2025-05-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ovanstående tog man upp i en podd och de har inget bevis, ingen bild eller vill inte nämna källa och podden säger inte ens med egen röst vad bilden föreställer utan använder insaxade mediaklipp på engelska vad bilden föreställer och den bild man får beskriven är sjuk.
Berätta för oss andra, tack.
Citera
2025-05-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Berätta för oss andra, tack.
(FB) Nya säkerhetsrådgivaren Tobias Thyberg avgår efter 12 timmar pga sexbilder på Grindr
Citera
2025-05-19, 16:46
Medlem
Det räcker väl långt med att en man i hans position är så korkad att han självmant låter sig fotas i sexuella situationer. Det är ju sådant man annars brukar sätta dit makthavare med för att få en hållhake på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Sannolikt isåfall något homosex- eller pederastrelaterat. Kanske bilder på Tobias i sexuell samvaro med yngre män, fångad på någon bögklubb och sedan spridd på exempelvis QX. Det är mycket sånt i Tidölaget och Uffelina Kristersson har säkert inget emot det mellan skål och vägg men om det gäller något som kan falla tillbaka på regeringen i dåligt sken så tvingas man nog ändå agera.

Är det inte mycket bögar och peddos i modern västerländsk politik? Mer än någonsin tidigare. Eller har det att göra med att moderna politiker allt oftare är spektrumpersoner och därför oftare än gemene man även har avvikande sexualitet?
Citera
2025-05-19, 17:00
Låt mig kortfatta det hela för att se om jag har förstått detta rätt. En potentiell ny säkerhetsrådgivare tar kukbilder eller rövbilder och lägger ut dessa på Grindr och detta resulterar i att en diplomat begår självmord?
Citera
2025-05-19, 18:03
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saqmaidiq
Låt mig kortfatta det hela för att se om jag har förstått detta rätt. En potentiell ny säkerhetsrådgivare tar kukbilder eller rövbilder och lägger ut dessa på Grindr och detta resulterar i att en diplomat begår självmord?

Ungefär så. Men Thyberg begick inget misstag eller brott, utan det gjorde sosse diplomaten som stal snusk bilderna och började sprida dem, varför han fick besök av polisen, vilket i sin tur ledde till att diplomaten begick självmord dagarna efter.
Senast redigerad av dansquelcas 2025-05-19 kl. 18:37.
Citera
2025-05-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Ungefär så. Men Thyberg begick inget misstag eller brott, utan det gjorde sosse diplomaten som stal snusk bilderna och började sprida dem, varför han fick besök av polisen, vilket i sin tur ledde till att diplomaten begick självmord dagarna efter.

Ja, så har jag uppfattat det hela. Detta är helt förfärligt. Stackars familj.
Citera
2025-05-19, 19:43
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det räcker väl långt med att en man i hans position är så korkad att han självmant låter sig fotas i sexuella situationer. Det är ju sådant man annars brukar sätta dit makthavare med för att få en hållhake på dem.

Ja, men nu verkar det ju handla om bilder från en tid då Thyberg inte fanns med matchen om säkerhetsklassade tjänster. Frågan är om det var rimligt av stadsministern att på stående fot sparka en för rollen lämplig person, för att han borde ha tagit upp att det möjligen finns bilder i omlopp från en tidigare epok i hans liv.
Citera
2025-05-19, 20:43
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saqmaidiq
Moralism har aldrig varit något sunt, varken i det privata eller i det offentliga. En tung doft av det gamla unkna Sverige tränger igenom.
Citera
2025-05-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Moralism har aldrig varit något sunt, varken i det privata eller i det offentliga. En tung doft av det gamla unkna Sverige tränger igenom.
Är det därför Sozzeriet ligger lågt i detta? Var han Sozze och som tog livet av sig som spred bilderna? Trollfabriker är ett snällt ord...
Citera
2025-05-19, 21:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna

Struntprat. Den typ av säkerhetsprövning som Thyberg fastnade i tillhör väldigt mycket det nya Sverige och han har inte behandlats värre än en städerska som nekats jobb pga diverse skäl. Tvärtom har han kvar jobb på UD medan många i underordnad ställning hade åkt ut med huvudet före.
Citera
2025-05-19, 21:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Han gjorde inget fel, därför är det så konstigt, och skulden kan läggas på hans arbetsgivare regeringskansliet och den där sosse diplomaten som hade tillgång till bilderna och spred dem.

Felet var begånget när han inte informerade om att han hade potentiellt komprometterande bilder på GrindR vid sin säkerhetsprövning.
Citera
2025-05-19, 22:45
Medlem
Det här känns bara tråkigt. Mannen som var nationens nya säkerhetsrådgivare har alltså låtit sig fotograferas i vuxenblöjor och andra knepiga sammanhang om jag förstått saken rätt.

Mannen mår uppenbart inte bra och har ingenting i närheten av en tjänst som kräver ansvarstagande och förtroendekapital att göra.

Vem blir landets säkerhetsrådgivare nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in