2025-05-19, 06:40
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Förstår rask att om de total renoverar hans nuvarande lägenhet så kommer hyran bli dyrare?

Trobo har ju världens chans här om de vill bli av med rask.
Om Trobo går med rask, låter rask peka på exakt allt han vill att de fixar, fixar det, och sen höjer hyran efter den nya standarden, då måste ju rask flytta.
Synd om frun och barnen, men vad kan annars Trobo göra för att göra rask nöjd?

Riktigt så enkelt är det inte. En hyresvärd kan inte komma undan med vad som helst med argumentet att kåken är gammal, de betalar dessutom ganska mycket med tanke på när huset är byggt och hur gammalt o unket mycket av lägenheten är. Vill minnas att hyran ligger på 12500, ratsit påstår att lägenheten är 111 kvadrat så det blir ca 1400 per kvadrat och år. Skulle nog vilja påstå att det är en väldigt hög nivå när man lägger samman allt. En mer rimlig nivå med tanke på den usla standarden, byggår osv. ca 1100 per kvadrat och år.

Inte bara insidan som är nött å sliten, man ser när han sitter i bilen att staketet är riktigt nedgånget, skulle behövts målats för 10 år sedan...

Trobo verkar faktiskt vara ganska misskött, bolaget går med förlust och har inte gått något vidare på många år. Även standarden i deras förra lägenhet var ganska sunkig med tanke på att den var relativt nybyggd.

Många kommunala bostadsbolag är misskötta, och när det gäller mindre kommuner som Trosa så finns oftast inte kompetensen att sköta det effektivt.
Citera
2025-05-19, 07:32
Medlem
GreenBatterys avatar
”Vi fick ingen möjlighet att göra om städningen!”

För det första städade de väl inte alls? För det andra, lämnar du in nycklarna anses du vara färdig med lgh. Om nu städningen inte blir godkänd, ska du då få tillbaka nyckeln för att städa när du redan flyttat ut?

EDIT: sedan är det väl att föredra att han ställer sina frågor och tar diskussionen med Trobo istället för att sitta i en video där han frågar sina följare, svamlar och gissar?

…och att kasta alla grannar i längan under bussen är inte så smart.
”Ingen i den här längan vad jag vet har något positivt att säga om Trobo!”
Senast redigerad av GreenBattery 2025-05-19 kl. 07:46.
Citera
2025-05-19, 08:02
Medlem
Krakatoas avatar
7 471 visningar på 11 timmar betalar ingen faktura till TroBo.
Han är så jävla rökt nu.
Citera
2025-05-19, 08:08
Medlem
Så Rask som självutnämnd städälskare som alltid skryter om hur han grovstäder 1 gång i veckan genom att flytta alla möbler osv samt småstädar varje dag, orkade alltså inte ens flyttstäda, inte nog med det så orkade dom alltså inte ens anlita någon städfirma att göra det, utan man skiter i det och låter hyresvärden göra det, när man vet att dom alltid tar någon extra dyr partner istället för om man man själv hade hittat en billigare.
Citera
2025-05-19, 08:22
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Ni som vet hur sånt här går till, vad har Rask att vänta nu?

I Juni så ska dessa pengar vara betalda, men om dom inte är betalda då då? Påminnelseavgift? En till, dyrare påminnelseavgift? Inkasso? Kronofogden?

Ja. Om han inte vet hur man gör, jag tänker inte skriva det här eftersom han läser här

EDIT: Skickade PM.
Senast redigerad av Krakatoa 2025-05-19 kl. 08:29.
Citera
2025-05-19, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Han är så jävla rökt nu.

Slutfakturan går väl till Therese då det är hon som stod på kontraktet på gamla lägenheten så det låter dom väl bara läggas på befintliga skuldberget.
Citera
2025-05-19, 08:29
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Slutfakturan går väl till Therese då det är hon som stod på kontraktet på gamla lägenheten så det låter dom väl bara läggas på befintliga skuldberget.

