Citat:
Ursprungligen postat av
Gorbi
Ok du klarar av att notera att CityGross HADE köttdisk men de har inte det nu när Axfood köpt upp dem, nej varför skall Axfood ge CityGross kunderna något mervärde när det bara innebär att de konkurrerar med sig själva (Willys, Hemköp)
Så det du skulle idiotförklara mig med var att du idiotförklarade dig själv istället.
Samma sak med priset på tårta då du inte skriver om du jämfört priset före eller efter Axfood tog över CityGross har din observation inget värde.
Men man kan konstatera att oberoende Bergendahlsägda EKO säljer tårta till rejält konkurrenskraftiga priser, synd de inte har vanliga mataffärer längre.
Men kära lille vännen.
Köttdiskarna försvann INNAN Axfood tog över. I båda städer jag frekvent besöker finns dom kvar men dom fylls med vakumpackad fläskytterfilé och annat billigt trams. Men det är bevis på att de har en USP gentemot ICA Maxi i båda städer som fortfarande har en riktigt köttdisk?
Du pratar om att idiotförklara sig. Vem som är efterbliven i tråden är nog TS själv och ingen annan. Men bra försök.
Priskillnaden mellan EKO och Citygross var stora redan innan försäljningen och har inte ökat.
För tre år sedan kostade lösgodiset 4,98 på EKO och idag 7,98 kr per hekto. Citygross har också ökat priset rejält. Ligger idag på 109 kr kilot. Är överlägset dyrast när det är kampanj. Beror det på någon USP?
Så hade inte skett om Bergendahls fortfarande ägt Citygross, är det vad
Hemköp i de två städer där jag bor har ALDRIG haft en köttdisk.
Varför skulle de inte då tillåta dyra Citygross att leverera kvalité och göra de kunder som betalar dyra pengar lite gladare?
Jag gillar tex Three Hearts läsk. I båda städer jag ofta handlar så har sortimentet dragits ner till ett minimum. Vad är då USPen med att betala dyrt till ett företag som inte levererar brett sortiment?
Alla har vi olika preferenser kring vad man köper men torrsåser är en annan sak. Citygross hade hela sortimentet av Knorr och Blå Band. Långt innan de blev ägda av Axfood så försvann knorrs breda sortiment.
Tex Mex? Santa Maria och Old El Paso. Old El Paso slängdes ut till förmån för EMV.
Så Citygross var så himla bra för oss konsumenter fram tills att Axfood tog över, spelar du dum eller är du dum på riktigt?