• 1
  • 2
2024-05-28, 12:01
Medlem
Använde den 1 månad förra året. Fungerade bra. Men i år så kyler den inte. Ingen aning vad som är fel, men det kallaste den blåser är 23.9 grader trots man satt den på 16 grader. Ska väl ha tur om man överlever sommaren nu....

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4972340

Kinamärke som nån klistrat dit Electrolux verkar det som. Min förra portabla AC fungerade i flera år tills den blev stulen såklart. Såklart gangsterserna jag köpte AC:n ifrån inte svarar på mitt mail.
Citera
2024-05-28, 12:06
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Använde den 1 månad förra året. Fungerade bra. Men i år så kyler den inte. Ingen aning vad som är fel, men det kallaste den blåser är 23.9 grader trots man satt den på 16 grader. Ska väl ha tur om man överlever sommaren nu....

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4972340

Kinamärke som nån klistrat dit Electrolux verkar det som. Min förra portabla AC fungerade i flera år tills den blev stulen såklart. Såklart gangsterserna jag köpte AC:n ifrån inte svarar på mitt mail.
Har du läst manualen?
https://www.manualslib.com/manual/13...w.html?page=21
Rengjort filtret?
Citera
2024-05-28, 12:07
Medlem
atodJbs avatar
Töm tanken på vatten?
Citera
2024-05-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Har du läst manualen?
https://www.manualslib.com/manual/13...w.html?page=21
Rengjort filtret?

Citat:
Ursprungligen postat av atodJb
Töm tanken på vatten?

Filtret behövde ej rengöras. Det kommer inget vatten ur tanken.
Citera
2024-05-28, 12:44
Medlem
Är den inte äldre så är där väl garanti? Men kolla först så du gjort allt rätt. 12'000 BTU var väldigt bra. Min med samma effekt är nu inne på sin 15 sommar. Kyler lika bra som alltid. Ibland måste man trycka ner temperaturinställningen. Fick göra det när jag startade upp den första gången i år. Trodde den pajat men temp stod på max istället för min. När jag sänkte den startade kompressorn direkt och det blev kallt väldigt fort.
Senast redigerad av KamratBlue 2024-05-28 kl. 12:48.
Citera
2024-05-28, 13:02
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har Julas stora på 12000 btu, den behöver jag köra en stund när jag startar upp den för första gången för säsongen. Första gången trodde jag den gett upp kylningen och var på väg att köra den till Jula för garantiärende men jag startade den en gång till och då kylde den iskallt igen. Nu är jag van att det är samma visa varje start på sommarvärmen och efter ett par omstarter så är allt frid och fröjd.
Citera
2024-05-28, 13:08
Medlem
Det är nog bara att lämna tillbaka skiten och hoppas på en snabb service.

Min woods gjorde samma sak efter första säsongen & när de väl reparerat(bytt ut den) den så var säsongen redan över i princip.
Citera
2024-05-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Det är nog bara att lämna tillbaka skiten och hoppas på en snabb service.

Min woods gjorde samma sak efter första säsongen & när de väl reparerat(bytt ut den) den så var säsongen redan över i princip.

Grejen är att jag inte har kvar någon originalkartong. Vet ej hur jag ska skicka tillbaka monstret., om jag ens borde göra det. Likest bara fara på tippen med det. Ja, lika bra att be om pengarna tillbaka och köpa en ny direkt. Bara de svarar någon gång! Jävla skräp alltså!!
Citera
2024-05-28, 13:34
Medlem
Nu när man startat om den några gånger så har den bara blivit sämre. 29 grader mäter den när det ska vara 16 grader. Det är 28 grader härinne. Jag orkar fan inte mer.
Citera
2024-05-28, 13:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
Säkert en jättedum fråga men den står inte på avfuktning isf kylning?
Citera
2024-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Säkert en jättedum fråga men den står inte på avfuktning isf kylning?

Hehe nä, den står på cool.
Citera
2024-05-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Grejen är att jag inte har kvar någon originalkartong. Vet ej hur jag ska skicka tillbaka monstret., om jag ens borde göra det. Likest bara fara på tippen med det. Ja, lika bra att be om pengarna tillbaka och köpa en ny direkt. Bara de svarar någon gång! Jävla skräp alltså!!

Surt, är förståeligt att man hivar en såpass stor kartong och att hitta en ersättare är inte helt lätt.
Jag hade sparat på kartongen som tur är men lärde mig av misstaget att stora prylar som denna ska man handla lokalt & ej via nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in