2025-05-19, 19:36
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
ChatGPT säger att man kan säga: ''Han har ett IQ på 120....''

.... < ytterligare personangrepp, tjafs och trams >..,
Säger du ett CD, ett PC och ett TV också?

ChatGPT säger faktiskt att jag har rätt när jag säger ”en IQ” :

Båda formerna förekommer, men enligt SAOL bör man säga ”en IQ” om man vill följa korrekt språkbruk. Och det är just det jag gör. Dessutom påpekar jag inte för mina motdebattörer att de skrivit ”ett IQ” istället för ”en IQ”.

End of Discussion
Citera
2025-05-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Säger du ett CD, ett PC och ett TV också?

ChatGPT säger faktiskt att jag har rätt när jag säger ”en IQ” :

Båda formerna förekommer, men enligt SAOL bör man säga ”en IQ” om man vill följa korrekt språkbruk. Och det är just det jag gör. Dessutom påpekar jag inte för mina motdebattörer att de skrivit ”ett IQ” istället för ”en IQ”.

End of Discussion

Ingenting av det man säger går in. Det är som att prata med en vägg.

Kolla bilden som jag laddade upp och som jag länkade till. ChatGPT medgav på min fråga att man också kan säga ''ett IQ''. Om du anser att detta är fel, så har alltså ChatGPT fel. Om ChatGPT har fel på en sådan här enkel sak, enligt dig, ja då kastas ju stort tvivel på alla dina inlägg där du har använt ChatGPT för att underbygga en massa uttalanden. Hur kan du inte förmå att göra den här logiska kopplingen?

Om du använder ChatGPT som auktoritet när det passar, men sedan ogiltigförklarar den när den inte passar ens syfte, då är det cherry-picking.

Du har därmed ett logiskt problem.

Är ChatGPT en tillförlitlig källa eller inte? Vänligen svara.

Du verkar fortfarande inte förstå att jag har omringat dig och lurat in dig i en logisk rävsax.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-19 kl. 19:50.
Citera
2025-05-19, 20:03
Avslutad
Citat:

Kolla bilden som jag laddade upp och som jag länkade till. ChatGPT medgav på min fråga att man också kan säga ''ett IQ''. Om du anser att detta är fel, så har alltså ChatGPT fel. Om ChatGPT har fel på en sådan här enkel sak, enligt dig, ja då kastas ju stort tvivel på alla dina inlägg där du har använt ChatGPT för att underbygga en massa uttalanden. Hur kan du inte förmå att göra den här logiska kopplingen?

Om du använder ChatGPT som auktoritet när det passar, men sedan ogiltigförklarar den när den inte passar ens syfte, då är det cherry-picking.

Du verkar fortfarande inte förstå att jag har omringat dig och lurat in dig i en logisk rävsax.
Kan ni inte bara konstatera att du hade fel i att det inte hette en IQ?
Citera
2025-05-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kan ni inte bara konstatera att du hade fel i att det inte hette en IQ?

Sista förklaringen du får:
Jag upprepade vad ChatGPT sa till mig. Om Lupac anser att ChatGPT har fel, ja men då kan man ju fråga sig varför hon hävdar att ChatGPT är en expert.

Antingen väljer hon att tro på det ChatGPT spottar ur sig, eller så gör hon inte det. Men att använda ChatGPT för att försöka påvisa att man har rätt i ett sammanhang för att sedan helt och hållet avfärda ChatGPT som en trovärdig källa i andra sammanhang är extremt inkonsekvent.

Dig vill jag inte prata med för du är en mästerprovokatör. Jag kommer inte läsa ditt svar. Nu har du fått en förklaring.

Männen dominerar som vanligt.

Du borde bekymmra dig mer över Lupacs gigantiska fadäser istället:

Citat:
Du är så jävla korkad. Låt oss använda exceptionell tydlighet med ChatGPT så ChatGPT inte missförstår vad vi är ute efter.

Tre konkreta screenshots ifrån ChatGPT som gör att Lupac blir ägd:
1) https://postimg.cc/SXcv6xsm
2) https://postimg.cc/qNwjMjk0
3) https://postimg.cc/K1tWLDJ1

Ska du förneka ChatGPT:s tydliga svar ovanför ? I sådana fall förlorar du för då är du logiskt inkonsekvent.

Det här är de möjliga utfallen nu:

1) Du accepterar att du begick ett klantigt misstag där du förväxlade association för kausalitet. Detta är det mest intellektuella ärliga du kan göra.

