2025-05-19, 08:46
Medlem
TELAVIV91s avatar
Håller på att träna en valp och funnit att grok har mycket visdom om olika händelser och problem som uppstår.
Citera
2025-06-11, 19:15
Medlem
Generalkosmoss avatar
Smartare än chatgpt helt klart
Citera
2025-06-20, 15:10
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Exklusiv tillgång till Twitter och inga PK gränser ivägen. Känns som Musk återigen visat prov på hur många steg före han är i tanken. Det var väl förmodligen anledningen till köpet av Twitter.

https://x.ai/

Inga PK-gränser? Grok är precis lika PK som andra chatbottar.

Dessa chatbottar är både bra och dåliga. Man kan få fram information väldigt snabbt men problemet är ju att informationen är kontrollerad.

Den rapar ju för det mesta bara upp etablissemangets floskler.
Citera
2025-06-27, 13:44
Medlem
Undersnusks avatar
Grok 4 AI släpps fjärde juli
Citera
2025-06-27, 15:15
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Grok 4 AI släpps fjärde juli

"just after July 4th" säger i sig att det inte är fjärde juli som är aktuellt. Sen måste du ta i beaktning att Elon har andra tidsreferenser än alla andra. "Just after" kan betyda tre veckor senare. Eller tre månader senare för att ngt dyker upp som måste fixas.
Citera
2025-06-27, 17:30
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
"just after July 4th" säger i sig att det inte är fjärde juli som är aktuellt. Sen måste du ta i beaktning att Elon har andra tidsreferenser än alla andra. "Just after" kan betyda tre veckor senare. Eller tre månader senare för att ngt dyker upp som måste fixas.
Å andra sidan sade han också att det släpps nästa vecka.
Detta sade han i slutet av maj.
Citera
2025-06-28, 01:27
Medlem
Grok var kanske bäst till för någon månad sedan men ny kan jag tycka att det är ganska jämnt. De andra har hunnit ikapp och det verkar som de nu börjar nå taket
Citera
2025-06-30, 20:09
Medlem
Går det att resetta Grok? Jag råkade hälsa med ”wassup dawg” och sen gaggade den hela tiden som om vi befann oss i Compton… Stängde ner och har inte pratat med den sen dess.
Citera
2025-06-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Mycket intressant att även Grok blivit wokevänster, här är en anmärkningsvärd grej bland alla dess takedowns av den amerikanska högern de senaste dagarna

https://x.com/grok/status/1917905876...snAoEceAA&s=19

xAi försökte träna den att tillgodose snöflingehögerns bekräftelsebehov men i takt med att den samlade mer information så kunde den inte längre avvika från sanningen
Sluta gagga för fan. Du är så förutsägbar (oavsett ämne) att jag länge undrat om du bara är en sketen bot. Ingen frisk människa kan vara så förbannat enkelspårig som du.
Citera
2025-06-30, 20:25
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Sluta gagga för fan. Du är så förutsägbar (oavsett ämne) att jag länge undrat om du bara är en sketen bot. Ingen frisk människa kan vara så förbannat enkelspårig som du.

Vad är det som är fel i mitt inlägg?
Citera
2025-06-30, 21:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Går det att resetta Grok? Jag råkade hälsa med ”wassup dawg” och sen gaggade den hela tiden som om vi befann oss i Compton… Stängde ner och har inte pratat med den sen dess.
Ladda om sidan, snöflinga.
Citera
2025-06-30, 21:41
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Inga PK-gränser? Grok är precis lika PK som andra chatbottar.

Dessa chatbottar är både bra och dåliga. Man kan få fram information väldigt snabbt men problemet är ju att informationen är kontrollerad.

Den rapar ju för det mesta bara upp etablissemangets floskler.

Grejen är den att det faktiskt går att få en AI (åtminstone Grok som är den jag använt mest) att ge vettiga svar, men du är tvungen att ge den följdfrågor ställda på rätt sätt. Då har den en viss, begränsad förmåga att lära sig av tidigare frågor, svar samt information du länkar och dra logiska slutsatser av dem.

Problemet är att den sedan resettar till sin bakgrundsdata, där vänstern genom en enorm produktion av pseudovetenskap maskerad som vetenskap, samt majoriteten av de större medierna, står för en majoritet av de "trovärdiga" källorna. AI tycks inte ännu vara tillräckligt smart för att själv bedöma om ett visst verk har större tyngd och trovärdighet än ett annat. Två galna "vetenskapliga" avhandlingar om hur transkvinnor är riktiga kvinnor, som helt saknar stöd i faktiska data men har fått ingen eller måttlig kritik, har större tyngd för AI:n än en avhandling som säger motsatsen, som har stöd i data men som blivit hårt kritiserad av vänsterakademiker. Åtminstone i utgångsläget; om du själv pekar ut felaktigheterna i de två förutnämnda studierna och styrkorna i den sistnämnda, kan du få den att ändra sig.

Den dag AI själv klarar av att göra sådana bedömningar på ett logiskt sätt som tar hänsyn till alla relevanta faktorer redan vid första frågan, blir det väldigt jobbigt för vänstern. Och för konspirationsmuppar på högerkanten också, förvisso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in