2024-05-28, 14:17
Medlem
Har den stått för kallt ?
Citera
2024-05-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Grejen är att jag inte har kvar någon originalkartong. Vet ej hur jag ska skicka tillbaka monstret., om jag ens borde göra det. Likest bara fara på tippen med det. Ja, lika bra att be om pengarna tillbaka och köpa en ny direkt. Bara de svarar någon gång! Jävla skräp alltså!!

Citat:
Nu när man startat om den några gånger så har den bara blivit sämre. 29 grader mäter den när det ska vara 16 grader. Det är 28 grader härinne. Jag orkar fan inte mer.
Är du säker på att önskad temp är min och inte max? Tryck så att du ser låga siffror, min har ändrat inställd temp själv under vintern. Är den kass så ring eller mejla firman du köpa av och fråga hur du ska göra.
Citera
2024-05-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är du säker på att önskad temp är min och inte max? Tryck så att du ser låga siffror, min har ändrat inställd temp själv under vintern. Är den kass så ring eller mejla firman du köpa av och fråga hur du ska göra.

Fick svar nyss och de säger jag ska kontakta Electrolux Service. Ringa ett nummer. Känns lurt.
Citera
2024-05-28, 15:24
Medlem
Citat:
Fick svar nyss och de säger jag ska kontakta Electrolux Service. Ringa ett nummer. Känns lurt.
Det är nog riktigt. Den är ju stor tung och otymplig. Det är säkert samma service som fixar vitvaror så då kommer de hem till dig.
Citera
2024-05-28, 15:42
Medlem
Kondensator trasig. Kasta skiten och köp en ny
Citera
2024-05-28, 16:15
Medlem
bajssprutans avatar
Kolla så att du inte har för mycket motstånd i utblåset. Hände mig en gång nä jag kopplade utblåset till en ventil.
Den blåste bara varmt tills jag skruvade bort ventilen.
Citera
2024-05-28, 16:21
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Gasbrist....
Citera
2024-05-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Gasbrist....
Ja, AC:ns köldmedium har med största sannolikhet sipprat ut någonstans.
Citera
2024-05-29, 06:36
Medlem
Jag har en liknande från annat märke, minns ej vilket, men symptomen är densamma.
På min har kompressorn problem att komma igång.
Jag brukar starta om flera gånger och låta den stå 10 min varje gång. Det har hittills fungerat. Peppar peppar.

Har inte startat den i år ännu så länge.
Hoppas du får ordning på den.
Citera
2024-05-29, 07:57
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Använde den 1 månad förra året. Fungerade bra. Men i år så kyler den inte.

Om den har varit oanvänd 4-8 månader så har säkert någon tätning torkat och därför funkar den ej.

En ac bör användas i alla fall 1 gång per 10e dag om man vill vara säker på att den ska fungera
Citera
2024-05-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalksalpeter
Om den har varit oanvänd 4-8 månader så har säkert någon tätning torkat och därför funkar den ej.

En ac bör användas i alla fall 1 gång per 10e dag om man vill vara säker på att den ska fungera

Det är det ingen som gör, varför skulle man köra en ac om vintern? Jag ställer upp min i 8 månader på vinden när sommaren är slut och tar ner den i slutet av maj och det har funkat fint.
Citera
2025-05-19, 19:11
Medlem
Fick ju ny AC som ersättare förra året och den fungerade hela förra årets sommar, men nu har denna också slutat verka som den ska. Den kyler nämligen inte lika bra som tidigare. Står 16 grader, men tempen är cirka 23-24 från blåset. Electrolux:s AC verkar ha återkommande problem eller så har jag bara otur.

Blir skicka tillbaka och få en ersättningsmodell antar jag. Garanti finns ju kvar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in