2) Du anser att ChatGPT:s svar till mig är felaktiga men då underminerar du alla dina svar i hela den här tråden och i andra trådar i de situationer där du har förlitat dig på ChatGPT som ett facit för korrekt information. Då uppstår även logisk inkonsekvens för din del då du körsbärsplockar ChatGPT på information (dubbelmoral).

3) Du bestrider bildernas autencitet. Jag spelar gärna in en video och visar dig i sådana fall. Ingen fara alls.

Lägg märke till att jag inte anser att chatgpt är ett facit tillskillnad mot dig som jämt spottar ur sig korrekt information så i den här situationen så använder jag chatgpt som ett sätt för att forcera dig till underkastelse genom att pressa dig på logisk konsekvens.

Jag har ingen logisk press på mig men eftersom du tror på det ChatGPT säger, så tvingas du erkänna att du hade fel för att vara logiskt konsekvent.

End of the debate...
Vinnare: Pelle (man).
Förlorare. Lupac (kvinna).

Och vips, så förlorade ännu en feminist .

Om du vill tappa all trovärdighet på det här forumet så fortsätter du att leva i förnekelse. Du har förlorat.

END OF THE DEBATE...
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-19 kl. 20:21.
Citera
2025-05-19, 20:25
Avslutad
Citat:
Sista förklaringen du får:
Jag upprepade vad ChatGPT sa till mig. Om Lupac anser att ChatGPT har fel, ja men då kan man ju fråga sig varför hon hävdar att ChatGPT är en expert.

Antingen väljer hon att tro på det ChatGPT spottar ur sig, eller så gör hon inte det. Men att använda ChatGPT för att försöka påvisa att man har rätt i ett sammanhang för att sedan helt och hållet avfärda ChatGPT som en trovärdig källa i andra sammanhang är extremt inkonsekvent.

Dig vill jag inte prata med för du är en mästerprovokatör. Jag kommer inte läsa ditt svar. Nu har du fått en förklaring.

Männen dominerar som vanligt.

Du borde bekymmra dig mer över Lupacs gigantiska fadäser istället:
Men du erkänner att det var korrekt att säga ”en IQ”?
Citera
2025-05-19, 20:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:

Jag skrev faktiskt att man kan använda båda formerna (enligt ChatGPT) i stycket före ”End of Discussion” i föregående inlägg. När det gäller svensk grammatik, stavning, uttal osv vänder jag mig i första hand till SAOL, en mycket pålitlig källa som har funnits i över 150 år.

ChatGPT m fl AI-baserade sökmotorer är fortfarande behäftade med brister som förhoppningsvis kommer att åtgärdas inom kort. Jag dubbelkollar därför alltid viktiga fakta genom att använda traditionella sökmetoder (t ex Google) eller pålitliga källor (t ex expertgranskade vetenskapliga studier, SAOL). Det borde du också göra.
Citera
2025-05-19, 21:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Men då har vi ju ett nytt logiskt problem för du har inte alltid länkat enbart till saker som kvinnor/män är bättre på än det andra könet. Varför begär du saker av mig själv som du inte kräver av dig? Och vips, så var den dumma suggan logiskt inkonsekvent igen.
Minns du dina ”egna observationer, objektiva observationer och/eller saker som män är bättre på än kvinnor”? i #9904. Där var du helt tvärtemot trådens ämne.

Jag har punkterat vart och ett av dina arton punkter. Det var en lätt match eftersom du har vägrat att leverera en enda källa som styrker dina påståenden om mäns överlägsenhet i nästan allt.

Dina observationer är selektiva. Du är omedvetet selektivt uppmärksam på information som bekräftar dina sexistiska uppfattningar och omedvetet ignorerar sådant som strider mot dem. Det kallas confirmation bias (bekräftelsefördom).

Apropå världens samtliga kända 8000 sporter: efter att man räknat bort samtliga sporter som kräver muskelstyrka och explosivitet, blir könsbalansen mycket jämnare. Men eftersom män deltar i tävlingar i större utsträckning än kvinnor blir det fortfarande en överrepresentation till mäns fördel. Förmodligen ligger ration (M-F) någonstans mellan 55-45 och 60-40.
Citera
2025-05-19, 21:16
Medlem
Citat:
Minns du dina ”egna observationer, objektiva observationer och/eller saker som män är bättre på än kvinnor”? i #9904. Där var du helt tvärtemot trådens ämne.

Jag har punkterat vart och ett av dina arton punkter. Det var en lätt match eftersom du har vägrat att leverera en enda källa som styrker dina påståenden om mäns överlägsenhet i nästan allt.