Så klart ja... Fyfan vilken luffare.
Citera
2025-05-19, 08:35
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Han är så jävla rökt nu.
Tummar upp: 508
Tummar ner: 955
Views: 7683

Hur man kan tumma upp denna video är obegripligt. Då förstår man inte att den porrskadade ÄckelBaronen gjort ALLT fel i flytten.
Han har enbart sig själv att skylla för allt som hänt. Dessutom muckar han med hyresvärden för att ytterligare bevisa sin totala oförmåga att fungera i dagens samhälle.
Citera
2025-05-19, 08:36
Medlem
1. Handfatet var alltså bytt 2022 men måste bytas igen tre år senare pga bortslagen emalj. Sedan jag flyttade till eget för 20+ år sedan har jag ALDRIG lyckats med att få en skada på emaljen.

2. Tvättmaskin, torktumlare etc har han ju redan pratat om i en annan video och visat i detalj vilka skador familjen har gjort på grejerna. Återigen, på 20+ år har jag ALDRIG lyckats repa några vitvaror igenom lacken.

3. Måleriet, 4000kr/rum är BILLIGT.

4. Städningen kostade 13000kr för att Trobo inte är en privatperson och kan lyfta rutavdrag, precis som alla andra tjänster.

5. Hantverkare är förhållandevis dyra i Trosa, material är mycket dyrt.

Vill man bo i Trosa och nämner det i varannan video så har det även ett pris många invånare har råd med, Rask med familj har det inte.

Rask jämför äpplen och päron. Deras gamla lgh var MYCKET nyare och förväntas vara i ett mycket finare skick. Det finns garanterat en underhållsplan för den där nya lägenheten som säger att x saker ska ordnas inom x tid etc och Trobo drar givetvis ut på det så långt det är möjligt, det skulle alla företag göra.
Citera
2025-05-19, 08:37
Medlem
Hillsongsekts avatar
Baronen 1A

Allt beror på faktorer bortom min kontroll
Andra kommer undan samma fel
Jag har inte gjort fel
Min fru har återigen brustit i kommunikation.
Citera
2025-05-19, 08:47
Medlem
GreenBatterys avatar
Chat GPT to the rescue:
Tre konkreta risker med att bråka offentligt i stället för direkt med hyresvärden:
1. Förtal eller förolämpning:
• Om uttalanden uppfattas som nedsättande och riktar sig mot en identifierbar person eller företag, kan det i teorin utgöra förtal enligt brottsbalken (5 kap. 1 §) – även om det sker på YouTube.
• Särskilt om man använder formuleringar som antyder att hyresvärden är ohederlig, inkompetent eller bedriver “fulspel”.
2. Sämre samarbetsklimat:
• Hyresvärden kan bli mindre benägen att hitta en förhandlingslösning om de känner sig offentligt uthängda.
• Det kan leda till hårdare hantering, till exempel att de vägrar förlikning eller går på juridisk konfrontation.
3. Underminerad trovärdighet i tvist:
• Om ärendet går till Hyresnämnden eller domstol, kan man få frågor om varför man inte löst det formellt först.
• En domstol kan också reagera negativt om klagomål främst drivits via sociala medier i stället för rättsliga vägar.
Citera
2025-05-19, 08:55
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
1. Handfatet var alltså bytt 2022 men måste bytas igen tre år senare pga bortslagen emalj. Sedan jag flyttade till eget för 20+ år sedan har jag ALDRIG lyckats med att få en skada på emaljen.

2. Tvättmaskin, torktumlare etc har han ju redan pratat om i en annan video och visat i detalj vilka skador familjen har gjort på grejerna. Återigen, på 20+ år har jag ALDRIG lyckats repa några vitvaror igenom lacken.

3. Måleriet, 4000kr/rum är BILLIGT.

4. Städningen kostade 13000kr för att Trobo inte är en privatperson och kan lyfta rutavdrag, precis som alla andra tjänster.

5. Hantverkare är förhållandevis dyra i Trosa, material är mycket dyrt.

Vill man bo i Trosa och nämner det i varannan video så har det även ett pris många invånare har råd med, Rask med familj har det inte.

Rask jämför äpplen och päron. Deras gamla lgh var MYCKET nyare och förväntas vara i ett mycket finare skick. Det finns garanterat en underhållsplan för den där nya lägenheten som säger att x saker ska ordnas inom x tid etc och Trobo drar givetvis ut på det så långt det är möjligt, det skulle alla företag göra.

Detta har jag med sagt, flera gånger. Men baronen kan inte se så långt jämgöra slitning på 60 år och en på knapt 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in