Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
No big deal, men en detalj värd att notera. Från förhör av Anette Kohut:
K: ja, jag minns inte vad tiden var, undrar om det inte var någonstans vid nio. Nej, jag säger inget för jag minns inte.
Men jag kommer i alla fall ihåg han som hade den där axelremsväskan eller handledsväskan tror jag det var. Vad är det han heter, ja, han var i alla fall, han som jobbar där.
För han skulle ha semester veckan efter för vi önskade honom trevlig semester och allting.
Och det var han som tydligen hade sprungit efter han som han trodde hade skjutit. Han berättade att han var precis där vid Götabanken när skottet gick.
Nej, han måste ha gått då vid tolv, eller halv tolv, kvart över elva ..
———————————
Anette hadde ju lämnat receptionen när Engström återvände till Skandia. Man KAN faktiskt tolka det här som att Engström har pratat med Anette/väktarna i tiden efter mordet. Eller det var iallafall en rätt specifik uppgift det med Götabanken.
Jag vet egentligen inte vad man kan lägga i det här, kanske ingenting. Men endå, bara nämner det här.
Det är intressant, för hon var inte där när han kom tillbaka. "Han berättade att ..."
Antingen har hon hört det av de andra väktarna, eller så har han dragit sin story för dem senare.
Eller både och. ALG säger att SE "blivit hörd" på platsen, men hörd blev han ju först långt senare.
Han beklagade sig länge över att inte blivit hörd. Polisens s.k. ointresse ...
Så väktarnas minnesbilder av vad han sa behöver inte vara från den aktuella kvällen.
För egen del tror jag att samtalet skedde strax innan ALG gick ut på sin rond, i 21-tiden.
Då var både ALG och AK i receptionen.
Tror inte att HO hade något samtal med SE när denne var på väg ut.