Dina observationer är selektiva. Du är omedvetet selektivt uppmärksam på information som bekräftar dina sexistiska uppfattningar och omedvetet ignorerar sådant som strider mot dem. Det kallas confirmation bias (bekräftelsefördom).

Apropå världens samtliga kända 8000 sporter: efter att man räknat bort samtliga sporter som kräver muskelstyrka och explosivitet, blir könsbalansen mycket jämnare. Men eftersom män deltar i tävlingar i större utsträckning än kvinnor blir det fortfarande en överrepresentation till mäns fördel. Förmodligen ligger ration (M-F) någonstans mellan 55-45 och 60-40.

Aha, så när män är bättre på något så kan vi bara räkna bort de faktorer som gör att män är bättre?

Så bekvämt Men kan vi inte bara räkna bort män överhuvudtaget då? Så kan vi en gång för alla konstatera att kvinnor är bättre än män på ALLT, och därmed stänga den här tråden.
Citera
2025-05-19, 21:16
Avslutad
Citat:
Jag skrev faktiskt att man kan använda båda formerna (enligt ChatGPT) i stycket före ”End of Discussion” i föregående inlägg. När det gäller svensk grammatik, stavning, uttal osv vänder jag mig i första hand till SAOL, en mycket pålitlig källa som har funnits i över 150 år.

ChatGPT m fl AI-baserade sökmotorer är fortfarande behäftade med brister som förhoppningsvis kommer att åtgärdas inom kort. Jag dubbelkollar därför alltid viktiga fakta genom att använda traditionella sökmetoder (t ex Google) eller pålitliga källor (t ex expertgranskade vetenskapliga studier, SAOL). Det borde du också göra.
Fast hade Pelle känt till att det var helt korrekt att skriva ”en IQ” så hade inte diskussionen om att man enligt chatGPT även kan skriva ”ett IQ” behövt uppstå. Det är den ständiga Dunning Krugern som så tröttsamt gör sig påmind.
Citera
2025-05-19, 21:19
Medlem
Om vi räknar bort allt som män är bättre på så är kvinnor minst lika bra på allt
Citera
2025-05-19, 21:20
Medlem
Citat:

Tu quo que fallacy.

Citat:

Nej, det har du inte för det är en logisk omöjlighet att du har punkterat alla arton punkter eftersom vissa av punkterna utgår ifrån mina egna observationer och inte kan antas utgöra objektiv fakta. Så redan där visar du vart du befinner dig på intelligensskalan. Läs rubriken till #9904.

Ditt stora problem är att du är så svagbegåvad att du inte ens begriper det du läser. För det första är det jävligt dålig etikett att ta upp gammalt skit som är avklarat och utrett. Min punktlista har vi diskuterat många gånger ifrån andra konton men du är så butthurt över mina nya rättningar av dig att du vill ta upp gammalt och försöka få det att se ut som att du på något sätt har korrigerat mig på en massa saker men det har du inte ^.-!

Jag börjar faktiskt tro att du har en intellektuell störning för du förstår inte ens vad du läser. Vad står det i rubriken i inlägget #9904?

Jag tar upp en kombination av saker. Vissa saker är baserat på egna observationer, andra är faktabaserade saker. Jag är inte alltid tydlig med vilket av dem för varje punkt dock. Men det där är ett avslutat kapitel och du kan inte debunka mina egna erfarenheter. Inte heller kan du debunka att Magnus Carlsen är en av världens bästa schackspelare, om inte den bästa, och han är man, det finns ingen kvinna som är bättre vad vi vet. Detta betyder inte att män är bättre än kvinnor på schack pga. sitt kön. Ser du skillnaden din idiot? Du har svårt för språk och att förstå det du läser. Du greppar inte saker. Vissa av punkterna har du tolkat som KAUSALITET fast jag syftar på ASSOCIATION.

Precis samma misstag som du gjorde när du trodde att åldern påverkade schackprestationen direkt. Du är en pantad orre.

Om du ska diskutera med mig så är det vissa regler du behöver följa:
1) Du behöver applicera ärlighet där du undviker strawmanning.
2) Du behöver bry dig om logisk konsekvens (vilket du inte gör).
3) Ditt statistiskt resonerande måste vara korrekt.
osv....
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-19 kl. 22:06.
Citera
2025-05-19, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Om vi räknar bort allt som män är bättre på så är kvinnor minst lika bra på allt
Och omvänt om vi räknar bort allt som kvinnor är bättre på så är män bäst på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in