör nåt gott om just somalier, och andra invandrargrupper hatar somalier.

Varför tar Sverige emot såpass många? Vad är poängen?

Andra invandrare tex. Balkan, Iran osv bidrar till samhället på många sätt och vis genom arbete, skola osv så det förstår jag att man tar emot folk därifrån.

Vad tror ni?

Skulle säga indirekt enbart. Sjukvård, polis osv får jobba hårdare.
Citera
2025-05-21, 15:51
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Källa på det? Länk önskas.
Vad är modehandel? Hur avgränsar man det från övrig klädhandel?

Lustigt att ditt argument är inte att de bidrar till produktion och försörjning, utan att de bidrar i egenskap av konsumenter.
Senast redigerad av Rhodez 2025-05-21 kl. 16:08.
Citera
2025-05-21, 15:53
Medlem
Rhodezs avatar
Problemen med somalier är so enorma att en regerinsrapport tagits fram enbart för att utreda hur situationen ser ut och hur man ska handskas med den.
Chockerande läsning!

Länk:
https://www.regeringen.se/rapporter/...agot-att-lara/
Citera
2025-05-21, 20:39
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
För min del får den europeiska och framför allt den italienska modeindustrin gärna gå i graven. I synnerhet om den är i huvudsak finansierad av skattepengar. Mina skattepengar.

Och jag förstår fortfarande inte hur en överföring av svenska skattepengar till den italienska TEKO-industrin gynnar Sverige.

I och för sig är det du påstår inte helt ologiskt. Somaliskorna har gott om pengar, de har väldigt mycket fritid, de har knappast några intellektuella intressen - de flesta av dem är analfabeter. Så nog skulle de kunna ägna dagarna åt att shoppa. Men det vore ändå klädsamt om du redovisade någon källa till ditt påstående.

Källan till detta är från den oberoende tidningen Dagens Nyheter som släppte denna rapport https://www.dn.se/nyheter/sverige/tj...-invandringen/
Och tänk då hur många Somaliskor som det nu anlänt så måste dessa inbringa 100tals miljarder kronor
Citera
2025-05-21, 23:22
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Källan till detta är från den oberoende tidningen Dagens Nyheter som släppte denna rapport https://www.dn.se/nyheter/sverige/tj...-invandringen/
Och tänk då hur många Somaliskor som det nu anlänt så måste dessa inbringa 100tals miljarder kronor
Tack! Jag var redan från början rätt så övertygad om att du trollade, men kunde inte vara riktigt säker. Poes lag, du vet. Men att hänvisa till Sandvikenrapporten undanröjer alla tvivel.

Men om vi nu ska prata om Sandvikenrapporten så handlar den inte ett skit om somaliskors köpande av italienska modekläder. I stället innehållet den en massa påhittade siffror där Sandvikens kommunstyrelse försöker lura sin befolkning (och resten av Sverige) att invandringen är lönsam. Sandvikenrapporten har fått rollen som symbol för hur myndigheter ogenerat ljuger när det passar deras syften.

Idag är det annat ljud i skällan. Fem år efter att Sandviken publicerat sin lögnrapport om att de tjänar 500 miljoner om året på invandringen går kommunen back med 67 miljoner.

https://www.expressen.se/nyheter/san...instrapporten/

”Det var ju ett fantasiscenario som målades upp. Rapporten var felaktig från början. Hur kunde någon stå bakom den?” säger i dag M-oppositionsrådet Jonny Bratberg.
Citera
2025-05-21, 23:42
Medlem
Sladdarens avatar
Betydligt mindre uppmärksamhet på vad svenskar gör för fel och flyttar focuset på andra istället som är högprioriterade. Svenskar lär sig mer om prioritering och det ser jag som positivt fast de själva har röstat in dom. Så är en bra bit kvar i uppförsbacken hur man lär sig prioritera men det går sakta uppför så det finns potential
Citera
2025-05-22, 08:42
Medlem
Flashshits avatar
Citat:

Finns det en modeindustri för burkor i Europa?
Citera
2025-05-22, 08:46
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Finns det en modeindustri för burkor i Europa?
Han hittar ju bara på.
Citera
2025-05-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Problemen med somalier är so enorma att en regerinsrapport tagits fram enbart för att utreda hur situationen ser ut och hur man ska handskas med den.
Chockerande läsning!

Länk:
https://www.regeringen.se/rapporter/...agot-att-lara/

Alla vet redan svaret på vad den utredningen försöker komma fram till. När somalier väljer vilket land de vill bo i så väljer de utbildade somalierna USA/Kanada för de vill bedriva sin företagsverksamhet, medan de fattiga analfabeterna väljer Sverige för de får gratis boende och pengar i överflöd till mat, kläder och annat. Barnbidraget är så generöst att de kan totalt strunta i att det ploppar ut ett barn varje år samt skolan är helt gratis.

Somalierna kommer kanske att bli sysselsatta i arbetsmarknaden men det kommer då ta 1-3 generationer extra jämfört med andra invandrargrupper och även då krävs att man agerar korrekt gentemot den invandrargruppen annars så blir även kommande generationer med glädje bidragsberoende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in